• 1
  • 2
2018-08-18, 06:30
Bannlyst
Verka som som att södermalms dagisbarn få smaka på det skitsamhälle om som deras föräldrar förespråkar, det kosmopolitiska bajs samhället. För det är knappast Anderssonkans Kalle som palla Päron och restaurangen drivs inte av Kalles farsa.

Kan man klura vem som är restaurangen och dess ägare?

Två personer i kockbyxor plockade kassarna fulla med päron – från barnens päronträd, berättar förskoleläraren Ullis Johnson.
– Det är så fräckt, säger hon.

https://mitti.se/nyheter/kockklader-...hela-stockholm
Senast redigerad av Niggers 2018-08-18 kl. 07:15.
Citera
2018-08-18, 06:51
Medlem
Det är väl kommunal mark?
Citera
2018-08-18, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Kan man klura vem som är restaurangen och dess ägare?

Det finns flera restauranger i närheten, men restaurangen Tre Indier är väl närmast. Man behöver bara gå ca. 25-30 meter snett över gatan för att palla päronen.
Citera
2018-08-18, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det finns flera restauranger i närheten, men restaurangen Tre Indier är väl närmast. Man behöver bara gå ca. 25-30 meter snett över gatan för att palla päronen.

Men päron tillhör väl knappast vanligheterna i indiska köket? Jag gissar på den svenska krogen Kalf & Hansen.
Citera
2018-08-18, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Men päron tillhör väl knappast vanligheterna i indiska köket? Jag gissar på den svenska krogen Kalf & Hansen.

Knappast troligt att kockarna skulle gått från Mariatorget 2 till förskolan på Åsögatan 91. Sedan skulle förskoleläraren ha följt efter dem ända till restaurangen.
Citera
2018-08-18, 07:37
Medlem
Citat:
Knappast troligt att kockarna skulle gått från Mariatorget 2 till förskolan på Åsögatan 91. Sedan skulle förskoleläraren ha följt efter dem ända till restaurangen.

Dom går varje förmiddag till Kajsa Warg, så varför inte?
Citera
2018-08-18, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Dom går varje förmiddag till Kajsa Warg, så varför inte?

Knappast troligt att någon skulle bemöda sig att gå ca. tre kilometer för lite päron. Skulle det inte märkas om kockarna försvann i 45 minuter?

Du påstod att päron inte tillhör vanligheterna i ett indiskt kök, men där har du helt fel för päron används bland annat i chutney. Istället för äpplen så använder indier päron i sina rätter.

Enligt den här artikeln så är indier som galna i päron.

Indian appetite for pears continues to grow
Citera
2018-08-18, 07:52
Medlem
Det är riktigt lågt att gå in på en skolgård och sno. Tydligen så har dessa äckel även snott ungarnas odlade kryddor.
Citera
2018-08-18, 08:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Har polisanmälan upprättats?
Citera
2018-08-18, 08:34
Medlem
Har kollat tre indiers meny, kunde inte se att dom har chutney med överhuvudtaget. Kollade däremot runt på google maps och jag skulle istället gissa på att det är engelska skolan som pallar päronen och säkerligen har i "fruktskålen" i klassrummen. Eller Åsö vuxen gymnasium.

Med tanke på tre indiers meny finner jag det högst osannolikt att dom skulle riskera dåligt rykte p ga lite päron.
Senast redigerad av BlueLotus3 2018-08-18 kl. 08:38.
Citera
2018-08-18, 08:36
Medlem
bara för att slippa trams från personer som inte förstår innebörden i ordet närliggande, så citerar jag följande mening från artikeln.

Citat:
Närodlat verkar ha tagit en helt ny nivå, när två kockar från en närliggande restaurang ertappades med att länsa förskolebarnes päronträd på Södermalm.
Citera
2018-08-18, 08:54
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
bara för att slippa trams från personer som inte förstår innebörden i ordet närliggande, så citerar jag följande mening från artikeln.

Vad innebär det ?,
att dom vet vilken restaurang det är , eller att pallarna hade kockkläder på sig och man antar att det är en närliggande restaurang?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in