Citat:
Ursprungligen postat av
Talking-Donkey
Tack, men jag pratar inte om dig och vad någon enskild person tänker.
Jag försöker utröna vad massorna tänker och kommer att göra.
Många här på flashback är ju upprörda av speciellt invandringen av Muslimer.
Dom tycks lägga sitt hopp i att en ny Hitler ska resa sig och göra sig av med "packet".
Och när jag ser på världen så ser det likadant ut nästan överallt. Inkompetenta politiker och enorma motsättningar och hopp på saker som Trump och SD.
Tror ni inte att det är iordningställt för att leda oss till dåliga val som vi själva får äta upp sedan?
Som Tyskarna 1933 ??
Ja, onekligen så kan det svenska folket göra val och sätta sin tillit till en sk. "stark man", som man kommer att få ångra djupt efter.
För oavsett av många på flashback tror: Sverige kommer inte att bli något kalifat, vare sig i morgon, i övermorgon eller längre fram.
I de flesta länder med muslimsk befokningsmajoritet så minskar det summerade fruktsamhetstalet, (TFR) stadigt. I Bosnien-Herzegowina, Albanien och i många länder i nordafrika så ligger det t.om. lika lågt, eller längre, än i de EU-länder som har en mycket låg TFR.
Inte heller så föder invandrare fler barn än den inhemska befolkningen, med undantag av att de brukar föda ett barn när de kommit till landet, samt invandrare ifrån några få länder som Somalia och Niger, där det hela också är kulturellt betingat. Men för övriga så närmar man sig allt mer de etniska svenskornas nivå, dvs långt under den hållbara nivån på 2,1 barn per kvinna i fruktsam ålder.
Så "The clash between civilizations" kan man kasta i papperskorgen, såvida man inte också är intresserad av de asiatiska ländernas ökade inflytande.
Nej, alla muslimer är inte islamister. Framförallt så tolkar de inte Koranen som islamofoberna, (ett uttryck myntat, av en fransk författare,
innan det Muslimska Brödrarskapet ens bildades), och islamisterna tolkar den. I Sverige så finns det ca 130 000 muslimer som är med i någon muslimsk/islamistisk organisation, detta trots att det, vid det här laget, torde finnas ca 800 000 människor i Sverige födda i ett land med muslimsk befolkningsmajoritet. Dessutom är inte alla dessa organisationer islamistiska, dvs förespråkar sharia.
Men det mest lugnande är kanske att de som bor Sverige, sedan början av 80-talet, trots en stor invandring ifrån länder med muslimsk majoritet, blivit allt
mindre religlösa och allt mera toleranta. Detta skulle knappast kunna skett om vi varit utsatta för islamisering i stor skala. Så länge inte det motsatta sker vad gäller svenskarnas attityder och värderingar så finner jag inget skäl att ringa i alarmklockan.
Därmed inte sagt att jag är nöjd med den integration vi har idag. Det är mycket jag reagerar emot, inte minst måste man dra en röd linje framför islamisterna, (definierat som de som förespråkar och handlar efter sharia, med full kunskap och medvetenhet om detta). Observera att man kan vara en muslim, som även vill leva efter islams fem pelare, utan att vara för sharia eller handla därefter. Med tanke på den lilla andelen ifrån länder med muslimsk befolkningsmajoritet som faktiskt ens är medlem i någon muslimsk/islamistisk organisation, (motsvarar kristna församlingar), så finns det nog gott om ateister, de facto ateister, agnostiker, folk som tillhör en annan religion än islam och inte minst privatreligiösa ibland dem.
När det gäller kampen emot islamister så kan man, onekligen, börja med att bekämpa det som inte ens stipuleras i sharia, t.ex. att flickor under 12 år skulle behöva bära slöja. Därför ser jag SD:s förslag om att förbjuda slöja i förskolan som snarare för försiktigt. Tilläggas skall att jag själv bor nära en förskola. När jag en gång närmade mig den såg jag en flicka med "onaturligt vitt hår", "äh, en peruk" tänkte jag, tills jag kom närmare och såg att det, kanske, fyra, femåriga flickan bar vit slöja!