• 1
  • 2
2018-08-17, 16:13
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Vi lever i en jävla soppa just nu och allt verkar vara genomruttet och styrt av inkompetens och girighet.
Så har det väl alltid varit mer eller mindre, men nu blir det snabbt mer och mer påtagligt och vanliga dum-Svensson börjar morska upp sig och höjer rösten nu.
Har dom vaknat och insett att dom blir lurade av politiker och rika bankirer?

Men är inte den typen av "vakenhet" ett bedrägeri??

Folk upprepar samma misstag hela tiden. Faller för exakt samma trick.
Bolsjevikerna var falska sanningsspridare. Hitler var en falsk sanningsspridare.
Vad vi nu väntar på nu i den här absurda världen där allt håller på att gå åt skogen är en "STARK MAN".
Våran räddare. Messias kan man säga. Men det är ett bedrägeri, Messias jobbar åt samma makt som styr världen åt skogen. Politiker, underhållare och Bankirer och även våran räddare sitter fast i samma trådar som leder till samma marionett mästare.

Kan jag vara på rätt spår här?
Citera
2018-08-17, 17:01
Medlem
Europes avatar
Nja, åtminstone jag väntar inte på någon "stark man". I regel betyder det någon som får lite väl lösa tyglar för att godtyckligt göra som denne vill, utan att någon håller denne i schack och begränsar de värsta excesserna. En Otto von Bismarck var kanske inte så dålig, men det finns avsevärt fler dåliga exempel att finna. Personligen väntar jag i så fall snarare på att en tillräckligt stor andel svenskar, och då tänker jag i första hand på svenska män, ska ta sitt förnuft till fånga och börja agera moraliskt försvarsbart i vardagen, än jag väntar på någon "stor ledare".
Citera
2018-08-17, 17:11
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nja, åtminstone jag väntar inte på någon "stark man". .
Tack, men jag pratar inte om dig och vad någon enskild person tänker.
Jag försöker utröna vad massorna tänker och kommer att göra.

Många här på flashback är ju upprörda av speciellt invandringen av Muslimer.
Dom tycks lägga sitt hopp i att en ny Hitler ska resa sig och göra sig av med "packet".

Och när jag ser på världen så ser det likadant ut nästan överallt. Inkompetenta politiker och enorma motsättningar och hopp på saker som Trump och SD.

Tror ni inte att det är iordningställt för att leda oss till dåliga val som vi själva får äta upp sedan?
Som Tyskarna 1933 ??
Citera
2018-08-17, 17:12
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Sannolikt inte.

Vi går från en unipolär värld där USA har varit ”den starke mannen”, till en multitpolär värld där vi har många ”starka män”. Så vitt skilda figurer, till och med i mindre stater, som kamrat Kim Jong Un i DFR Korea och Erdoğan i Turkiet utmanar USA och viker sig inte. Kina är starkare än någonsin. Ryssland har sedan 90-talets katastrof återhämtat sig och spelar idag en nyckelroll i bl a Mellanöstern.

Hitler var inte speciellt stark. Han föll mot en ledare som kamrat Josef Stalin, som ledde ett land i ww2 som blott några decennier tidigare rest sig från livegenskap, till seger. Stalin var liksom oss andra, dödlig. Starka män dör, men världen består – och den förändras.
Senast redigerad av SecundusSilent 2018-08-17 kl. 17:23.
Citera
2018-08-17, 17:48
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Sannolikt inte.
Starka män dör, men världen består – och den förändras.
Men du bortser från möjligheten att Hitler och Stalin och Trump och allt vad dom heter bara är skådespelare på världsscenen. Hitler kanske lyftes fram genom att världen styrdes så att folk tittade snett på Judar och politiker. När folk var missnöjda nog, så lyftes Hitler fram som en hjälte och sedan vet vi hur det blev med det. Dom rika fick tjäna storkovan på krig och Kyrkan fick sitt israel med "Guds" folk på plats för nästa steg i planen.
Citera
2018-08-17, 17:53
Medlem
Tveksam till att den där "starke mannen" kommer att dyka upp inom en snar framtid, MEN något visar helt klart att det går åt rätt riktning när till&med Norrläningarna börjar överge sossarna.
Just detta är sensationellt!!!

Är uppväxt i norrland, och har fortfarande släktingar kvar där uppe. Envisa, men samtidigt plikttroget, och rättvist folk där uppe.

Antagligen behövdes lite KAOS där för att väcka folkets tankar kring det hela, och inte enbart gå efter gamla traditioner.
Citera
2018-08-17, 18:35
Medlem
Vår Räddare, Frälsaren, har redan kommit för länge sedan.
Snart kommer Han igen.
Det är Honom alla väntar på,
vare sig de vet det eller inte, ateister, muslimer, månggudadyrkare, judar, kristna, ja alla.
Han ska ställa allt till rätta.

Ps 9:9 Han ska döma världen
med rättfärdighet,
hålla dom bland folken
med rättvisa.
Citera
2018-08-17, 18:58
Medlem
Citat:
Vi lever i en jävla soppa just nu och allt verkar vara genomruttet och styrt av inkompetens och girighet.
Så har det väl alltid varit mer eller mindre, men nu blir det snabbt mer och mer påtagligt och vanliga dum-Svensson börjar morska upp sig och höjer rösten nu.

Bolsjevikerna var falska sanningsspridare. Hitler var en falsk sanningsspridare.
Vad vi nu väntar på nu i den här absurda världen där allt håller på att gå åt skogen är en "STARK MAN".
Våran räddare. Messias kan man säga. Men det är ett bedrägeri, Messias jobbar åt samma makt som styr världen åt skogen. Politiker, underhållare och Bankirer och även våran räddare sitter fast i samma trådar som leder till samma marionett mästare.

Han är redan på plats. Trump. Hela världen dansar efter hans pipa. 6 år till.

Det enda vi behöver göra är att ta tillbaka stoltheten över Sverige, och försvara den hårdhänt. Trump kommer ha vår rygg hela vägen.
Citera
2018-08-17, 19:44
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Vår Räddare, Frälsaren, har redan kommit för länge sedan.
Snart kommer Han igen.
Det är Honom alla väntar på,
vare sig de vet det eller inte, ateister, muslimer, månggudadyrkare, judar, kristna, ja alla.
Han ska ställa allt till rätta.

Ps 9:9 Han ska döma världen
med rättfärdighet,
hålla dom bland folken
med rättvisa.
Menar du Mr. Antikrist? Är det honom vi alla väntar på?
Citera
2018-08-17, 19:59
Medlem
Citat:

Kanske den starke mannen blir en kvinna med karisma och brinnande övertygelse. En ny Jaenne Dar'c, jungfrun av Orleans, en 18-årig bondflicka som efter ett samtal med tronföljaren utsågs till överbefälhavare för Frankrikes krigsmakt. Hennes utstrålning var sådan att varje soldat som sett henne eller hört henne tala var beredd att lägga sitt liv i hennes händer. Kan vi hoppas på att det en dag framträder en motsvarande ledare, beredd att leda Europa mot en ny storhetstid?
Citera
2018-08-17, 20:04
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Kanske den starke mannen blir en kvinna med karisma och brinnande övertygelse. En ny Jaenne Dar'c, jungfrun av Orleans, en 18-årig bondflicka som efter ett samtal med tronföljaren utsågs till överbefälhavare för Frankrikes krigsmakt. Hennes utstrålning var sådan att varje soldat som sett henne eller hört henne tala var beredd att lägga sitt liv i hennes händer. Kan vi hoppas på att det en dag framträder en motsvarande ledare, beredd att leda Europa mot en ny storhetstid?
Vilken ny storhetstid? VAD I HELVETE PRATAR DU OM FÖR TID?
Vilken tid i historien har varit en storhetstid för folket?
Vi blir alltid förförda av bullshit som Jaenne Dárk och blir kanonmat och slavar i dom rika jävlarnas spel.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2018-08-17 kl. 20:07.
Citera
2018-08-17, 20:14
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:

Du finner sanningen hos GOCC (Gathering of Christ Church)
här:
https://www.youtube.com/user/aGATHERING144/videos
här:
https://www.gatheringofchrist.org/

Du saknar pusselbiten vem Yashaya är och du har inte förstått vilka dom riktiga "Judarna" Israeliterna är.
Nu tänker jag inte svara på fler inlägg från dig. Du har fått sanningen, ta emot den eller inte det är upp till dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in