Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 03:14
  #169
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Jag har lyckligtvis aldrig behövt fundera över det. Det är ganska bra när man tänker hur mycket jag ändå har sålt (hundratals grejer).
Man kan ju inte betala för något man inte får och man kan ju inte betala för något man inte har kvar som posten slarvat bort. Skickar man så mottagaren betalar vid uthämtade är paketet föräkrat så avsändaren får sina pengar om dom slarvar bort paketet. Det är tråkigt när det slarvas bort för bägge parter
Citera
2018-08-23, 12:20
  #170
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Man kan ju inte betala för något man inte får och man kan ju inte betala för något man inte har kvar som posten slarvat bort. Skickar man så mottagaren betalar vid uthämtade är paketet föräkrat så avsändaren får sina pengar om dom slarvar bort paketet. Det är tråkigt när det slarvas bort för bägge parter

Ett tips som jag alltid kör med om jag inte skickar spårbart är att filma när man släpper i brevlådan har hjälpt mig ett par gånger när folk påstår att dom inte fått brevet. Jag har bevis på att jag skickat, att köparen snålat på fraktalternativet och försändelsen därmed blivit bortslarvad är inte mitt problem.

Edit; och det där med försäkrat ska man ta med en nypa salt, många fraktbolag har en schablonersättning baserat på paketets vikt, och inte på värdet.
En liten guldtacka på 100g som försvinner kan man således inte förvänta sig särskilt mycket tillbaka av.
__________________
Senast redigerad av Mupper 2018-08-23 kl. 12:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback