2018-08-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Med Blocket-paketet. Vad händer med pengarna vid en tvist? Ex. köparen säger att det var en sten i paketet men säljaren säger annat. Eller köparen säger att den returnerat paketet men säljaren säger att det var en sten som kom tillbaka.

Bedragaren vinner. Såvida inte den som blivit bedragen gör ett besök hos bedragaren och tar tillbaka sina pengar/prylar.

Det är just därför lösningar som Blocket-paketet är fint på pappret men inte lika fint i verkligheten.
Citera
2018-08-18, 00:03
Medlem
roteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Fast då får man ju vänta på stålarna istället för att få in de direkt på kontot om man kör via swish exempelvis. Orka vänta på att någon segar med betalning...

Fattar inte vad du menar nu. Men du skickar väl inte varan förrens du har fått betalt?
Citera
2018-08-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotera
Fattar inte vad du menar nu. Men du skickar väl inte varan förrens du har fått betalt?

Nej just det men folk vill ju inte betala innan de har fått varan. De vill ju att jag ska skicka den först. Har varit om det tre gånger nu på kort tid och varje gång har folk hoppat av när jag velat ha betalt innan jag skickat.
Citera
2018-08-18, 00:25
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Din kundgrupp består alltså i huvudsak av etniska svenska akademiker, den grupp som består av mest falska PK-hjon och dom upplever du som ärligast?
Jag upplever gruppen jag säljer till på blocket som pålitliga för att de 1) kommer när de säger, 2) betalar enligt överenskommelse och 3) inte gnäller efteråt. I övrigt lämnar jag din beskrivning utan kommentar.
Citera
2018-08-18, 00:27
Medlem
IQpizzasallads avatar
Jag har handlat en hel del på Tradera, därför att jag gillar det faktum att man ser positiva vs negativa recensioner på tidigare affärer av den man har att göra med. Finns någon sådan funktion på Blocket? Har inte sett någon
Citera
2018-08-18, 00:31
Medlem
roteras avatar
Citat:
Nej just det men folk vill ju inte betala innan de har fått varan. De vill ju att jag ska skicka den först. Har varit om det tre gånger nu på kort tid och varje gång har folk hoppat av när jag velat ha betalt innan jag skickat.

Men sälj via Tradera. Ta betalt via Swish/Klarna/Banköverföring.. Du ser när det är betalt och du skickar varan...
Citera
2018-08-18, 00:37
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Men sälj via Tradera. Ta betalt via Swish/Klarna/Banköverföring.. Du ser när det är betalt och du skickar varan...

Exakt. Tradera känns bättre på alla sätt, med alla recensioner jag direkt kan se på säljaren. ..
Citera
2018-08-18, 00:38
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:

Ja, Tradera är överlägset. Min erfarenhet är att kanske 70% av köparna betalar direkt efter auktionens slut, 20% dagen efter och resterande 10% allt från 3 dagar till en vecka efteråt. Vid sällsynta tillfällen krånglar köparen något otroligt eller så får man inte betalt alls.
Citera
2018-08-18, 00:57
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Onödigt krångel när det finns swish och pengarna på kontot omgående.

Men nu lever vi i Sverige, som ser ut som ett jävla rövhål och någon som heter "Peter eriksson" på blocket heter förmodligen Muhammad ali baba....

Klart som fan jag aldrig skulle skicka pengar först, kanske på 80-90 talet men inte nu längre.. Tacka era sossejävlar som orsakat detta förfall (oavsett om det hänt innan också).

Min poäng är : Folk litar inte på någon jävel längre i Sverige... när va senaste gången du hade en olåst dörr när du gick o la dig etc etc... finns inget sånt här nu. INGEN GÅR ATT LITA PÅ.. Så använd postförskott eller gör nåt åt saken.

Rant over
Citera
2018-08-18, 02:22
Bannlyst
Man nr 1 på blocket
"TJA min grabb fyller år snart och behöver en macbook pro. Kan jag komma förbi ikväll och köpa den av dig. Inget prut lovar!"

Sen dök en halvalkoliserad kalmarbo upp i en VW multivan upp och ville först pruta ner med 50% och frågade sen om jag ville tjäna mer pengar än jag någonsin gjort innan på bara 30min. Han höll upp några tusenlappar i sedlar .

Man nr 2 på tradera sålde ljusstakar i silver. Besvarade mitt PM med en helt irrelevant kommentar
"generös man som vill sätta guldkant på din tillvaro - kan ses varje helg "

Bara 2 av 10tals sexuella inviter på blocket och tradera.

Jag tänker aldrig mer sälja någonting på blocket till etniska svenska män över 45års ålder.

Angrip mig gärna för att jag generaliserar och anklagar samtliga män, men å andra sidan. Det gör ni med. Varje dag. Varje minut och i varje inlägg på flashback.
Citera
2018-08-18, 07:23
Medlem
lersaters avatar
varför ska man betala först?

Blev själv blåst av en Sweeety här på fb som skulle skicka lite antibiotika tabletter till mig, tabletter jag inte lyckas få min läkare o skriva ut.. i ren desperation swishade jag cash men några tabletter har jag inte sett röken av..

folk är sånna svin nuförtiden går inte lita på nån
Citera
2018-08-18, 08:24
Medlem
anma0739s avatar
Alltså, ja, många försöker luras på blocket. Men har ändå fått det mesta sålt som jag lagt upp och blivit nöjd med affären.

Bara att radera alla oseriösa and get on with it. Diskutera inte ens med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in