Citat:
Ursprungligen postat av
andyman_se
En nära släkting till mig lämnade in sin husbil till försäljning hos ovan nämnda firma. Husbilen såldes men inga pengar kom... Ägarna verkar ha gått under jorden och går ej att få tag i.
Närmare undersökning visar att ägarna köpte en pizzeria och bildade om till bilfirma, troligen för att det skulle finnas lite historik om nån sökte på org. numret. Detta skedde i februari. Dom börjar annonsera hårt om att dom köper/säljer/förmedlar fordon. I april börjar betalningsanmärkningarna komma för att dom ej betalat sina annonser och i maj börjar betalningsföreläggandena komma i från folk som ej fått betalt för sina husbilar. Totalt rör det sig om flera miljoner som dom sprungit iväg med. Det är nu uppenbart att det varit ett bedrägeri från början.
Vad jag kan ta reda på så verkar ägarna vara bröder av "det resande folket". Dom gömmer sig troligen nån stans eller så har dom lämnat landet. Folk på flashback brukar ju vara driftiga när det gäller att forska fram info så jag skulle jättegärna villa ha lite mer info om ägarna till firman om det går att få?
Mina fördomar om zigenare har verkligen besannats när jag kom i kontakt med Börjes Husbil & Bilcenter och dess två chefer Börje Tjurka Josefsson och Filip Bozulu Josefsson. De har blåst mig på närmare 300 000 kr. Men jag är inte ensam. Just nu ligger mer än 5 miljoner hos Kronofogden. Tyvärr kan KFM inte göra något eftersom delgivningskvittona kommer i retur. Polisen har fått in flera anmälningar men är som vanligt handlingsförlamade. Det är synd för raden av brott är lång: penningtvätt, bedrägeri, svarta löner, fiffel med arbetsgivaravgifter och moms, skumma affärer med Rolex klockor, olagliga transaktioner med import av båtar, fortsatt drift av konkursmässigt företag och sannolikt mycket mer. Akta er för Börje och Filip men även för deras kompanjoner: Martin, Fredrik, Anton, Markus, Pia. Den stora zigenarsläkten Josefsson, som är så mån om att tvätta sitt dåliga rykte rent, borde bäva när "the shit hits the fan".