Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 21:42
  #1
Medlem
10,20,30,40,50,60,70,80,90,99%?

Nu riktar jag mig främst till personer som tycker sig själva inte vara deprimerad... Bara att ni ser verkligheten för vad den är.

Allt som sänds på tv är ofta någon form av repris... Ni ser samma fotbolls/hockeylag vinna varje år mer eller mindre. Samma profiler i tv pga media gillar dem. Samma floskler, samma inövade svar, PK-uttalanden från de flesta riksdagspolitiker varje år.

Är man arbetarklass så hatar man med mycket hög sannolikhet sitt jobb. Varför skaffar man barn om man hatar sitt jobb mer än något annat? Sitta på samma jobb i 20-25 år pga barnen.

Ni förstår säkert vad jag menar, hur stor del av ditt liv känns meningslöst? Vad är det som gör att det känns meningslöst//inte känns meningslöst?
Citera
2018-08-16, 21:53
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
99%
Citera
2018-08-16, 21:54
  #3
Medlem
beardbraids avatar
Jag är arbetarklass, och mitt jobb är det enda roliga och (fysiskt) utvecklande jag har. Och så fyller man en funktion. En stor del av tjänstemanna-klassen (jag har gjort det med och har lämplig utbildning) gör inget riktigt utan flyttar papper och upprepar floskler vilket ökar känslan av meningslöshet om man tappat den rätta tron.
Citera
2018-08-16, 21:57
  #4
Avstängd
Att det är meningslöst ger dig friheten att ge något en upplyftande mening, eftersom livet & situationen, just nu, alltid i sin bas är neutral och inte har någon inbyggd mening. Meningen du ger ett ord, (en definition) eller en situation avgör vad för effekt du får. Positiv mening in - positiv effekt ut.

Lyssna på Bashar...Som verkar veta hur man gör för att vakna i den här drömmen.
https://www.youtube.com/watch?v=Z7B4QzntjcU

Den som kastar bort det bashar förmedlar har garanterat inte sökt djupt inom sig själv och garanterat inte provat råden som ges, av bl.a. "follow your excitement"

Utöver detta kan jag rekommendera, den som känner sig stark nog i sig själv, att lyssna några timmar på mooji. Någon satsang eller två och någon guidad meditation. Kanske Gangaji eller Sadhguru om det är någon som passar bättre. Eckart Tolle är en annan känd. Inte för att jag själv är vaken, så lyssna inte på mig, eller för mycket på andra heller för den delen. Men rekommenderar att se efter och prova själv.


Riktlinjerna eller det främsta förslaget (från Bashar) att göra är ungefär som följer: Agera på det högsta/bästa valet just nu till bästa förmåga tills du inte kan ta det längre, med noll förväntningar. När det är klart, så agerar man bara på det högsta valet som man har bäst möjlighet att agera på till bästa förmåga tills man inte kan ta det längre utan förväntningar på att det ska leda till något. Tänker inte förklara mer, eller försvara budskapet eller hur det förmedlas, den som vill lyssna får göra det, den som inte vill, super, det gör inte mig någonting.
__________________
Senast redigerad av .Void 2018-08-16 kl. 22:27.
Citera
2018-08-16, 21:57
  #5
Medlem
0%, och då lever jag ändå under ganska enkla yttre omständigheter! Ni får läsa min posthistorik här om ni undrar varför.
Citera
2018-08-16, 21:59
  #6
Medlem
rebekks avatar
Du får ju fylla ditt liv med mening. Det är meningslöst om du gör det till det.

Sen verkar du ju tvistat till det såpass att meningen med ditt liv är att finna argument för att det är meningslöst, och det kan man ju lägga sin tid på om man vill det. Eller så kan man lägga tid på det som man finner är kul och givande, och om man inte vet det så kan man lägga sin tid på att finna fram det
Citera
2018-08-16, 22:07
  #7
Medlem
Emolls avatar
Finns ingen mening med livet. Egentligen.
Allting man gör i livet går i cykler, och man återfaller alltid på samma punkt igen och cykeln börjar om.
Citera
2018-08-16, 22:09
  #8
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
10,20,30,40,50,60,70,80,90,99%?

Nu riktar jag mig främst till personer som tycker sig själva inte vara deprimerad... Bara att ni ser verkligheten för vad den är.

Allt som sänds på tv är ofta någon form av repris... Ni ser samma fotbolls/hockeylag vinna varje år mer eller mindre. Samma profiler i tv pga media gillar dem. Samma floskler, samma inövade svar, PK-uttalanden från de flesta riksdagspolitiker varje år.

Är man arbetarklass så hatar man med mycket hög sannolikhet sitt jobb. Varför skaffar man barn om man hatar sitt jobb mer än något annat? Sitta på samma jobb i 20-25 år pga barnen.

Ni förstår säkert vad jag menar, hur stor del av ditt liv känns meningslöst? Vad är det som gör att det känns meningslöst//inte känns meningslöst?

Det är de existentiella grubblerierna som är roten till det onda, inte själva livet, eller världen. Amen.
Citera
2018-08-16, 22:36
  #9
Medlem
50% meningslöst skulle jag säga
Citera
2018-08-16, 22:37
  #10
Medlem
Captinheros avatar
Skulle säga mellan 80-90% är meningslöst men 100% egentligen om man tänker efter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback