• 1
  • 2
2018-08-16, 21:25
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Börja meditera och bli ett med universum istället för att förankra dig på ett enda ställe (Sverige, Jorden). Att känna tomhet på en förbrukad exoplanet kan enkelt bidra med sådana känslor du känner just nu. För att inte tala om det fruktansvärda och nästintill meninglösa systemet och infrastrukturen som råder här. Med andra ord, ditt jobb.

Edit: Eller skaffa flickvän.

Går inte att skaffa flickvän. Ingen som swipar höger på mig.
Citera
2018-08-16, 21:26
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Att gå till ett svintråkigt och monotont jobb dag efter dag, år efter år låter ju ganska meningslöst. Varför inte hitta något som du tycker om istället? Det är du som skapar din egen lycka. Om man bara fokuserar på allt man inte vill och inte kan så blir hela tillvaron grå och deppig.

Vet inte vad jag vill längre..
Citera
2018-08-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN

Du kanske är uttråkad och behöver prova något nytt. Du får testa dig fram för att se vad som passar.
Citera
2018-08-16, 22:02
Medlem
Det finns en lustig passage i Illusions av Richard Bach. Två karaktärer diskuterar varför folk gör saker. Det finns bara två skäl enligt dom.

1) Ha roligt.
2) Lära sig nåt.

Alla andra "skäl" kan kategoriseras under någon av dessa två. Nu för tiden verkar många roa sig med att lida. Det kanske låter märkligt men inte mycket mer än att vissa tycker skräckfilmer är roande. Inte mer märkligt än att adrenaline junkies tycker livsfarliga äventyr (droger / dykning / fallskärm / hög hastighet / etcetera) är roande.

Jag vet att samhället försöker programmera oss att tro att något annat är viktigt för oss. Typ jobb och titel och allt vad det kan vara. Om du håller med om bokens slutsats och samtidigt är missnöjd i dagsläget så kan jag bara föreslå en sak. Undersök hänsynslöst vad det är som du inte trivs med. Gör något åt det. Det spelar inte någon större roll vad. Låt universum veta att du inte tänker finna dig i det dåliga (något specifikt som dåligt jobb / dåligt förhållande / whatever) längre och agera utan att tänka på rädslor för eventuella följdproblem som samhället programmerat in.

Det är inte nödvändigtvis enkelt men mest troligt finns det inget bättre alternativ.
Citera
2018-08-16, 22:06
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Man kan och klara av att göra det mesta om vilja finns och ej några rent medicinska hinder ligger i vägen. Däremot klarar man av lite till inget om ingen vilja finns.
Citera
2018-08-16, 22:35
Medlem
Värdet med livet är att förverkliga sina visioner. Har man inga visioner så skaffa - och sträva sen efter att uppnå dem.
Citera
2018-08-16, 23:21
Medlem
Citat:

Citat:

Ut och res men tror du måste börja respektera dig själv lite också. Blir man hunsad (även omedveten) så börjar man nog ifrågasätta mycket i livet som du rör om till "vad är meningen".

Så fort man tar kontroll över sitt egna liv, sitt egna omdöme så börjar man se allt från ett annat perspektiv.
Citera
2018-08-17, 10:02
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Man jobbar 7-4 med ett monotont, svintråkigt jobb så man är astrött när man kommer hem.

Man har en lön som är så dålig så för att köpa en ny bil, så måste man jobba i över ett år för att ha råd med den, detta är om man bor på gatan och äter sopor.

Annars, ja då har man inte råd med den om man så sparar uttav helvete i 10 år.

Nå väl, vi lever ju i ett rikt land.

Jag ser det som att slitet man tvingas till dagarna i enda, inte är värt lönen. Man tvingas, ja. för att alternativet är ännu sämre, men det gör absolut inte att det är bra.

Det kan låta överdrivet, men livet är tammefan inte en bra deal för mig och kommer aldrig bli det.

Man bör såklart inte bara fokusera på pengarna, man kan även fokusera på känslor.

Även dom är mer negativa än positiva. Låt säga att du går ut med ett gäng kompisar och festar, då mår man kanske bra stundvis, men dagen efter mår du åt helvete 10ggr mer dåligt än du mådde bra dagen innan.

Så är det med alla känslor, får du en bra känsla någon gång, så kommer det bara bli sämre.
Utvecklas du på något sätt? Om inte, föreslår jag att du börjar där. Skaffa en riktig hobby, plugga, eller läs för att det är kul och intressant. Resor kan vara en grej. Skaffa dykcert eller flygcert. Bli intressant för dig själv, så blir du nog även intressant för andra, inkl brudarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in