En man i 30-årsåldern åtalas nu för att ha lurat Björklöven samt en av klubbens tidigare spelare på pengar.
Mannen misstänks i mars 2015 ha kontaktat Björklövens biljettservice för att få ut åtta stycken matchbiljetter till ett värde av 2080 kronor. I samband med detta utgav han sig för att vara en behörig företrädare för en hantverkarfirma – något som han alltså inte var.
I samband med den aktuella matchen har polis kontrollerat vilka som suttit på platserna och där i genom uppdagat det misstänkta bedrägeriet. Den misstänkte personen erkänner brott och Björklöven har begärt ersättning för biljetterna.
Åtalet med en spelare som målsägande är från en händelse i slutet på maj 2016. Lövenspelaren, som var bekant med den misstänkte, ombads då att hjälpa honom med pengar. Den nu misstänkte mannen skall ha sagt till Lövenspelaren att han ville flytta pengar till ett annat konto, men att det tog för lång tid om han gjorde det själv. Därför påstod han att han skulle göra en banköverföring till Lövenspelaren så att denne sedan kunde swisha pengarna till "rätt konto". I samband med detta visade 30-åringen också ett kontoutdrag som "bevis" på att pengarna var på väg. 30-åringen har uppgivit att han "råkat" skriva en nolla för mycket och att 50000 var på väg till Lövenspelarens konto. Därför bad han Lövenspelaren att skicka 15000 direkt då han behövde pengarna så fort som möjligt.
Jag har en föraning då jag känner till en person som som stal sin tjejkompis kontokort och handlade med det. Om jag inte minns fel var det en tv.
När det uppdagades så ljög han även om att han hade hiv för att få förståelse och att folk skulle sympatisera. Ta fokus från handlingen. Han är en mytoman.
Men det kanske finns fler psyk än han.
N*lsson i efternamn.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!