2018-08-16, 16:37
Medlem
Kortfattat. Fick telefonen genom en kund helt nyfrån fabrik, kunden är från Kina så den är givetvis halvt låst till att ha kinesiska appar och "app store" står all info på kinesiska.

Har varit i kontakt med både Huawei och deras underleverantörer som har hand om service m.m & fick där förklarat för mig att det är "nog" inprogrammerat i mjukvaran att det skall vara på Kinesiska & att dom ej har rättigheterna just att ändra denna mjukvara/koda om men han gav mig tipset om att det finns men man får göra en "fuling" där tom påpekade att jag som ej kan ett skit om Androidtelefoner kan lösa detta.

Det jag gjort är självklart,

1. Fabriksinställt på nytt (fungerade ej)
2. Lyckats ladda ner ett svenskt tangentbord.

Det jag inte lyckas med som servicekillen hade fel i vara att lösa detta, så därför ber jag om hjälp. Det jag vill är att installera en mjukvara som gör att telefon kan bli helt svensk eller engelsk.

mvh

SB
Senast redigerad av StepBrothers 2018-08-16 kl. 16:43.
Citera
2018-08-16, 22:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Lättast är väl att bege dig till xda, läsa på lite hur du rootar telefonen och sedan installera en vailla variant av Android (AOSP)?

https://forum.xda-developers.com/mate-10/development
Citera
2018-08-19, 10:12
Medlem
Tusen tack detta skall testas med engång!!
Citera
2018-08-30, 16:29
Medlem
lifeabroads avatar
Lånar tråden

Med dual sim, kan man ställa in på telefonen att enbart ena simkortet är aktivt? Dvs med simkort 1 vill jag inte att andra ska kunna rings sim 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in