Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-08-15, 23:12
Medlem
standardsvars avatar
Jag har ett starkt behov av att fly verkligheten för en stund.
Men jag når inte det tillståndet trots att jag ätit 30tab 300mg gabapentin och 60mg stesolid idag.

Har även druckit två alkoläsk.

Har ordentlig tolerans, vilket givetvis spelar in.

Men hur mycket medicin ska man egentligen behöva ta för att slippa bära nedstämdhetens ok på sina axlar?
Jag vill bara ha en dag där jag känner mig fri från bekymmer, struntar i att morgondagen blir tung.
Citera
2018-08-15, 23:32
Medlem
Men för fan ta dig ut i skogen ist där det är riktigt tyst och inte hörs annat än SKOGENS ljud... ta med en filt lägg dig på marken och lyssna på skogen ist. Va där och då tänk inte på något annat än ljuden, lukten och färgerna. Cykla en mil, åk till vattnet.

Red ut ditt liv med hjälp av någon, ibland händer saker men de mesta går komma förbi även om man inte tror det.

Tack o hej.. jag tror på dig
Citera
2018-08-16, 00:07
Medlem
prolapse89s avatar
Du kommer ju känna av stesoliden mer i morgon, försök sov istället.
Citera
2018-08-16, 00:09
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Jag har ett starkt behov av att fly verkligheten för en stund.
Men jag når inte det tillståndet trots att jag ätit 30tab 300mg gabapentin och 60mg stesolid idag.

Har även druckit två alkoläsk.

Har ordentlig tolerans, vilket givetvis spelar in.

Men hur mycket medicin ska man egentligen behöva ta för att slippa bära nedstämdhetens ok på sina axlar?
Jag vill bara ha en dag där jag känner mig fri från bekymmer, struntar i att morgondagen blir tung.

Att inte bry sig när ens liv går åt helvete är en konst.
Förhoppningsvis ger din hjärna upp snart och börjar halucinera mer trevliga ting när verkligheten inte har något att erbjuda.
Jag har i alla fall kommit in i en sådan period nu. Jag vart tvungen att ta en jävla massa skit dock innan det mentala smärtcentret i hjärnan gav upp dock.
Jag önskar det kunde vara permanent men det brukar komma tillbaka igen när hjärnan återhämtat sig.
Citera
2018-08-16, 01:16
Medlem
dimensioners avatar
Köp ett tält, ta med stormkök och lite fint braj sen bara ut i skogen med dig

skippa mobilen
Citera
2018-08-19, 16:30
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensioner
Köp ett tält, ta med stormkök och lite fint braj sen bara ut i skogen med dig

skippa mobilen
Jag har inte råd till ett tält eller stormkök. Samt att jag har personer i min omgivning som skulle spåra ur ifall jag flyr ut i skogen efter som de vet att jag är suicidal.

Så jag behöver fly verkligheten och åtminstone få en dag, gärna fler, där ångesten, stressen, nedstämdheten och självmordstankarna håller sig borta.

Jag vet att jag inte kommer må bättre när drogerna går ur kroppen, men det skulle vara en tröst att ha en liten stund av frid.

Jag inser att denna tråd osar lite väl mycket 14-årig "missförstådd" flicka med svart läppstift.

Men jag är inte ute efter sympatier utan skulle gärna vilja ha tips på hur jag på bästa sätt slipper verkligheten.
Har stesolid, gabapentin, theralen, och möjligtvis lite opium ifall jag lyckas få ut det ur rötterna av valmoplantor (frökapslarna är redan inmundigade).
Citera
2018-08-19, 17:32
Medlem
Citat:

Om du är nedstämd är det inte GABA-påverkande saker du behöver ta förmodligen.

Citat:

Sånt kräver arbete om du vill göra det rätt. Vill du göra fel funkar cannabis bra för somliga. I regel är droger en skitdålig idé för att må bra.
Citera
2018-08-19, 19:53
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Om du är nedstämd är det inte GABA-påverkande saker du behöver ta förmodligen.
Ifall vi håller frågeställningen kring droggebitet, vilken kategori av droger är i så fall att föredra vid nedstämdhet?
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Sånt kräver arbete om du vill göra det rätt. Vill du göra fel funkar cannabis bra för somliga. I regel är droger en skitdålig idé för att må bra.
Cannabis funkar inte då jag mår extremt skit av det då jag konstant balanserar på gränsen till en fullblodspsykos efter intag.

Givetvis hade det varit bra ifall man hade kunnat må bra eller åtminstone okej utan droger. Men jag har inget minne av att jag någonsin har varit lycklig eller mått bra i mitt liv, och då är jag ändock nästan 35. Och på förekommen anledning så är jag kund hos psykiatrin.

Jag skriver på denna del av forumet för jag hoppas få tips på just droger som jag möjligtvis ej har reflekterat över, men som kan ta bort eller åtminstone minska min nedstämdhet. Men allra helst tips på hur jag får ut mest effekt utav gabapentin och stesolid, så som trådtiteln antyder.

För någonstans så hoppas jag att mina anhöriga hellre ser att jag har ett "kontrollerat" drogbruk än slänger mig framför tåget.
Citera
2018-08-19, 20:11
Medlem
Ketamin.

Vanligast är antagligen S-isomer. Det låter som att du vill K-hola(håla) eftersom du vill fly verkligheten ett tag, men sen komma tillbaka. Utan tidigare erfarenhet så lär du sikta på att snorta i dig 200-250mg och lägga dig i soffan och lyssna schööön musik (innan du tappar motoriken. Har du tidigare erfarenhet så testa upp till 500mg kanske?

Det kommer ge dig en paus. Dock inte så länge som en hel dag utan snarare bara några timmar eller en kväll. Men det blir ju ett totalt avbrott under den tiden och du kan tom. kanske komma tillbaka med nya insikter och sätt att se på saker efter att ha varit nere i "hålet" en sväng
Glad är man iaf ett tag framåt!

Lycka till och varm kram!
Citera
2018-08-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ifall vi håller frågeställningen kring droggebitet, vilken kategori av droger är i så fall att föredra vid nedstämdhet?

Heroin gör jobbet! Kanske lite för bra dock..
Citera
2018-08-19, 20:21
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Heroin gör jobbet! Kanske lite för bra dock..
Hade det inte varit kostnadsfrågan så hade jag valt den vägen.

Opiater har visserligen en del nackdelar, bl.a. att det sänker testosteronnivåerna, men jag tillför redan testosteron så det är ett mindre problem.
Ett större problem är som sagt kostnaden, samt att toleransen kommer ta en till en nivå där man inte längre får något rus.
Men ifall man cyklar användandet så kanske man slipper toleransökningen, gjorde nämligen så under några år med tramadol.
Citera
2018-08-19, 21:01
Medlem
Citat:

MDMA för serotonin, amfetamin eller kokain för dopamin, bensodiazepiner för ångest-relaterat.

Var beredd på att må sämre efteråt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in