Citat:
Ursprungligen postat av
prolapse89
Nej självklart inte. Jag skulle dock säga att de flesta är runt 19-23, och det skulle kännas lite egendomligt att t.ex. bo i en studentkorridor med 20-åringar när man börjar närma sig de 30, de som är i den åldern deltar ju liksom inte i några sociala grejer eller sånt, ska själv börja plugga och närmar mig 30.
Beror ju helt på hur man är. Somliga verkar ju vara gamla av sig tidigt, men det finns faktiskt en stor klick människor som är mer som 20 när de är 30, både till utseende och sätt att vara. Misstänker att du kanske är en av dem som är mer gammal av dig?
Sedan är det ju inte direkt någon regel att så fort man närmar sig 30 så har man helt tappat intresset för allt som man tyckte var roligt bara 4-5 år tidigare. Det ifrågasätter jag om något. Känner inte en enda som är 29-30 som inte gillar att partaja och ha roligt. Jag brukar festa med 20-åringar och är tillsammans med tjejer som är 21-22 fastän jag är 29. Är väl snarare roligare att umgås med yngre, eftersom äldre har prioriterat bort social kontakt. Varför medvetet välja att leva som en gamling?
Citat:
Ursprungligen postat av
Subzero1
Du negligerade ett tredje alternativ - kontakter. Jag flyttade 3 gånger inom loppet av typ 2 år. Första lägenheten var förstås nyckeln till allt, och den fick jag genom kontakter.
Det alternativet kan vi ju dock konstatera att TS inte har, för i så fall hade han inte skapat en tråd om det. Men visst, för kompletthetens skull, men det infaller ändå under hyresrätt så jag har knappast negligerat alternativet.
Citat:
Ursprungligen postat av
prolapse89
Du är 25 år gammal, men vill inte studera "än"? Gosse du är i äldsta laget för att ens börja studera så kör på det istället och lös bostad den vägen. Jag hade dock inte pallat att bo i ett studentboende när jag var 25, än mindre nu. Börjar jag plugga igen så blir det från min nuvarande lägenhet. I annat fall är det andrahand som gäller, annonsera överallt och hör dig för bland folk.
Du talar utifrån dig själv mycket märker jag. Alla är inte åldersnojare som du verkar vara, utan inser att man fortfarande är väldigt ung vid 25. Skillnaden att vara 22 och 25 för den delen är ju hårfin, det borde ju alla som närmar sig 30 veta eftersom åren går så fort när man börjar bli de åldrarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
SYSTEMexe
Ta ut fondpengarna, spara sedan 10k i månaden i ett år så du kan köpa en billig 1a
Boende är viktigare än avkastning
Idealiskt scenario, men hur ska TS utan jobb kunna spara 10k i månaden?
Jag drar in 25 rent i månaden nu och är förhållandevis sparsam av mig gentemot de flesta andra. Jag sparar inte ens så mycket. Visst har hyra och sånt då också, men ändå, om TS lyckats spara undan bara 45k efter 6 år av jobb så lär 10k i månaden vara väldigt orealistiskt.