2018-08-15, 12:02
Medlem
Pyrokemis avatar
Ja, ex Atom, TextWrangler, OVPN etc.. Massa program jag inte kan installera öht... Står bara att jag behöver "OS x version 10.9 or newer" eller "OS x version 10.10 or newer"...

Jag tog fram min gamla imac,som jag lyckats krytera HDDn på och sen glömt lösenordet, jag skruvade därför ur den gamla HDDn och satte i en SSD, laddade ner OSx Mountain Lion (10.8) från TPB, har inte hittat någon nyare versions DMG som jag kan installera på åbäket.

Finns det någon "workaround" eller har ni några förslag? Köp en genuin kopia av OSx är ju det uppenbara, men jag undviker det helst.

Kan man ta kontakt med apple (utan sitt Apple ID eller någon information utöver kvitto på datorn, och själva datorn då) och få en kopia av OS x? Jag har ju bara slarvat bort min recovery CD, men äger ju egentligen redan en genuin kopia...

Alla förslag är välkomna!
Citera
2018-08-15, 12:07
Avstängd
Du famlar med Mountain Lion. Just nu är senaste versionen Mojave. Breakdown skedde i samband med Sierra. Nej, du får ingen hjälp.
Citera
2018-08-15, 12:26
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi

Finns det någon "workaround"

Nej. Uppgradera.
Citera
2018-08-15, 12:30
Bannlyst
Så du kör alltså Mountain Lion 10.8 nu?

Då är det väl bara att ladda ner någon senare version från Mac App Store? Om det finns någon som din iMac klarar av att köra.
Citera
2018-08-15, 12:32
Medlem
Gneggars avatar
Varför sitta och ta ner gamla fulkopior från TPB när det är gratis direkt från Apple i App Store.
Citera
2018-08-15, 12:40
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Så du kör alltså Mountain Lion 10.8 nu?

Då är det väl bara att ladda ner någon senare version från Mac App Store? Om det finns någon som din iMac klarar av att köra.

Citat:
Ursprungligen postat av Gneggar
Varför sitta och ta ner gamla fulkopior från TPB när det är gratis direkt från Apple i App Store.

Tro mig, jag har försökt... Men varje gång klagar det på något med mitt apple-id konto. Tycker det hela är väldigt konstigt...

När jag försöker ladda hem High Sierra versionen så står det först: "Detta kontot har inte används förut, granska din information..." När jag klickar på knappen "Granska" så får jag upp följande meddelande: "Om du vill ändra din betalningsinformation måste du uppgradera din Mac till den senaste versionen av macOS."

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. Uppgradera.

Hur?

EDIT:
Att uppdatera betalningsinformation via deras hemsida fungerar inte...
Senast redigerad av Pyrokemi 2018-08-15 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in