2018-08-15, 09:15
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Vill undvika att ta med min nya dator på resor och funderar på att skaffa en extra just för detta.

1. Tips på bra ställen i Stockholm som säljer begagnade datorer?

2. Söker en mindre bärbar som är hyfsat lätt för surf samt lite ordbehandling och kalkylblad. Behöver ej vara Word/Excel då jag förstått att Officepaketet tar mycket plats.
Citera
2018-08-15, 09:24
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Vill undvika att ta med min nya dator på resor och funderar på att skaffa en extra just för detta.
Annars finns ju ett stort och mer varierat utbud på Blocket. De företag som säljer begagnade datorer säljer oftast uteslutande affärsmodeller. Hur stor är din budget och hur stor dator vill du ha? För något att ta med på resor skulle jag inte välja något över 12 tum. Har en lastgammal Dell Latitude som med en skärm på 12 tum och en vikt på 1,1 kg är riktigt trevlig att slänga i väskan.
Citera
2018-08-15, 09:29
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Annars finns ju ett stort och mer varierat utbud på Blocket. De företag som säljer begagnade datorer säljer oftast uteslutande affärsmodeller. Hur stor är din budget och hur stor dator vill du ha? För något att ta med på resor skulle jag inte välja något över 12 tum. Har en lastgammal Dell Latitude som med en skärm på 12 tum och en vikt på 1,1 kg är riktigt trevlig att slänga i väskan.

Jo, jag tänkte att det kunde vara lite säkrare att köpa av ett företag. Max 14 tum, har tidigare släpat med mig min 15.6 tum på 2,5 kg.
Citera
2018-08-15, 10:13
Medlem
avcs avatar
Tradera.com, om ni har internet i Snoppträsk. Går att köpa av företag även där https://www.tradera.com/item/340252/319144092/acer-aspire-m3-i3-128-gb-ssd
Citera
2018-08-15, 11:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
1. Tips på bra ställen i Stockholm som säljer begagnade datorer?

2. Söker en mindre bärbar som är hyfsat lätt för surf samt lite ordbehandling och kalkylblad. Behöver ej vara Word/Excel då jag förstått att Officepaketet tar mycket plats.

Här har man handlat lite och är mycket nöjd.

Bra och billiga priser - https://shop.inrego.se/
Citera
2018-08-15, 11:02
Medlem
6ix9iines avatar
Asus Zenbook smidig portabel dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem