Som topic lyder så hittade jag nyss en plastbit i min pyttipanna. Pytten är av ett känt svenskt stort märke. Plastbiten mäter ca 10x06 mm. Vad bör jag göra? ta kontakt med deras kundtjänst och kräva ersättning eller ersättnings vara?.
Förmodligen får du skicka in plastbiten och du får några presentcheckar på mat.
Japp, de vill nog undersöka var den kommer ifrån, så de blir nog glada om du skickar in den. Räkna inte med allt för mycket i kompensation, vet en som fick massa larver i sin müsli, vilket inte upptäcktes då han tog lite nattmat. När han gick upp på morgonen var halva köket fullt med larver, han fick 100 kronor i presentkort.
Japp, de vill nog undersöka var den kommer ifrån, så de blir nog glada om du skickar in den. Räkna inte med allt för mycket i kompensation, vet en som fick massa larver i sin müsli, vilket inte upptäcktes då han tog lite nattmat. När han gick upp på morgonen var halva köket fullt med larver, han fick 100 kronor i presentkort.
Han hade ju tur som fick nånting iallafall, jag kommer ihåg en gång när jag hade köpt hem en massa sprit från bolaget, morgonen efter så har jag fullt med illaluktandde personer i kök, i badrum o för att inte tala om sängen... o fick jag nå för det? nähäädå, när jag klagade på bolaget så sa de att sånt får man räkna med när man använder deras produkter....
5. Försök sälja tillbaka produkten. Säg att du hittade någon pryl som nog kommer från någon maskin, säg att du vill ha 200 spänn för den, och se vad dom säger.
Hittade en träbit i min findus oxpytt, ca 30mm lång och 3-4mm bred. Orkade inte krångla, tog bort den och åt upp. Ring du och säg vad som hänt så får du en ny påse/kartong troligtvis.
tror inte det funkar att ringa pressen. Det ska nog vara larver eller skit för att de ska vara intresserade. Jag skulle ringa deras kundtjänst och låta lite småsur.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!