Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-14, 16:46
  #1
Medlem
Var klipper man sig billigt i Stockholm? Pluggar och tycker att 500 kr är ett rån. Är kvinna, men kan tänka mig gå till en herrfrisör om han tar emot kvinnor också.
Citera
2018-08-14, 16:49
  #2
Medlem
Billigt och Stockholm går tyvärr inte hand i hand. Headsdpot tar 400 för en damklippning. Billigare än 500 iallafall men fortsatt dyrt.
Citera
2018-08-14, 16:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Billigt och Stockholm går tyvärr inte hand i hand. Headsdpot tar 400 för en damklippning. Billigare än 500 iallafall men fortsatt dyrt.

Det behöver ju inte ligga i city, kan tänka mig åka till någon förort. 400 är också mycket ja.
Citera
2018-08-14, 18:05
  #4
Medlem
Var precis förbi ett ställe brevid Coop på Östgötagatan vid Skanstull. Kostade 180. Dock pratade frisören bara ryska men det går ju om det är vanligt klipp. Tror det hette Jacobs klipp eller något sånt
Citera
2018-08-14, 18:20
  #5
Medlem
Heauxms avatar
Om du ska ha en frisyr kan det kosta men en del ställen på typ bakgator eller förorten tar under 300. 250 kr är vanligt pris. Men klippa topparna eller enklare frisyr kan du glra själv eller be en vän göra. Jag klipper topparna själv.
Citera
2018-08-14, 22:02
  #6
Avstängd
pelegrins avatar
Det är en dam som klipper för 95kr i T-Hötorget, precis utanför spärrarna vid uppgången mot Olof Palmes gata. Hon har varit där väldigt länge. Salongen är inte så stor men det brukar alltid vara några väntande, både herrar och damer, både vuxna och barn.

Sedan finns det en som klipper för 150kr på S:t Eriksgatan 61, jag tror de heter Klipp 61.

Jag har inte besökt dessa två ställen så jag vet inte hur de är, jag har bara passerat dem ett otal gånger.
Citera
2018-08-15, 00:04
  #7
Medlem
crispy-lips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Det är en dam som klipper för 95kr i T-Hötorget, precis utanför spärrarna vid uppgången mot Olof Palmes gata. Hon har varit där väldigt länge. Salongen är inte så stor men det brukar alltid vara några väntande, både herrar och damer, både vuxna och barn.

Sedan finns det en som klipper för 150kr på S:t Eriksgatan 61, jag tror de heter Klipp 61.

Jag har inte besökt dessa två ställen så jag vet inte hur de är, jag har bara passerat dem ett otal gånger.

Den arabiska kvinnan i Hötorgets tunnelbana brukade jag gå till ofta. Fast det kostar inte 95 kr längre sedan något år tillbaka, numera tar hon 120 kr. Det är nog ändå bland det billigaste i Stockholm. Fast förvänta dig inga mästerverk, det blir typ samma frisyr oavsett hur du ber henne klippa...
Citera
2018-08-15, 13:41
  #8
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crispy-lip
Den arabiska kvinnan i Hötorgets tunnelbana brukade jag gå till ofta. Fast det kostar inte 95 kr längre sedan något år tillbaka, numera tar hon 120 kr. Det är nog ändå bland det billigaste i Stockholm. Fast förvänta dig inga mästerverk, det blir typ samma frisyr oavsett hur du ber henne klippa...
Jag råkade notera att hon har en egen tråd. I de senaste inläggen i den finns en förklaring till prishöjningen från 95kr till 120kr:
https://www.flashback.org/t1929220

OnT:
På Odengatan 33 finns Hair Style Education, som verkar bedriva frisörutbildning. Där kan man nämligen bli klippt av en elev.
Denna bild är från Googles "street view", men jag vet inte hur aktuellt priset på skyltfönstret, 140kr, är
https://goo.gl/maps/uF8e2nHozQT2
Citera
2018-08-15, 16:46
  #9
Medlem
På ringvägen mot sofia-hållet (södermalm) fanns en frisör förut, typ 200 kr klippning. undrar om den finns kvar?
Citera
2019-07-14, 17:42
  #10
Avstängd
pelegrins avatar
Igår råkade jag passera en. Mitt reguljärna klippställe har sommarstängt, och av någon konstig slump passerade jag detta ställe när jag som mest svor över att det var hår överallt, det gick åt en halv flaska schampoo varje morgon, blev stopp i duschen efter varje hårtvätt och tog en halv evighet att få eländet torrt.

Han tar 150kr för en klippning. Han tar kontanter eller Swish, inte kort. Det kanske inte är något för finsmakare eller de som är väldigt noga med att det minsann måste vara på något visst sätt. Om man är praktiskt lagd och bara vill ha det kortare så är det däremot utmärkt. Lite plus i kanten för den spartanskt inredda salongen. Stort plus för att det går undan, under tio minuter.

Stället hetet Klipp 61.
Det är på S:t Eriksgatan 61, på Kungsholmssidan, just vid bron mot Vasastan:
https://maps.app.goo.gl/fbwTCLsmVDNRimXHA
Citera
2019-08-01, 13:35
  #11
Medlem
Mosbulles avatar
Med all respekt, spara och njut av en bra frisör. Billigt = kass.
Jag hoppas att du blir nöjd och att ditt fina frisyr blir bra! Lycka till!!
Citera
2019-08-01, 17:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Igår råkade jag passera en. Mitt reguljärna klippställe har sommarstängt, och av någon konstig slump passerade jag detta ställe när jag som mest svor över att det var hår överallt, det gick åt en halv flaska schampoo varje morgon, blev stopp i duschen efter varje hårtvätt och tog en halv evighet att få eländet torrt.

Han tar 150kr för en klippning. Han tar kontanter eller Swish, inte kort. Det kanske inte är något för finsmakare eller de som är väldigt noga med att det minsann måste vara på något visst sätt. Om man är praktiskt lagd och bara vill ha det kortare så är det däremot utmärkt. Lite plus i kanten för den spartanskt inredda salongen. Stort plus för att det går undan, under tio minuter.

Stället hetet Klipp 61.
Det är på S:t Eriksgatan 61, på Kungsholmssidan, just vid bron mot Vasastan:
https://maps.app.goo.gl/fbwTCLsmVDNRimXHA
Jag minns en syrisk man som klippte på 8 min vid Hötorget.
Han hade varit frisör i Syriska militären och snaggade kvickt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback