2018-08-14, 13:42
Medlem
Hej!

Undrar hur mnga andra de finns som har de som jag.
Om de hnder ngot bra i livet s kommer de dliga som ett brev p posten, hamnar alltid p plus minus noll..
Kan dra ett par verkliga exempel, kom in p en utbildning som jag kmpat fr lnge - Men nekades pengar av CSN. Kom ntligen igng med min trning efter 4 rs uppehll - Fick bltros och kunde inte trna p 2 mnader. Fick 20000 i skatteterbring - Bilen gick helt snder och fick kpa ny.
Och s hr fortstter de, och har alltid gjort...

r de ngon mer som har de p detta vis?
Och varfr r de s fr vissa?
Citera
2018-08-14, 13:50
Bannlyst
du har bara ren otur TS , det vnder nej jag har det inte s ,
men vist har det varit motigt i bland i livet , bara att kmpa p .
Citera
2018-08-14, 14:12
Medlem
h, det r som det r. Sdant man inte kan kontrollera r det ingen id att irritera sig ver eller nojja ver. Livet lever sitt egna liv ibland, man kan bara kontrollera hur man spelar handen man blir tilldelad.
Citera
2018-08-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanmemoryfun
du har bara ren otur TS , det vnder nej jag har det inte s ,
men vist har det varit motigt i bland i livet , bara att kmpa p .

Ja men kan inte hjlpa och tycka de underligt..
Vissa mnniskor har ju bara ren otur igenom hela livet, andra glider igenom problemfritt, och vissa som jag har lika mycket tur som otur vilket gr att man alltid str och trampar...
Citera
2018-08-14, 14:59
Medlem
MrMadoffs avatar
Hade varit ganska njd om jag haft det som dig nd. Jag fr bara det dliga, dvs aldrig det dr bra som gr att du klarar av det dliga efter. Jag fr bara det dliga fljt av nnu smre dligt. Till slut tror man inte det kan bli nnu vrre men universum visar n en gng sitt ansikte s str man dr ovetandes om man ska skratta eller grta. Skrattar alltid t alltihopa fr det r enda sttet att klara sig igenom ngorlunda.
Citera
2018-08-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Hade varit ganska njd om jag haft det som dig nd. Jag fr bara det dliga, dvs aldrig det dr bra som gr att du klarar av det dliga efter. Jag fr bara det dliga fljt av nnu smre dligt. Till slut tror man inte det kan bli nnu vrre men universum visar n en gng sitt ansikte s str man dr ovetandes om man ska skratta eller grta. Skrattar alltid t alltihopa fr det r enda sttet att klara sig igenom ngorlunda.

Jag brukar f de bra frst, oftast i 3. Allts 3 strre bra grejer, sen efter ett litet litet tag s kommer de allt som oftast 3 dliga grejer.. Jag kan frst dig att du tycker de lter bttre, eftersom du bara fr de dliga men vetefan, de knns mer som och f en kaka sen tappa den innan man hinner smaka. Gng p gng..
Citera
2018-08-14, 15:21
Medlem
Kasta en trning om och om igen. Kastar du mnga gnger kommer medelvrdet att vara 3.5. Ren sannolikhetslra.

Det hr har dock inget med Murphys lag att gra.
Citera
2018-08-14, 16:53
Medlem
Eagleoffreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chazardkapi
h, det r som det r. Sdant man inte kan kontrollera r det ingen id att irritera sig ver eller nojja ver. Livet lever sitt egna liv ibland, man kan bara kontrollera hur man spelar handen man blir tilldelad.

Absolut, dock r Myrphys lag bra att ha i tanke fr att se till att gra chansen att ngot dligt hnder s liten som mjligt. Med utgngstanke att om det finns en mjlighet att ngot misslyckas kommer det att gra det gr det ibland att undvika misslyckandet genom att minimera dessa mjligheter.
Citera
2018-08-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Kasta en trning om och om igen. Kastar du mnga gnger kommer medelvrdet att vara 3.5. Ren sannolikhetslra.

Det hr har dock inget med Murphys lag att gra.

Nu frstr jag inte riktigt hur du menar. En trning och en persons liv r ju lite olika, och jag tyckte detta hade lite med Murphys lag att gra, om ngot kan g fel s gr de det. Det r ju hela grejen med Murphys lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in