Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 03:32
  #1
Avstängd
Har nyligen fått upp att jag behöver göra 5 st uppdateringar med DriverBooster
men känner mig lite skeptisk, varför har inte uppdateringarna
kommit upp av det inbyggda windows update tex?
Någon som vet?
Citera
2018-08-14, 06:32
  #2
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Har nyligen fått upp att jag behöver göra 5 st uppdateringar med DriverBooster
men känner mig lite skeptisk, varför har inte uppdateringarna
kommit upp av det inbyggda windows update tex?
Någon som vet?

Nej! Du tar en stor risk, Driverbooster (som jag själv provat) installerar drivrutiner som "nästan" passar..
De verkar fungera till en början med sedan får du problem...

Jämför själv, Ta en nyinstallerad dator, installera drivrutiner via https://www.intel.com/content/www/us...rt/detect.html etc.
Starta om datorn... Du har då de allra senaste tillgängliga drivrutinerna till just din dator enligt chiptillverkaren...

Installera driverbooster och det 1:a den gör är att hävda at praktiskt taget ALLA drivrutiner är gamla!

Vem tror du vet EXAKT vilken drivrutin är helt rätt för din dator?? Den som tillverkat chipsen i din dator eller ett fjollföretag som skall lura dig att köpa deras PRO uppdateringar???

Jag har testat, och avstår från driverbooster..
Citera
2018-08-14, 06:48
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Det är inte alltid så att den senaste drivern är "bäst".
Speciellt med laptops kan problem uppstå, man kan tappa strömsparfunktioner osv med fel drivers.

Att de inte syns i Windows update är för att där kommer bara de mest grundläggande.

De som följde med datorn borde vara "bäst".
Citera
2018-08-14, 08:24
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Har nyligen fått upp att jag behöver göra 5 st uppdateringar med DriverBooster
men känner mig lite skeptisk, varför har inte uppdateringarna
kommit upp av det inbyggda windows update tex?
Någon som vet?

Du BEHÖVER inte, framför allt inte om allt fungerar som det ska. Då är det bättre att avstå.
Ibland kan uppdateringar försämra, att veta om och när de kan tänkas behöva uppdateras kräver kunskap och erfarenhet.

Efter W.updates kan det ibland behövas göras.

Gör en backup av systemet, installera dem. Kör 1 vecka eller 2, fungerar allt - spara. Om inte, backa tillbaka. Så brukar jag göra med "spontanuppdateringar", d.v.s utöver de nödvändiga.
Citera
2018-08-14, 13:25
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Att de inte syns i Windows update är för att där kommer bara de mest grundläggande.

Där håller jag inte med.

Däremot får du inte med drivrutiner där som inte certifierats enligt microsofts riktlinjer. Många tillverkare orkar inte lägga tid/pengar på det, och då dyker de inte upp via WU.

Grundläggande eller inte har liksom inget med sakern att göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback