2018-08-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Om en glassbar blir beskjuten i Mexico , så städar du upp liken. Skrubbar golvet å öppnar glassbaren igen, antagligen samma dag.

Det jag vill säga e att ju mer skit som händer ju mindre orkar folk gå bananas över det.
Det händer saker hela tiden , tillslut så stänger hjärnan av!
Vi matas med negativ media hela tiden. Klart du reagerar , men svalnar fort.

Tror ej det hjäper om du ska in i politiken faktiskt !!

Bra liknelse. Sen är vi tack o lov fortfarande ljusår från hur det ser ut i visa delar av Mexico.
Citera
2018-08-18, 22:51
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
En sak är bränderna.

Men REAKTIONERNA hos folk. Svala. Folk vågar inte prate o händelserna på djupet. "Ja vad hemskt det är" eller "Det är säkert den eller dem".

Det finns ingen lösningsfokus.

Vad tycker ni?

(ja, jag funderar allvarligt på att gå in i politiken...hehe...om det nu hjälper)

Du har rätt, det här behöver lösas.
Det är också ett hån mot alla invandrare som sköter sig att låta detta fortgå. Jag är övertygad om att majoriteten av dom som kommer hit vill göra rätt för sig och att dom anser att man får ta seden dit man kommer, men dom syns ju inte när dom inte ställer till med något rabalder. Däremot får dom lida för det som andra mindre nogräknade ställer till med, då många av oss har en tendens att dra alla över samma kam.

Om det här är relaterat till kokainbeslaget som vissa tror, så kanske många etniska svenskar som använder droger behöver ta sig en funderare också. Inser dom att deras inköp av droger till stor del är det som finansierar dom kriminellas verksamhet? Utan den inkomsten skulle kriminell verksamhet i Sverige inte alls vara lika intressant.
Citera
2018-08-18, 22:53
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Bra liknelse. Sen är vi tack o lov fortfarande ljusår från hur det ser ut i visa delar av Mexico.

Självklart , men man såg tydligt med is , när de höll på som mest i Europa så tillslut tog man det för givet å orkade knappt läsa om alla attacker !
Citera
2018-08-18, 22:59
Medlem
ProtonSwitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darcywakaluk
Vid sju-tiden på lördagsmorgonen larmades räddningstjänsten om ännu en bilbrand i Sandarna. Vem fan bränner 7 på morgonen? Känns som en märklig tid.
Märklig tid bränna bilar på för en arbetare kanske, men inte om är arbetslös och sover på dagen och gör saker på natten. Blir ju lätt man vänder på dygnet om man ändå inte har nåt annat för sig eller tider att passa. 7 på morgonen brukar va då man går och lägger sig ungefär.

Sen vaknar på eftermiddagen tar lite kaffe och chillar framför datorn, runkar lite till porr när vita tjejer får BBC och sen går man ut och träffar gänget när de börjar skymma, vanligtvis för att punda och leta upp tjejer att knulla eller fixa cash. Bilbranden här då vid 7 på morgonen var alltså snarare avslutningen på dagen för dessa innan de troligen gick hem och la sig. Varför ska andra få ha fina bilar när man inte själv har nån?
Senast redigerad av ProtonSwitzer 2018-08-18 kl. 23:10.
Citera
2018-08-18, 23:10
Medlem
Grandiosos avatar
Själv var jag helt ovetandes om att eldningsförbudet i riket upphört att gälla.
Kvarstår det ändå så har i vart fall bilbrännargängen som var i farten häromsistens på
olika håll i Västsverige helt olyckligtvis undgått att bli informerade om detta för annars
hade man givetvis låtit bli att tutta fyr nu och skjutit upp sina små eldfängda busstreck till en
annan gång. Det får man väl utgå ifrån.

Visst får man väl säga att våra handlingskraftiga gäster från tredje världen sätter färg
på tillvaron här i landet, nu blev det mycket gult den här gången med all elden, det hinner
liksom aldrig nuförtiden bli tråkigt och händelselöst knappt nånstans till skillnad från förr innan
våra fantastiskt godhjärtade folkvalda politiker kom på att sätta igång med ett
samhällsexperiment som hette duga och bedömdes ha potential att kunna impa rätt duktigt
på omvärlden och vad kan vara viktigare än att impa på omvärlden? Inte mycket, inte, tyckte
politikerstjärnor som Anna-Greta Leijon, Bengt Westerberg, babyfacet Ruinfeldt med många,
många flera där borta i Rosenbad som riktigt ångade av allt storhetsvansinne.

Förr liksom var det lite väl lugnt på gator och torg, i städer och förorter, när mest bara trista
svenskar drog omkring med sina Domuspåsar, barnvagnar och portföljer.
Några enstaka alkisar och pundare som kunde störa ordningen och friden men inte fan
förmådde dessa marginaliserade individer sätta nån vidare färg på befolkningens tillvaro och
förta intrycket av tristess och "att det aldrig händer nåt".

Bilbrännarkonsten kände man knappt till i de gamla tråkiga tiderna, det behövdes folk
utifrån för att det skulle bli riktig fart på den saken precis som med en hel del annat.

Nej, ingen jävel ska kunna komma här och påstå att Sverige är ett händelselöst, skittråkigt
land numera. Här är fan action mest dygnet runt. Kanske i häftigaste laget ibland dock.

På tal om action så är det gott om den varan i inslaget nedan från 2011:
Tottenham, London: https://www.youtube.com/watch?v=3WmMhircZOc

Snart i en svensk stad det som skildras ovan.
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-19 kl. 00:09.
Citera
2018-08-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Notera också att det råder eldningsförbud ute vilket gör det här extra allvarligt.
Noterat.

Herre gud vilken pina att ta sig igenom denna tråd. Rent beklämmande att läsa alla konspirationsteorier. Är folk så jävla kåta att komma med en ny teori att ni inte ägnar fem sekunder åt att tänka över troligheten. Denna tråd skulle utan problem kunna bantas ner till tio sidor. Helt otroligt att SD-teorierna fortsätter strömma in trots att det är bekräftat att det är kebabteknikers söner från orten.

On topic: har som sagt läst igenom varenda jävla sida i detta ämnet utan att hitts någon som diskuterat själva händelseförloppet och vad som faktiskt hänt. Inte ens tidningarna går in på detta. Bara att det "brann i Frölunda" i princip.

Hur ser händelsefloppet ut? Bor själv i Frölunda och var och tittade på förödelsen dagen efter på Norra dragspel och på torget. Det brann även vid stjärnhusen och vid smyckegatan. Jag undrar alltså hur själva tidslinjen ser ut. Var det fyra olika gäng som gjorde detta eller samma "6-8" personer som promenerade mellan adresserna.

Enligt filmerna har jag sett att efter kaosandet vid Norra dragspel joggar 7 personer ner mot torget. Sen finns en annan film där 7 personer syns promenera mellan höghusen efter kaosandet bakom Frölunda torg. De andra två bränderna har jag inte sett några filmer ifrån. Konstigt då det bor väldigt många i stjärnhusen.

Vilken av de två förstnämnda bränderna som startade först har jag inte kunnat läsa mig till någonstans. Det jag finner märkligt oavsett vilken som startade först är att bägge flyktvägarna är ganska mot varandra. Låt säga att de startade på norra dragspel och sedan joggade ner mot parkeringen bakom torget. Den joggen gör man på två minuter i tempot enligt filmen. Men efter kaosandet vid Frölunda torg flyr de mellan husen promenerandes i riktning tillbaka mot norra dragspel. Så denna skulle lika gärna kunna vara den första branden. Eller så är det två olika gäng på 7 personer. Eller rundade de Frölunda torg förbi ÖB och över torget vidare mot stjärnhusen? Isåfall borde det finnas riktigt många vittnen på vägen.

Märkligt att detta inte diskuterats med tanke på att det känns ganska relevant och inte så svårt att reda ut. Boende i anslutning till bränderna som kan bekräfta lite exakta klockslag? Konspirationsteorier verkar ju vara viktigare än fakta i denna tråden.

Hur kunde elitsoldaterna bara försvinna plötsligt? Borde ju inte vara så svårt att följa efter på håll av privatperson eller polis. Försvann de plötsligt in i en uppgång?

Trots att jag kräks av alla teorier jag läst så ska jag inte vara bättre själv. Jag tror dock inte det är så krångligt, det är sällan det.

En boss, ingen nämnd, har antingen fått sina 100kg beslagtagna, eller av anledningarna som på så duktig svenska läses upp för Expressen, bestämt sig för att visa staten, ainan och grannarna vilka som bestämmer. Det är inte mer komplicerat än att han låtit informera sitt absoluta bottenskikt att kaosa på måndag kl 21. Detta kan ha gjorts när som helst, så något så avancerat som snapchat behöver inte ens ha använts.

Anledningen till att det hände på flera ställen samtidigt är för att det är på dessa orter Bossen är verksam och även hit den förlorade lasten skulle gått. Med andra ord: en boss bad alla sina gatulangare på samtliga orter att kaosa samtidigt.

Thank me later
Citera
2018-08-18, 23:17
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Noterat.

Herre gud vilken pina att ta sig igenom denna tråd. Rent beklämmande att läsa alla konspirationsteorier. Är folk så jävla kåta att komma med en ny teori att ni inte ägnar fem sekunder åt att tänka över troligheten. Denna tråd skulle utan problem kunna bantas ner till tio sidor. Helt otroligt att SD-teorierna fortsätter strömma in trots att det är bekräftat att det är kebabteknikers söner från orten.

On topic: har som sagt läst igenom varenda jävla sida i detta ämnet utan att hitts någon som diskuterat själva händelseförloppet och vad som faktiskt hänt. Inte ens tidningarna går in på detta. Bara att det "brann i Frölunda" i princip.

Hur ser händelsefloppet ut? Bor själv i Frölunda och var och tittade på förödelsen dagen efter på Norra dragspel och på torget. Det brann även vid stjärnhusen och vid smyckegatan. Jag undrar alltså hur själva tidslinjen ser ut. Var det fyra olika gäng som gjorde detta eller samma "6-8" personer som promenerade mellan adresserna.

Enligt filmerna har jag sett att efter kaosandet vid Norra dragspel joggar 7 personer ner mot torget. Sen finns en annan film där 7 personer syns promenera mellan höghusen efter kaosandet bakom Frölunda torg. De andra två bränderna har jag inte sett några filmer ifrån. Konstigt då det bor väldigt många i stjärnhusen.

Vilken av de två förstnämnda bränderna som startade först har jag inte kunnat läsa mig till någonstans. Det jag finner märkligt oavsett vilken som startade först är att bägge flyktvägarna är ganska mot varandra. Låt säga att de startade på norra dragspel och sedan joggade ner mot parkeringen bakom torget. Den joggen gör man på två minuter i tempot enligt filmen. Men efter kaosandet vid Frölunda torg flyr de mellan husen promenerandes i riktning tillbaka mot norra dragspel. Så denna skulle lika gärna kunna vara den första branden. Eller så är det två olika gäng på 7 personer. Eller rundade de Frölunda torg förbi ÖB och över torget vidare mot stjärnhusen? Isåfall borde det finnas riktigt många vittnen på vägen.

Märkligt att detta inte diskuterats med tanke på att det känns ganska relevant och inte så svårt att reda ut. Boende i anslutning till bränderna som kan bekräfta lite exakta klockslag? Konspirationsteorier verkar ju vara viktigare än fakta i denna tråden.

Hur kunde elitsoldaterna bara försvinna plötsligt? Borde ju inte vara så svårt att följa efter på håll av privatperson eller polis. Försvann de plötsligt in i en uppgång?

Trots att jag kräks av alla teorier jag läst så ska jag inte vara bättre själv. Jag tror dock inte det är så krångligt, det är sällan det.

En boss, ingen nämnd, har antingen fått sina 100kg beslagtagna, eller av anledningarna som på så duktig svenska läses upp för Expressen, bestämt sig för att visa staten, ainan och grannarna vilka som bestämmer. Det är inte mer komplicerat än att han låtit informera sitt absoluta bottenskikt att kaosa på måndag kl 21. Detta kan ha gjorts när som helst, så något så avancerat som snapchat behöver inte ens ha använts.

Anledningen till att det hände på flera ställen samtidigt är för att det är på dessa orter Bossen är verksam och även hit den förlorade lasten skulle gått. Med andra ord: en boss bad alla sina gatulangare på samtliga orter att kaosa samtidigt.

Thank me later

Du Säger de vill visa vem som bestämmer , nu har ju redan flera åkt fast !
Om de bestämde så hade de ej åkt fast
Citera
2018-08-18, 23:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Jag är emot dödsstraff även om det skulle ha vissa fördelar. Man slipper hålla en kriminell fånge vid liv som ändå kommer att begå mer brott t.ex. Men att staten ska avrätta människor känns ändå obehagligt.

Om de inte har svenskt medborgarskap ska de villkorslöst utvisas. Den diskussionen är över

Men man bör också revidera våra grundlagar som förbjuder återkallande av medborgarskap som har beviljats på falska grunder. Många av dessa kriminella sopor har ljugit sig till ett medborgarskap som inte går att dra tillbaka. Därför kan de, som du säger, inte utvisas.

Ja, SD har ju en egen som ljugit till sig en del för att stanna Putilov så snacka går ju för sig men sen så gäller det att få saker och ting gjorda och då är det en helt annan femma. Dödsstraff kan man önska men det lär inte tillämpas i detta land lika lite som man utvisar kreti och pleti. Inte i dagsläget i alla fall, så det tar tid i så fall. Och mycket ska ändras innan dess. Bla bla det är val nu.

Så är personerna som är misstänkta svenska medborgare?
Citera
2018-08-18, 23:35
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, SD har ju en egen som ljugit till sig en del för att stanna Putilov så snacka går ju för sig men sen så gäller det att få saker och ting gjorda och då är det en helt annan femma. Dödsstraff kan man önska men det lär inte tillämpas i detta land lika lite som man utvisar kreti och pleti. Inte i dagsläget i alla fall, så det tar tid i så fall. Och mycket ska ändras innan dess. Bla bla det är val nu.

Så är personerna som är misstänkta svenska medborgare?

Ja, Putilov ljög sig till ett medborgarskap som han fortfarande får behålla, är inte det ett problem?

Jag vill inte införa dödsstraff i Sverige och ser man på forskningen har dödsstraff ingen inverkan på brottsligheten.

De du kallar "kreti och pleti" är kriminella invandrare som borde utvisas. Jag vet, det kommer aldrig att ske vilket kan förvandla Sverige till ett nytt Libanon eller Mexico. Vår kriminalstatistik närmar sig faktiskt Mexicos även om många mord aldrig anmäls där. Men vad händer när de kriminella börjar hota människor inom rättsväsendet? Kommer en åklagare att våga riskera livet på hela sin släkt för att utföra sitt jobb? I Mexico måste personalen inom rättsväsendet alltid göra en personlig riskanalys när de utför sitt jobb och inte nödvändigtvis pengar.
Citera
2018-08-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
En fundering:

Bor i GBG och är sjukt upprörd över bilbränderna, hade varit lika upprörd om det hänt i Malmö, Sundsvall eller Borås.

Svenskarna, på jobbet eller i bekantskapskretsen rycker mest på axlarna. Folk verka inte våga prata om detta PÅ RIKTIGT!

Vad kan detta bero på? Rädsla för att bli kallad rasist? Konflikträdsla? Rubbar sinnesfriden när man petar på sin senaste iPad?

Buset ska bekämpas hårt oavsett ursprung, folkslag etc, alla ska vara lika inför lagen. Just för invandrare utan medborgarskap eller uppehållstillstånd kan det dock i vissa fall bli tal om utvisning. Dessutom behövs hårdare straffskalor (för väldigt många typer av brott) Själv tycker jag absolut att dessa organiserade bilbränder måste klassas upp, antingen som terrorism eller sabotage.
Senast redigerad av mastodon111 2018-08-18 kl. 23:53.
Citera
2018-08-18, 23:52
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://teknikensvarld.se/manga-bilbrander-ar-forsakringsbedrageri-543657/
"Bilar brinner titt som tätt, men alla bilbränder är inte ofrivilliga. Det står klart sedan försäkringsbranschen börjat granska bilbränder i Sverige. Mellan januari och september 2017 har försäkringsbolagen mottagit omkring 6 000 anmälningar om bilbränder. Man uppskattar att 60 procent av dessa är anlagda"

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/ungdomar-i-eskilstuna-far-betalt-for-att-branna-bilar-polisen-bekraftar-bedragerierna/
"Ungdomar i Eskilstuna får betalt för att bränna bilar - polisen bekräftar bedrägerierna"
"De får 500 kronor eller en tusenlapp för att sätta eld på en bil. Brännskadar de sig får de söka sjukhusvård i ett sjukhus långt från brandplatsen för att inte bli avslöjade."

https://www.sydsvenskan.se/2013-01-01/bedragerier-bakom-de-flesta-bilbrander
"En smårisig cirka 10 år gammal bil som ägaren vill få ut försäkringspengar från - det är den vanligaste bakgrunden när bilar tänds på. Malmö dominerar statistiken."
"– Vi bedömer att en stor del av bilbränderna är någon form av försäkringsbedrägeri. Bilarna brinner med ägarens goda minne".

Men jag antar att du vet bäst, .
OBS sydsvenskan och eskilstunakuriren är inga propagandatidningar för SD, snarare motsatsen.

Står fast vid mitt tidigare inlägg. Som enskild individ ja, så får du tillbaka dina pengar. Du tjänar inga pengar på det just. Att detta skulle ha någon koppling är löjligt.
Citera
2018-08-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Du Säger de vill visa vem som bestämmer , nu har ju redan flera åkt fast !
Om de bestämde så hade de ej åkt fast

Tänker ingen här?
Hur mycket tror du det påverkar den kriminella organisationen om två av de lägst stående springpojkarna åker in max ett år? Det är större än dessa bilbrännarna fördtår du. De boende i Frölunda fick en ganska tydlig demonstration av vem som bestämmer i måndags.
Senast redigerad av apartheid 2018-08-18 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in