Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-31, 22:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Intressant hur en del SD:are verkar vara rädda för AFS. Man säger att AFS är ett litet parti och knappt kommer få några röster och att en röst på dem är en bortkastad röst. Till er har jag ett antal frågor.

- Spelar det någon roll om SD får 22% eller 26%? Antingen vill något block bryta isen med SD eller så vill de inte. Vill etablerade partier inte bryta isen inte spelar det ingen roll om SD så får 30% och någon majoritet med över 50% lär de aldrig få.

- Om AFS nu är ett sådant litet parti som knappt får några röster har ju inte SD särskilt mycket att frukta

- Om AFS får minst 1% i kommande val kommer de automatiskt få sina röstsedlar utlagda bland de etablerade partierna i samma valsedelsställ. Det får FI i detta val och visst gagnar det dem.

- Om AFS får minst 2,5% öppnas dörrarna till partistöd, vilket AFS kan bedriva kampanj och propagandaarbete för

Jag tycker det skulle vara bra om AFS kom in i riksdagen. Jag tror även att det skulle kunna öppna vägarna för SD, snarare än att vara ett hot mot dem.

Hade varit intressant att veta hur stor andel av kategorin "övriga" i opinionsundersökningarna som brukar snitta mellan 2-3% som är AFS röster. Observera att det exkluderar FI.
https://val.digital/

En inte allt för vågad gissning är ju att det döljer sig en majoritet av AFS röster där, men kanske även en del MED. Ytterligare en inte allt för vågad gissning är att AFS blir underskattade i opinionen eftersom folk inte vill bli åsiktsregistrerade och inte riktigt vågar svara SD eller AFS när SIFO och liknande företag ringer. Jag utesluter inte alls att AFS kan komma att nå spärren på 4%, även om många tror att det är osannolikt.
Citera
2018-08-31, 22:51
Medlem
AfS kommer inte in i riksdagen. Många hoppas säkert på en bradley-effekt, men den finns inte. AfS-supporters är så medvetna om att man måste se starka ut i opinionsundersökningar för att någon överhuvudtaget ska våga lägga sin röst på oss.

Jag tycker vi ska tänka om och stödrösta på SD istället. Att vi säkerställar SD:s position som största parti är viktigare än att vi får 2%. Vi kör igen 2022 och dundrar in med 7%.
Citera
2018-08-31, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ytterligare en inte allt för vågad gissning är att AFS blir underskattade i opinionen eftersom folk inte vill bli åsiktsregistrerade och inte riktigt vågar svara SD eller AFS när SIFO och liknande företag ringer.

Jag tror inte bradleyeffekten är särskilt stark för AfS.
1. AfS:are är inga mjukisar.
2. AfS:are är så medvetna om behovet att verka stora i opinionsundersökningar.
Citera
2018-08-31, 22:55
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Jag vill inte sänka mig till din nivå men AfS skapades som nått twitter-nätverk och verkar mest göra reklam där med, dom får väl 2% som bäst och kommer ligga där i den gråa stapeln "Övriga partier" på valdagen..
Om nu AfS bara var något "twitter-nätverk" så skulle det ändå vara rätt imponerade att få 2%. Att AfS är stora på sociala medier är väl rätt naturligt eftersom nationalister och invandringskritiker sedan länge gynnats av anonymiteten som existerar på internet. I övrigt anses väl sociala medier vara ett av valets mest betydelsefulla kommunikationsmedel, således är AfS stora närvaro bara positiv.
Citat:
AfS har säkert samma agenda men tiden springer ifrån oss.
AfS agenda är ingen integration utan aktiv återvandring, rätt stor skillnad gentemot SD.
Citat:
Jag tror det nu händer något när SD får lite mer att säga till om efter 9 sep.
Fast vad finns det som talar för att det händer mer om SD får ett par procent mer i valresultat?
Citera
2018-08-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trigganigga
Folk är får och ställer sig på den starkes sida. Just nu är Sverigedemokraterna i underläge. Särkilt uppenbart är detta I partiledardebatten. Föreställ er Jimmie Åkesson och hans sex bröder stå och mobba en isolerad Svetsminister. Få skulle välja att identifiera sig med en sådan förlorare.

SD håller på att kapas av utlänningar, kvinnor och andra medelbegåvade. Alternativ för Sverige är Sveriges enda alternative just nu.

AfS är bra med de hjälper inte just nu i den så infekterad kaos som har drabbat Sverige så länge.
SD med Jimmie Åkesson är den rätta medicin.
Alvedon hjälper inte mot cancer.
doktorblatte
Citera
2018-08-31, 22:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
AfS kommer inte in i riksdagen. Många hoppas säkert på en bradley-effekt, men den finns inte. AfS-supporters är så medvetna om att man måste se starka ut i opinionsundersökningar för att någon överhuvudtaget ska våga lägga sin röst på oss.

Jag tycker vi ska tänka om och stödrösta på SD istället. Att vi säkerställar SD:s position som största parti är viktigare än att vi får 2%. Vi kör igen 2022 och dundrar in med 7%.

Motsägelsefullt. Det spelar ingen roll om SD får 22% eller 26% om de ändå inte får ingå i regering. Med ett AFS i riksdagen tror jag andra partier har lättare för att ta in SD. SD är idag så etablerade och så stora att de inte är direkt hotade. Speciellt inte så länge sjuklövern saknar allt vad ansvar och trovärdighet heter i migrationsfrågan.
Citera
2018-08-31, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Om nu AfS bara var något "twitter-nätverk" så skulle det ändå vara rätt imponerade att få 2%. Att AfS är stora på sociala medier är väl rätt naturligt eftersom nationalister och invandringskritiker sedan länge gynnats av anonymiteten som existerar på internet. I övrigt anses väl sociala medier vara ett av valets mest betydelsefulla kommunikationsmedel, således är AfS stora närvaro bara positiv.

AfS agenda är ingen integration utan aktiv återvandring, rätt stor skillnad gentemot SD.

Fast vad finns det som talar för att det händer mer om SD får ett par procent mer i valresultat?

Ja som twitter-nätverk så hade 2% varit sjukt... även sjukt om de 2 av 100 personer att skriva AfS på blanken...

Som jag tidigare sagt så innebär större inflytande också större makt att skapa förändring, tro inte SD agenda är att "anpassa araber till svenska värdering" dom ser helst också dom åker hem eftersom SD insåg för länge sen att det inte funkade. Men är lite smartare och säger det inte så högt. Jag kommer ge SD en chans. Vi får se vad som händer..
Citera
2018-08-31, 23:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Jag tror tvärtom. Åsiktskorridoren i Sverige är jättestor. Vi vet att den påverkar opinionsundersökningarna för SD och den är ännu högre för AFS. Störst är den förstås för NMR.
För ingen vill bli åsiktsregistrerad som nazist. Nu är ju NMR så små ändå att det i praktiken inte spelar någon roll. Men för ett 2%-parti i opinionen kan denna sk Bradley-effekt vara lika mycket till och då är AFS i riksdagen efter valet. Faktum är att ingen vet hur stora AFS är idag och jag tror opinionsundersökningarna är extremt dåliga på att ge något svar. Jag tror det kan svänga snabbt och AFS syns väldigt mycket nu för tiden.
Citera
2018-08-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Motsägelsefullt. Det spelar ingen roll om SD får 22% eller 26% om de ändå inte får ingå i regering. Med ett AFS i riksdagen tror jag andra partier har lättare för att ta in SD. SD är idag så etablerade och så stora att de inte är direkt hotade. Speciellt inte så länge sjuklövern saknar allt vad ansvar och trovärdighet heter i migrationsfrågan.

Det spelar enormt stor roll. Att vara störst har ett enormt symboliskt värde. I varje debatt kan de påpeka att de andra partierna vägrar samtala med det största partiet. Och ju större marginal till andraplatsen desto bättre. Trendkänsliga människor som är oinsatta kommer att hoppa på tåget av bara farten (0.37% > 1.44% > 2.93% > 5.7% > 12.9% > 26-30%). De flesta vill vara på det vinnande laget.

Det som inte har någon betydelse är huruvida AfS får 0.1% eller 2%. AfS vill åstadkomma precis samma sak som SD, skillnaden är bara att SD skyndar långsamt vilket är ett mycket mera framgångsrikt recept. Det är inte smart att visa sin egen hand i poker.

Kasta inte bort eran röst era mongon.
SD 28% > SD 26%/AfS 2%.
Citera
2018-08-31, 23:13
Medlem
procentarns avatar
Jag röstar på Alternativ för Svea Rike, då Svennedemokraterna på ett mycket odemokratiskt sätt uteslöt ungdomsförbundet och ogiltigförklarade deras framröstade partikamrater och sedan inte ens förklarade sig.

Sedan arslet och fettot Mattias Karlsson som samarbetar med Expo och Expressen och horan Paula Biber som på ett nedlåtande sätt tog avstånd från folkets demonstration. Vem tror hon att hon är???

AFS 2018
Citera
2018-09-01, 00:12
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Kan ligga viss sanning i det du säger.

Däremot så tror jag att väldigt få AfS:are ens deltar i OU.

Personligen hade jag aldrig gjort det för jag skiter totalt i sånt där tjaffs. Palla delta i deras korrupta undersökningar som viktas efter vem det är som har beställt och vad för resultat dom förväntar sig.

Tror många av oss är mycket mer anti allt sånt där än folk från andra partier.

Som sagt, skulle inte skämmas att säga att jag röstar AfS däremot skulle jag skämmas över att bidra till korrupta företag som driver en uppenbar agenda. Tror och hoppas att det är fler än jag som tänker i dessa banor.
Citera
2018-09-01, 00:18
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorblatte
AfS är bra med de hjälper inte just nu i den så infekterad kaos som har drabbat Sverige så länge.
SD med Jimmie Åkesson är den rätta medicin.
Alvedon hjälper inte mot cancer.
doktorblatte

Tack du blatte för du kommer med så förträffliga tips om hur vi svenskar ska rädda vårat land.

Du lär ha många bra tips på hur man får ett land på rätt bana igen. Tycker du inte vi ska fly till Japan istället? Jag menar, fly runt halva jordklotet var ju din taktik och nu har du mage att komma och rekommendera vilken medicin Sverige behöver

Tack men nej tack. Återvandringsverket ligger runt hörnet och sen höger. Skyndar du dig så hinner du nog lämna in ansökan och få plats på första planet hemåt imorgonbitti!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in