2018-08-16, 12:03
Medlem
trigganiggas avatar
Folk är får och ställer sig på den starkes sida. Just nu är Sverigedemokraterna i underläge. Särkilt uppenbart är detta I partiledardebatten. Föreställ er Jimmie Åkesson och hans sex bröder stå och mobba en isolerad Svetsminister. Få skulle välja att identifiera sig med en sådan förlorare.

SD håller på att kapas av utlänningar, kvinnor och andra medelbegåvade. Alternativ för Sverige är Sveriges enda alternative just nu.
Citera
2018-08-16, 13:04
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigganigga
Folk är får och ställer sig på den starkes sida. Just nu är Sverigedemokraterna i underläge. Särkilt uppenbart är detta I partiledardebatten. Föreställ er Jimmie Åkesson och hans sex bröder stå och mobba en isolerad Svetsminister. Få skulle välja att identifiera sig med en sådan förlorare.

SD håller på att kapas av utlänningar, kvinnor och andra medelbegåvade. Alternativ för Sverige är Sveriges enda alternative just nu.

Problemet är att afs kapats av NMR. NMR har ingen chans att komma in, därför har istället dessa sympatisörer gått över till afs, som man tror man kan påverka till det mer radikala hållet, med exempelvis kritik/hat mot judar. Det var ju bara häromdagen som svt släppte åtal som visar att NMR medlemmar tillverkar hemmagjorda skjutvapen. Visst många här på flashback verkar stödja detta skitparti (NMR) men i verkligheten ute i landet så är det knappt 0,5% som tycker att detta är något annat än anti-demokratiskt strunt.

Majoriteten av svenskarna kommer inte vilja röra afs förräns man avlägsnar denna extrema grupp från sin samröreslista.
Senast redigerad av Diskuterarn 2018-08-16 kl. 13:07.
Citera
2018-08-16, 13:22
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Problemet är att afs kapats av NMR. NMR har ingen chans att komma in, därför har istället dessa sympatisörer gått över till afs, som man tror man kan påverka till det mer radikala hållet, med exempelvis kritik/hat mot judar. Det var ju bara häromdagen som svt släppte åtal som visar att NMR medlemmar tillverkar hemmagjorda skjutvapen. Visst många här på flashback verkar stödja detta skitparti (NMR) men i verkligheten ute i landet så är det knappt 0,5% som tycker att detta är något annat än anti-demokratiskt strunt.

Majoriteten av svenskarna kommer inte vilja röra afs förräns man avlägsnar denna extrema grupp från sin samröreslista.
Var finner vi detta samröre med NMR? Inga på riksdagslistan har kopplingar till NMR, finns det ens NMR medlemmar som är medlem i partiet? Ej heller har partiet uttryckt något annat än avstånd från NMR..
Citera
2018-08-16, 13:47
Medlem
Citat:

Ja, vilka från NMR är det du tror har kapat AfS?
Citera
2018-08-16, 13:53
Medlem
trigganiggas avatar
Citat:

Samma försök att smädja ett Svenskvänligt parti på väg in i riksdagen såg vi för tio år sedan.
Citera
2018-08-16, 13:57
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Var finner vi detta samröre med NMR? Inga på riksdagslistan har kopplingar till NMR, finns det ens NMR medlemmar som är medlem i partiet? Ej heller har partiet uttryckt något annat än avstånd från NMR..

Folk från NMR röstar givetvis på afs då det är det parti som ligger dem närmast, och enligt dem har en möjlighet att komma in. Var tror ni alla från NMR hänger till, jo det är just på flashback. Att en riksdagspolitiker sätter upp "judenäsor" på politiska affischer känns mer som ett NMR-tilltag än något nationalistiskt inom anständighetens gräns.
Citera
2018-08-16, 13:59
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja, vilka från NMR är det du tror har kapat AfS?

Ber om ursäkt, menar inte att de kapat partiet NMR, men jag menar att det åtminstone finns en person på afs riksdagslista som sympatiserar med NMR, samtidigt som många från NMR röstar på just afs då partiet har en större chans att komma in. Dessa söker givetvis att påverka afs till det mer radikala hållet.

Jag hade kunnat tänka mig att stödrösta på afs, men först måste man få bort denna knuten ur ekvationen.
Citera
2018-08-16, 14:04
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigganigga
Samma försök att smädja ett Svenskvänligt parti på väg in i riksdagen såg vi för tio år sedan.

Tongångarna var inte lika hårda i SD från start som afs. Som sagt, jag har inget emot afs förslag. Jag tycker att det är bra om man inför återvandring för de som kommit den senaste tiden, förutsatt att man faktiskt granskar vad de gjort medan de varit i Sverige, hur de bidragit, om de sysslat med brott etc, och tar beslut utifrån det. Men så länge som afs blir det parti som drar till sig de mest extrema i samhället, (inte de lite mer konservativa fd. SD väljare som vill gå länge i att begränsa migrationspolitiken), dvs. de NMR:are som just nu försöker söka sig till partiet och påverka åsikterna, så kommer partiet ha oerhört svårt att få väljare i framtiden.
Citera
2018-08-16, 14:06
Medlem
erikp121s avatar
Idioten är väl så oinsatt att han inte vet om att NMR ställer själva upp i valet. Medlemmar i NMR röstar givetvis på NMR.
Citera
2018-08-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt, menar inte att de kapat partiet NMR, men jag menar att det åtminstone finns en person på afs riksdagslista som sympatiserar med NMR, samtidigt som många från NMR röstar på just afs då partiet har en större chans att komma in. Dessa söker givetvis att påverka afs till det mer radikala hållet.

Jag hade kunnat tänka mig att stödrösta på afs, men först måste man få bort denna knuten ur ekvationen.

Det finns ingen sådan knut. AfS är ett eget parti utan band till några organisationer, vare sig till vänster eller höger.
Att det finns personer med NS-åsikter som kommer rösta på partiet, det avgör dom själva vilket parti dom kommer lägga sin röst på. Ett parti kan inte bestämma vem som får rösta på vad och jag tror nog att det finns väljare över hela det nationalistiska spektrat som kommer rösta på AfS.

Sen tror jag mer att dessa personer ser AfS som ett steg på vägen och att det är just återvandringspolitiken som lockar. Och som du säger så har AfS större chans att ta sig in än vad NMR har.
Citera
2018-08-16, 14:15
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
dvs. de NMR:are som just nu försöker söka sig till partiet och påverka åsikterna, så kommer partiet ha oerhört svårt att få väljare i framtiden.
Vilka belägg har du för att NMR försöker påverka eller har kapat partiet? Tvärtom ställer NMR själva upp i riksdagsvalet och dyker upp på AfS torgmöten där de delar ut sitt egna material..
Citera
2018-08-16, 14:17
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Men jösses. Orka bygga halmgubbar och syssla med GBA-argument? Ungefär som att Socialdemokraterna måste se till att ingen med kommunistiska åsikter inte röstar för dem i valet.

Finns ni tomtar på riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in