Citat:
Ursprungligen postat av
Diskuterarn
Ber om ursäkt, menar inte att de kapat partiet NMR, men jag menar att det åtminstone finns en person på afs riksdagslista som sympatiserar med NMR, samtidigt som många från NMR röstar på just afs då partiet har en större chans att komma in. Dessa söker givetvis att påverka afs till det mer radikala hållet.
Jag hade kunnat tänka mig att stödrösta på afs, men först måste man få bort denna knuten ur ekvationen.
Det finns ingen sådan knut. AfS är ett eget parti utan band till några organisationer, vare sig till vänster eller höger.
Att det finns personer med NS-åsikter som kommer rösta på partiet, det avgör dom själva vilket parti dom kommer lägga sin röst på. Ett parti kan inte bestämma vem som får rösta på vad och jag tror nog att det finns väljare över hela det nationalistiska spektrat som kommer rösta på AfS.
Sen tror jag mer att dessa personer ser AfS som ett steg på vägen och att det är just återvandringspolitiken som lockar. Och som du säger så har AfS större chans att ta sig in än vad NMR har.