Citat:
Ursprungligen postat av
Kontextus
Jag vädjar till er som överväger att rösta på Alternativ för Sverige istället för Sverigedemokraterna att börja tänka mer logiskt. SD har stora förutsättningar för att bli åtminstone andra största parti i riksdagen medan AfS knappast ens lär komma i närheten av att ta sig in. Med andra ord; vilka tror du kommer att få mest att säga till om framöver? Även om du tycker att SD driver en för mjuk linje så är det trots allt bättre med ett parti som kommer att få visst inflytande över migrationspolitiken än ett som på sin höjd bara kan påverka via sociala medier.
Jag resonerar överhuvudtaget inte på det sättet. Jag röstar på det parti jag tycker har bäst politik. Det om något är logiskt. Med dina argument kan du väl lika gärna rösta på Socialdemokraterna istället då de historiskt sett haft mest att säga till om, och inte vill ha fri invandring.
Jag tänker inte rösta på något alternativ bara för att rösten skall gå till ett större parti, det är bland det mest korkade argument jag hört.

. Folk pratar om att opinionsundersökningar påverkar valresultatet, det är framför allt väljare som dig det gäller, som vill följa flocken istället för att tänka själv.