2018-08-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Jag vädjar till er som överväger att rösta på Alternativ för Sverige istället för Sverigedemokraterna att börja tänka mer logiskt. SD har stora förutsättningar för att bli åtminstone andra största parti i riksdagen medan AfS knappast ens lär komma i närheten av att ta sig in. Med andra ord; vilka tror du kommer att få mest att säga till om framöver? Även om du tycker att SD driver en för mjuk linje så är det trots allt bättre med ett parti som kommer att få visst inflytande över migrationspolitiken än ett som på sin höjd bara kan påverka via sociala medier.

Jag håller med. Rösta på SD. Det är enda chansen att på fredlig väg rädda Sverige, svensken, vita människor och skapa ordning.

Att rösta på AFS är att bortkastad tid. Låt SD få komma till makten. Där kan visa vad de går för i fyra år. Gör de bort sig, så är SD borta ur leken som NyD blev och då kan partier som AFS ta över.
Citera
2018-08-28, 17:28
Medlem
okok1s avatar
Finns inget som tyder på att SD skulle få inflytande. SD är fortfarande paria. Får SD 20-25% kanske det kommer låta annorlunda nästa val.

Man ska rösta på det som man tycker är bäst och börja se långsiktigt. Sveriges öde vilar inte på detta val...
Senast redigerad av okok1 2018-08-28 kl. 17:30.
Citera
2018-08-28, 17:29
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Jag vädjar till er som överväger att rösta på Alternativ för Sverige istället för Sverigedemokraterna att börja tänka mer logiskt. SD har stora förutsättningar för att bli åtminstone andra största parti i riksdagen medan AfS knappast ens lär komma i närheten av att ta sig in. Med andra ord; vilka tror du kommer att få mest att säga till om framöver? Även om du tycker att SD driver en för mjuk linje så är det trots allt bättre med ett parti som kommer att få visst inflytande över migrationspolitiken än ett som på sin höjd bara kan påverka via sociala medier.

Jag resonerar överhuvudtaget inte på det sättet. Jag röstar på det parti jag tycker har bäst politik. Det om något är logiskt. Med dina argument kan du väl lika gärna rösta på Socialdemokraterna istället då de historiskt sett haft mest att säga till om, och inte vill ha fri invandring.

Jag tänker inte rösta på något alternativ bara för att rösten skall gå till ett större parti, det är bland det mest korkade argument jag hört. . Folk pratar om att opinionsundersökningar påverkar valresultatet, det är framför allt väljare som dig det gäller, som vill följa flocken istället för att tänka själv.
Citera
2018-08-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Hmmm, hörde jag inte liknande argument om SD innan de kom in i riksdagen?

AFS är inte och kommer aldrig bli ett nytt SD. Finns inte väljarunderlag för två invandrarkritiska partier.

Lika lite som Ny demokrati hade en framtid.
Citera
2018-08-28, 17:34
Medlem
Gnomegirls avatar
Har redan röstat på AfS. Shekel Demokraterna har tyvärr börjat visa sitt sjuklöveransikte för tydligt.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-08-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Har redan röstat på AfS. Shekel Demokraterna har tyvärr börjat visa sitt sjuklöveransikte för tydligt.

MVH/Gnomegirl.

Tragiskt att ni slänger bort era röster på ett parti som kanske som mest för 1,5 procent. Och då tror jag att jag tar i.

SD kommer inte att få regeringsposter men de har redan fått S och M att ändra sin politik. Om de får 25 procent som jag tror så kan det bli spännande. Vi har fyra förlorade år framför oss men sen hoppas jag att MP och C åker ur. Även L. V verkar alltid locka till sej unga dårar som tror de kan ändra världen så de blir nog kvar. KD hoppas jag också blir kvar för de vill ha kvar nån form av svenskhet i Sverige.
Citera
2018-08-28, 17:40
Medlem
fittslems avatar
Så idiotiskt att folk ens överväger AFS, dom kommer inte ens få 1 procent i valet. Idioter
Citera
2018-08-28, 17:47
Medlem
kalkryggars avatar
Det är ju bara muppar som röstar på Sd. Skulle aldrig få för mig att rösta på Sd. Skulle avsky mig själv om jag röstade på ett rasistparti som Sd.

Nä jag röstar givetvis på Afs.
Citera
2018-08-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panthermal
Vad har SD åstadkommit under deras 8år i riksdagen? Och du hävdar att en röst på AFS är slöseri, du är ju dum i huvudet.

När AFS kommer in i riksdagen och får sina 16 mandat, då jäklar kommer det att bli förändringar. Sjuklövern kommer naturligtvis med glädje att rösta igenom alla deras förslag på förbättringar.
Citera
2018-08-28, 17:59
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Tragiskt att ni slänger bort era röster på ett parti som kanske som mest för 1,5 procent. Och då tror jag att jag tar i.

SD kommer inte att få regeringsposter men de har redan fått S och M att ändra sin politik. Om de får 25 procent som jag tror så kan det bli spännande. Vi har fyra förlorade år framför oss men sen hoppas jag att MP och C åker ur. Även L. V verkar alltid locka till sej unga dårar som tror de kan ändra världen så de blir nog kvar. KD hoppas jag också blir kvar för de vill ha kvar nån form av svenskhet i Sverige.

Jomen +1% är ju vad jag hoppas på. Jag tror inte heller de kommer in det här valet, men över 1% kommer ge dem en stabil plattform att stå på inför nästa val.
Självfallet hoppas jag på +4% och intåg i riksdagen men det är nog tyvärr att hoppas för mycket. 2,7-3,2% är nog max, vilket är ett utmärkt resultat i ett förstaval.
SD fick dock min röst i kommun och landsting.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-08-28, 18:03
Medlem
Panthermals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
När AFS kommer in i riksdagen och får sina 16 mandat, då jäklar kommer det att bli förändringar. Sjuklövern kommer naturligtvis med glädje att rösta igenom alla deras förslag på förbättringar.

Även om SD skulle bli största parti så kommer inte ett skit att hända kommande fyra år så vad spelar det för roll om man röstar på AFS? Ni är fan fanatiker. Det spelar ingen jäkla roll vilket parti ni röstar på för utfallet kommer att bli likadant. SD kan få 100% av rösterna och inte ett skit hade förändrats.

Lika bra att rösta på ett parti som ligger närmare ens värderingar än att runka ut extra röster för SD som ändå inte kommer att göra något. Vi behöver massdeporteringar och det kommer SD aldrig att stå bakom.
Citera
2018-08-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
För första gången någonsin har jag beställt hem valsedlar från ett parti.

Det gick på två knapptryck. Gör det du med!

https://alternativforsverige.se/val/

Tack för tipset, ska göras, jag har som en del andra nu tippat över till AfS de senaste veckorna och gått tillbaka och lyssnat till mycket vad Kasslern har att säga. Även om jag inte håller med om allt så tycker jag att de har bäst politik men kanske framför allt en attityd av att inte vika ner sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in