Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-08-13, 20:39
Bannlyst
I några trådar har jag gett mig på att kritisera heliga saker som kvinnor och familj. Det sociala receptet i PK-Sverige är att vara mogen och pro-woman. Speciellt om det avser män. En man som kritiserar kvinnor blir genast beskylld för att ha personliga problem och svårigheter på köttmarknaden, dvs inte vara framgångsrik hos brudarna. Folklig vulgärfeminism skulle man kunna säga. Och trots att svenskar tror sig vara väldigt individualistiska och oberoende så skattas kärnfamiljen väldigt högt. När man gör sig lustig över denna slätstrukna och överskattade sociala institution blir man genast överkörd av upprörda mammor och pappor. De har ju investerat allt och allt i feel-good-familjeliv och fattar inte att man kan tycka annat. Dessa mammor och pappor fostrar sina barn att acceptera LGBT, så hur kan de ha fel? Eller hur? Det är så typiskt att de mest onyanserade, tråkiga och ingrodda elementen är de som dominerar Flashback, som påstås värna yttrandefrihet och oliktänkande. Jösses, hur skiljer sig sajten och dess klientel från DN eller SVT? Är den enda skillnaden att få säga n7gger? Horan och sanningssägaren har i alla tider stuckit i ögonen på det konformistiska majoritetssamhället. Genomsnittsnollan hatar att höra sanningen, och kan bli jävligt vresig när den sägs.

Diskussionsunderlag: varför är folk så känsliga för att höra sanningen?
Citera
2018-08-13, 20:45
Medlem
Tvärtom. Familjen är hörnstenen i ett fungerande samhälle.

Du attackerar det fungerande samhället. Därför attackeras du tillbaka.
Citera
2018-08-13, 20:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfotronic
I några trådar har jag gett mig på att kritisera heliga saker som kvinnor och familj. Det sociala receptet i PK-Sverige är att vara mogen och pro-woman. Speciellt om det avser män. En man som kritiserar kvinnor blir genast beskylld för att ha personliga problem och svårigheter på köttmarknaden, dvs inte vara framgångsrik hos brudarna. Folklig vulgärfeminism skulle man kunna säga. Och trots att svenskar tror sig vara väldigt individualistiska och oberoende så skattas kärnfamiljen väldigt högt. När man gör sig lustig över denna slätstrukna och överskattade sociala institution blir man genast överkörd av upprörda mammor och pappor. De har ju investerat allt och allt i feel-good-familjeliv och fattar inte att man kan tycka annat. Dessa mammor och pappor fostrar sina barn att acceptera LGBT, så hur kan de ha fel? Eller hur? Det är så typiskt att de mest onyanserade, tråkiga och ingrodda elementen är de som dominerar Flashback, som påstås värna yttrandefrihet och oliktänkande. Jösses, hur skiljer sig sajten och dess klientel från DN eller SVT? Är den enda skillnaden att få säga n7gger? Horan och sanningssägaren har i alla tider stuckit i ögonen på det konformistiska majoritetssamhället. Genomsnittsnollan hatar att höra sanningen, och kan bli jävligt vresig när den sägs.

Att folk är "känsliga" beror på att de har en annan sanning, vilket pådyvlarna av "sanning" inte förstår eller inser, utan fortsätter att tröttsamt predika.

Alla människor har olika sanning. Försöker någon överföra sin sanning på någon annan är de idioter. Acceptans och förståelse för andra människors åsikter är det enda rätta. Tänk på vad Evelyn Beatrice Hall sa...
Citera
2018-08-13, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att folk är "känsliga" beror på att de har en annan sanning, vilket pådyvlarna av "sanning" inte förstår eller inser, utan fortsätter att tröttsamt predika.

Alla människor har olika sanning. Försöker någon överföra sin sanning på någon annan är de idioter. Acceptans och förståelse för andra människors åsikter är det enda rätta. Tänk på vad Evelyn Beatrice Hall sa...

Jo, jag satt och väntade på den klyschiga motfrågan: Veeeems sanning?
Citera
2018-08-13, 20:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Jag har inte ställt någon motfråga. Jag konstaterade bara det helt naturliga att alla har sin egen sanning.

Jag kanske tycker du är en idiot (säg nu inte att jag sagt att du är det, för det har jag inte). Du håller antagligen inte med, men ingen behöver ha fel ändå.
Citera
2018-08-13, 20:54
Medlem
Du känner dig kränkt när omgivningen inte bekräftar din intelligens.

Men sanningen är att för en åtmindstone normalbegåvad är det du säger den verbala version av en spya, både i termer av konsistens och innehåll.

Inte ens din mamma älskar dig.
Väx upp.

Citat:
Citera
2018-08-13, 20:55
Medlem
En gissning är att man kan känna sig blottad/feg/svag när en person säger en sanning.

Precis som du skriver så har många helhjärtat gått in och betalat en 40-årig prenumeration i ett liv som är ”godkänd av staten” och således byggt upp sitt ”varumärke” inom denna diaspora.

Många har på känn att det är något som inte stämmer och att de sitter mer fast än vad de borde göra. Mer ansvar och framförallt mer beroende av folk de inte skulle vilja ha med att göra och som de antagligen, i frånvaro av civilisation genast gått in polemik med.. för att uttrycka det milt.

När du då påpekar detta så kränker du deras självbild och din sanning ses som en förolämpning.

Men eftersom de själva vet att det du säger på något plan är sant blir dina ord även en förolämpning riktad mot deras integritet och karaktär. Du vågar säga något som de själva inte vågar och du vågar välja den väg i livet som de själva skulle ha velat ta.

Det är vad jag tror och jag skulle väl säga tillhöra den grupp som du riktar dig emot så jag talar utifrån mig själv.
Däremot så är jag ytterst medveten om vad jag håller på att bli och jag känner ekrarna under fötter och händer.
Citera
2018-08-13, 20:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren
Tvärtom. Familjen är hörnstenen i ett fungerande samhälle.

Du attackerar det fungerande samhället. Därför attackeras du tillbaka.

This, och dessutom är det ju feministerna som går hårt åt familjen, med slagord som "död åt familjen".
Citera
2018-08-13, 20:59
Bannlyst
Citat:

Sanningen uppfattas oftast mer komplicerad än lögnen. Sanningen kan vara obehaglig.
Sanningen kan förstöra hierarkier och politiska ståndpunkter, värdegrunder.
Det är energikrävande och ingenting de flesta orkar gå igenom. Sanningen skapar ofta
mer konflikt kortsiktigt och kan skapa förvirring/obalans, man måste ändra strukturer och
folks sätt att tänka. Långsiktigt vinner dock alltid sanningen.
Senast redigerad av fruciante 2018-08-13 kl. 21:03.
Citera
2018-08-13, 22:56
Medlem
Citat:
I några trådar har jag gett mig på att kritisera heliga saker som kvinnor och familj.
Ja det räcker gott och väl med de trådarna, du kan hålla dig där, så håller vi andra tummarna för att du snart blir bannad din lilla nolla.

TS gjorde 100-talet inlägg igår bla denna patetiska troll tråd:
"Obstinata troll som bara vill förstöra trådarna"
(en samlingstråd där TS tråd börjar vid inlägg: 750)
(FB) Enda tråden där vi blir upprörda över troll även om inget kommer att göras åt saken

Här är ytterligare ett exempel som speglar TS IQ

"Nu kom en dusch av piss rakt på kuken som jag hårdrunkade med högerhanden och med andra fångade jag upp piss som jag drack. Det smakade annorlunda och gott. Vitryskt kärringpiss - mums faktiskt. Min dröm hade gått i uppfyllelse."
(FB) Horor som lovar golden shower fegar ur
Senast redigerad av Xuno 2018-08-13 kl. 23:10.
Citera
2018-08-13, 23:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Så..

Hur arg är du egentligen på din mamma och pappa? Lyckas du uppröra dem med det här eller ler de bara överseende? Problem det där. Hur bräcker man föräldrarnas egen ungdomsrevolt när de kom med punk mm och faktiskt lyckades chockera? Familj och familjebildning har ifrågasatts ända sen typ 60-talet. Det du gör nu är alltså redan gammalt och mossigt.
Citera
2018-08-14, 00:24
Medlem
Du kan ha rätt. Exemplifiera hur mltsatsen kan se ur. Kan te se framför mig vad du menar riktigt? 60 procent Anti PK flashbacksre är nu jätte PK själva men jag ser inte exakt vad det skulle vara för nått. Ok att bo i lägenhet? Vara singel? Visst om du trivs. Eller missade jag nått i resonemanget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in