Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticalHippo
Är det någon som provat Olaplex nr 3 (inpackning), nr 4 (schampo) och nr 5 (balsam)? Vilken/vilka och vad har du fått för resultat?
https://www.lyko.se/olaplex?gclid=Cj...BoCdD8QAvD_BwE
Själv har jag mycket slitet och torrt hår som blekts femton gånger för mycket. Jag gör allt med mitt hår på egen hand då jag är riktigt duktig på hår, om jag får säga det själv, så att gå till frisör och betala för att få tillgång till behandlingar med 1:an och 2:an är inget alternativ. Jag införskaffade Olaplex nr. 3 och har använt det enligt anvisningarna,jag märker av en skillnad, även om det inte är väldigt fantastiskt. Jag hade förväntat mig mer. Därför undrar jag om det vore värt att införskaffa 4:an och 5:an och om det skulle göra en större skillnad?
Vad lustigt, skulle precis skriva en tråd om exakt samma sak! Jag fick hela serien (nr 3, 4 och 5) av min sambo och jag har visserligen inte ett blekt hår men det är lite slitet och behöver omsorg efter den här sommaren. Så här tycker jag de fungerat så här långt:
Schampo (nr 4). Väldigt drygt, det löddrar mycket trots att det är sulfatfritt och det går bara åt en femtioöring till mitt tjocka hår. Doftar inte alls som
nr 3, betydligt mildare och mer åt citrushållet. Håret blir rent av bara en schamponering om man inte använt mycket stylingprodukter och lämnar håret mjukt men i behov av balsam.
Balsam (nr 5). Extremt drygt, krämigt och med samma milda doft som schampot. Får verka 3 minuter och man känner redan i sköljningen att den är vårdande. Håret blir mjukt och glansigt, framför allt när det torkat. Nästan som en inpackning i känslan.
Första gången jag provade produkterna så tog jag hela serien med
nr 3 först och ja, resultatet var chockerande bra! Mycket bättre än med andra schampon och balsam. Mitt hår blev fylligt, glansigt och med stuns. Sedan testade jag bara nr 4 och nr 5 och resultatet blev lika bra. Efter det har jag testat att använda mitt vanliga schampo med nr 5 för att se om det är balsamet som gör susen, men det gav inte riktigt samma resultat så schampot är värt att köpa det också.
Men (det finns ju alltid ett men..) så kan jag tycka att håret blir lite tungt om man använder dem varje gång. Det fungerar bäst för mig att varva med mina vanliga hårprodukter men det beror nog antagligen på att mitt hår inte är kemiskt skadat. För er med blekning, färg mm så tror jag att det kanske blir annorlunda, eller om man har grovt torrt hår. Så jag använder mina som en kur ett par gånger per månad och är jättenöjd! Priset är ju rejält men eftersom det går åt otroligt lite varje gång så blir det billigt i längden.