Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-12, 23:00
  #1
Medlem
FM2018s avatar
Jag har alltid varit snäll och omtänksam, om än med attityd.
Jag är skötsam, ordentlig och självständig. Jag är inte vare sig ekonomiskt eller kriminellt belastad. Jag sköter mina vardagliga plikter och anpassar mig i vardagliga sammanhang.

Men efter decennier av denna ovana orkar jag inte längre vara till lags och lilla minsta motsägelse är som självaste knivhuggen för denne individ som vant sig vid mina bästa sidor. Jag har på ett vis trängt mig själv in i ett hörn fast jag inte har några duktighets eller medberoende syndrom. Det har ytterst handlat om mig själv och min relation till moralen och har en tid arbetat hårt med att få annan utrymme i de vardagligaste diskussionerna, utan större framgång.

Ska jag förgöra mig själv eller låta mig själv andas som vem helst?
Jag tänker inte krypa på knäna, den saken är klar.
Citera
2018-08-12, 23:17
  #2
Medlem
Har du funderat på KBT? Kognitiv Beteende Terapi.
Citera
2018-08-12, 23:18
  #3
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Har du funderat på KBT? Kognitiv Beteende Terapi.
Jag har vägrats terapi, men skriver inte mer om det här.
__________________
Senast redigerad av FM2018 2018-08-12 kl. 23:21.
Citera
2018-08-12, 23:28
  #4
Avstängd
Grandiostexemplars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Jag har vägrats terapi, men skriver inte mer om det här.

Helt klart ett gigantiskt felsteg av den ansvarige läkaren att vägra dig terapi. Beklagar
Citera
2018-08-12, 23:31
  #5
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandiostexemplar
Helt klart ett gigantiskt felsteg av den ansvarige läkaren att vägra dig terapi. Beklagar
Tack att du förstår. Jag fattar ingenting längre.
Citera
2018-08-12, 23:55
  #6
Medlem
Mikibus avatar
Låter som att du behöver tuffa till dig lite unge man. Handlar inte om att vara hänsynslös.
Citera
2018-08-12, 23:56
  #7
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Låter som att du behöver tuffa till dig lite unge man. Handlar inte om att vara hänsynslös.
Sluta, jag är kvinna.
Citera
2018-08-13, 00:10
  #8
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandiostexemplar
Kan det vara så TS att du har tröttnat på alltihopa?
Du får inte ha din man då samhället ser ner på vad han har varit, och du reagerar med ilska för att de tar din kärlek ifrån dig? Kan hända den bästa, typ alla partners till seriemördare upplever nog ilska när deras partner åker in för att giftdödas. Man vill stoppa det för att man ju gillar sin partner.
Jag har lessnat rejält, men inte pga det du skrev. Självklart har människor åsikter och det är en naturlig del av mina livsval bla. Vad jag menade var att jag kräver för mycket av mig själv i moralist avseende.
Citera
2018-08-13, 00:11
  #9
Avstängd
Grandiostexemplars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Jag har lessnat rejält, men inte pga det du skrev. Självklart har människor åsikter och det är en naturlig del av mina livsval bla. Vad jag menade var att jag kräver för mycket av mig själv i moralist avseende.

Jag tycker att du är ovanligt hård på dig själv. Din partner har ju gjort dumma val men det är hans val, inte dina val. Du kan inte stå för vad han har gjort - hans val.
Citera
2018-08-13, 00:15
  #10
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandiostexemplar
Jag tycker att du är ovanligt hård på dig själv. Din partner har ju gjort dumma val men det är hans val, inte dina val. Du kan inte stå för vad han har gjort - hans val.
Jag är nog snarare resultatet av en mjäkig pappas flicka med en säreget okänslig mamma som hatat sin partner så länge jag minns. Hon står inte ut med normalt tal då jag är en förlängning av honom.
__________________
Senast redigerad av FM2018 2018-08-13 kl. 00:26.
Citera
2018-08-13, 00:25
  #11
Medlem
particulum1s avatar
Sätter man (för) hårda restriktioner och regler på sig själv som till en del begränsar en från att vara den man verkligen är, så brukar den man verkligen är att försöka bryta restriktionerna och reglerna förr eller senare.

Hitta en ny metod som tillfredsställer ditt sanna jag utan att orsaka lidande för dina nära.
Citera
2018-08-13, 00:28
  #12
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Sätter man (för) hårda restriktioner och regler på sig själv som till en del begränsar en från att vara den man verkligen är, så brukar den man verkligen är att försöka bryta restriktionerna och reglerna förr eller senare.

Hitta en ny metod som tillfredsställer ditt sanna jag utan att orsaka lidande för dina nära.
Så är det och jag har en del strategier jag kan tänka mig istället, för det här är inte bra för någon i relationen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback