Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 00:39
  #13
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Så är det och jag har en del strategier jag kan tänka mig istället, för det här är inte bra för någon i relationen.

Gott, se bara till att inte hamna i samma svacka igen.
Citera
2018-08-13, 00:46
  #14
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Gott, se bara till att inte hamna i samma svacka igen.
Nej, jag har förstått att undvikande är det enda möjliga och jag känner ingen sorg i det som innan. När det kommer till familjen vill man göra vad man kan för att ha en fungerande kontakt, men eftersom det inte går får man inse det och ge upp det hoppet. Vilket i sig har varit en källa till ilskan och vanmakten.

Man kan inte tvinga någon, vare sig jag henne eller hon mig, men då hon inte förstår att hon använder psykiskt våld är det bäst att låta det lilla som finns kvar dö ut.

Hon kommer aldrig att acceptera mig för den jag är. Det sorgligaste är nog att hon tror att hon vet sin egen dotter och slåss för livet för att få henne, den 'undergivna' dottern tillbaka. Det händer inte och hon kommer att förgöra sig själv.

Det var liksom det kapitlet eftersom hon vägrar att söka hjälp för sig själv.
Citera
2018-08-13, 00:59
  #15
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Hmm, jag talar om relationer.

Men jag kan instämma i att jag kanske behöver vara lite tuffare.
Vad annat finns det att göra?

Lägga ner relationen och konsertera på sig själv för att må bättre med klarare sinne och bild om framtid.
Vårdecentralen är grattis man kan alltid prata med en kurator.
Citera
2018-08-13, 01:00
  #16
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandiostexemplar
Lycka till med din älskling!
Det blir nog bra, bättre än här ska du veta. Jag har två män i mitt liv.
En överlägsen alfahanne med 6 dan och en underlägsen rebell. Det ska nog bli pli på han ska du se. När man begått så pass grova brott har han inte mycket till val än att kanske tom. krypa på sina fyra.
Citera
2018-08-13, 01:03
  #17
Avstängd
Grandiostexemplars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Det blir nog bra, bättre än här ska du veta. Jag har två män i mitt liv.
En överlägsen alfahanne med 6 dan och en underlägsen rebell. Det ska nog bli pli på han ska du se. När man begått så pass grova brott har han inte mycket till val än att kanske tom. krypa på sina fyra.
6 dan?

Vem knullar bäst då? Han som är med i IS knullar väl inte med respekt? Tror du kommer flytta hem igen snabbt men ge det en chans!
Citera
2018-08-13, 01:21
  #18
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandiostexemplar
Har lite ångest inför en jpbbig morgondag och så. Tänker att du verkar villig att öppna på hjärtat och jag är här. Bli inte arg.

Tror du att du kan älska honom om han kommer göra något dumt då?
Det finns som sagt ex. antal individer som kommer att ha stenkoll på honom.
Han är inte ett ärende på mitt bord dvs. inte mitt bekymmer och kommer att få lära sig hyfs vare sig han vill eller inte. Jämför med japanskt fångläger.
Citera
2018-08-13, 08:38
  #19
Avstängd
uniktanvandarnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Jag har alltid varit snäll och omtänksam, om än med attityd.
Jag är skötsam, ordentlig och självständig. Jag är inte vare sig ekonomiskt eller kriminellt belastad. Jag sköter mina vardagliga plikter och anpassar mig i vardagliga sammanhang.

Men efter decennier av denna ovana orkar jag inte längre vara till lags och lilla minsta motsägelse är som självaste knivhuggen för denne individ som vant sig vid mina bästa sidor. Jag har på ett vis trängt mig själv in i ett hörn fast jag inte har några duktighets eller medberoende syndrom. Det har ytterst handlat om mig själv och min relation till moralen och har en tid arbetat hårt med att få annan utrymme i de vardagligaste diskussionerna, utan större framgång.

Ska jag förgöra mig själv eller låta mig själv andas som vem helst?
Jag tänker inte krypa på knäna, den saken är klar.

Du borde i sant buddhistisk anda ge upp livslusten och förgöra dig själv, tycker jag. Förslagsvis genom att lämna Sverige och gifta dig med din "f.d. IS-krigare" i hopp om att han avradikaliseras. Själv håller jag både tummar och tår för att du får just den sorts tuff kärlek som du förtjänar från din förste ninjamake och den 20 år yngre terroristen/blivande andre maken...

Störd är du alldeles tveklöst, fria fantasier eller ej.
Citera
2018-08-14, 08:09
  #20
Avstängd
uniktanvandarnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Ville du diskutera sak eller förtala mig?

Jag svarade högst sakligt på din frågeställning. Allt jag skriver om därutöver är saker som du frivilligt delat med dig av på eget bevåg. Men du vet, det är inte att jag skriver om det som är problemet... eller hur?

Att din egen mor och vi andra tar avstånd beror helt och hållet på dina egna dåliga livsval. Gör något åt det!

EDIT: Jag lever själv med en f.d. kriminell och det är tufft att kritiseras för sin kärleks förflutna. Jag har också växt upp med en periodvis mentalsjuk mor. Jag förstår nog bättre än du tror och har massor av empati för dig. Absolut 0 sympati dock, för det är skillnad på att lämna ett mörkt förflutet bakom sig och på att anamma en terrororganisations retorik för att det pirrar till i fittan när du är nära din gulleplutt. I all välmening; Du är sjuk.

Vänligen förgör din nuvarande inkarnation, lämna landet omgående eller se till att få den (välbehövliga) vård som du tyvärr har förvägrats.
__________________
Senast redigerad av uniktanvandarnamn 2018-08-14 kl. 08:23. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-14, 08:22
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Jag har lessnat rejält, men inte pga det du skrev. Självklart har människor åsikter och det är en naturlig del av mina livsval bla. Vad jag menade var att jag kräver för mycket av mig själv i moralist avseende.

Hur menar du i moraliskt avseende? Det känns som att jag kan känna igen mig här.
Citera
2018-08-14, 08:58
  #22
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolkomAnnor
Hur menar du i moraliskt avseende? Det känns som att jag kan känna igen mig här.
Jag återkommer, det kan ta tid att motivera det närmare.
Citera
2018-08-16, 18:15
  #23
Medlem
lol21s avatar
Det blir man efter att ha blivit trampad på, ironiskt nog så värderar samhället
saker som "foglighet" och "snällhet" trots att det är egoisterna och di falska som slutar upp
som vinnare.

Det är bra att bli illa behandlad så att man tappar all tilltro till folk och smids
till en kylig och hänsynslös människa, till slut inser man att allt är en kamp och att
det enda som har något värde är pengar.
Citera
2018-08-16, 18:26
  #24
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lol21
Det blir man efter att ha blivit trampad på, ironiskt nog så värderar samhället
saker som "foglighet" och "snällhet" trots att det är egoisterna och di falska som slutar upp
som vinnare.

Det är bra att bli illa behandlad så att man tappar all tilltro till folk och smids
till en kylig och hänsynslös människa, till slut inser man att allt är en kamp och att
det enda som har något värde är pengar.
Ja, men det finns gränser, man kan inte anpassa sig till så att man blir personlighetsförändrad.
Det är psykisk våld.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback