2018-08-13, 23:31
Medlem
Märkligt att detta får sändas i statlig radio, det kan inte vara deras uppdrag att förespråka dekadens.

Miljöpartisterna på sr och deras globalist agenda jag vet inte vad som är värst, det politiska syftet eller själva innehållet.
Citera
2018-08-14, 00:00
Citat:
Ursprungligen postat av RemyLaCroix
Märkligt att detta får sändas i statlig radio, det kan inte vara deras uppdrag att förespråka dekadens.

Miljöpartisterna på sr och deras globalist agenda jag vet inte vad som är värst, det politiska syftet eller själva innehållet.

De är helt slut mentalt och famlar i mörkret. Människor utan mål och drömmar i livet tycker säkert att det är vettigt att fundera kring dessa frågor. Men folk som inte är kvar på en efterblivet oidipal sandlådenivå vet att dessa tankar gör man bäst i att hålla för sig själv. Det finns miljontals intressanta tankar att tänka - gamla som nya - och reflektera över. Att public service lyfter detta är som sagt ett bevis på att deras storhetstid som proffstyckare och åsiktsförtryckare är på upphällning.

Nya röster tar vid och tar över. De som pratar om att knulla sin mamma kommer - tack och lov - inte bli populära.

Den pedofila vänster är utdöende. Nu finns det inte mycket kvar för dem förutom elchocker och incest. En dag ska kanske även de vakna upp och inse att de förstört västvärlden, genom sitt vålds- och åsiktsmonopol.
Citera
2018-08-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RemyLaCroix

”Dekadens” är ett föråldrat ord som inte har något användningsområde i det moderna samhället.
Citera
2018-08-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Vuxen incest är väl ganska så avdramatiserat numera. Fobierna mot vuxenincest har inga vetenskapliga skäl mot sig om man tänker efter. Enbart sociala och baserade på gamla föreställningar.
Jag ser eg ingen ordentlig anledning till att inte ha sex. Sex i sig är nyttigt och en viktig del av livet det vet alla numera. Folk utan sex mår sämre. Kan detta uppfyllas av en vuxen närstående så varför inte om båda parter anser att det är ok. Preventivmedel finns ju och så även abort.

De som skriker att det är fet kommer oftast med argument att det skulle vara äckligt men det är ju upp till de som vill ha den typen av sex. Andra säger att det är FEL ok med nuvarande lagstiftning men inte om lagen ändras. Oftast psykologiska och sociologiska motargument så förbudet håller inte i en modern värld anser jag. Folk behöver ju inte utöva det om de inte vill.

Barn står alltid i en beriendeställning till föräldern, iallafall känslomässigt. Det rör sig om övergrepp.
Citera
2018-08-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Barn står alltid i en beriendeställning till föräldern, iallafall känslomässigt. Det rör sig om övergrepp.
Många gånger är det väl tvärtom, föräldern står i beroendeställning till barnen. Vanligare desto äldre föräldern blir.
Citera
2018-08-14, 00:39
Medlem
svartenQQQs avatar
Kan pappa knulla dottern då....sjuk frågeställning....

Incest hur som haver...
Citera
2018-08-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Lyssnade just på "filosofiska rummet" i P1 SR där man spelade upp följande scenario:

Två vuxna myndiga personer befinner sig på semester runt medelhavet, i värmen och den avslappnade miljön blir man lite sexuellt eggade vilket slutar med att man har sex med varandra.

Båda är steriliserade, båda är som sagt myndiga, inget tvång eller beroendeställning förelåg, det enda dilemmat är att man har en mor - son relation.

Enligt "filosofiska rummets" panel på fyra personer tyckte två det var helt ok, en att det var tveksamt men inte helt fel och den fjärde kom aldrig till tals och gav sin syn.

Vad säger Flashback är det moraliskt rätt när en mor har sex med sin son under ovanstående förutsättningar?

Förbjudet i svensk lag tack och lov. Om filosofer inte har annat att tänka på kanske de ska göra annat.
Citera
2018-08-14, 04:08
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Finns det någon här som gärna vill ha sex med sin förälder? Hur vanligt är detta egentligen? Är den här frågeställningen verkligen ett existerande problem? (Dvs om förutsättningen är att båda två vill ha sex.)
Dina motfrågor är inte relevanta. Frågan TS vill ha svar på gäller det nedan nämnda scenariot.

Två vuxna myndiga personer befinner sig på semester runt medelhavet, i värmen och den avslappnade miljön blir man lite sexuellt eggade vilket slutar med att man har sex med varandra.

Båda är steriliserade, båda är som sagt myndiga, inget tvång eller beroendeställning förelåg, det enda dilemmat är att man har en mor - son relation.

Enligt "filosofiska rummets" panel på fyra personer tyckte två det var helt ok, en att det var tveksamt men inte helt fel och den fjärde kom aldrig till tals och gav sin syn.

Vad säger Flashback är det moraliskt rätt när en mor har sex med sin son under ovanstående förutsättningar?
Senast redigerad av Old-Crow 2018-08-14 kl. 04:11.
Citera
2018-08-14, 04:16
Medlem
Kumabjorns avatar
Det finns nationer som bygger på incest så synen på det varierar utifrån ens religiösa bakgrund.
Nu protesterar säkert många och invänder att de är ateister. Det är jag också. Men vår moral bygger på de religiösa värderingar som byggt de samhällen vi lever i.
Citera
2018-08-14, 04:21
Bannlyst
Allt som förhindrar mänsklighetens tillväxt är inte okej, incest leder till dåliga gener.
Citera
2018-08-14, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Många gånger är det väl tvärtom, föräldern står i beroendeställning till barnen. Vanligare desto äldre föräldern blir.

Om barnen sätter på sina 75-åriga föräldrar så är det förmodligen barnen som begår övergreppet ja. Vet inte exakt var den åldersmässiga brytpunkten skulle vara.

Beror väl på ekonomi och fysisk hälsa.

Skulle dock nog ändå påstå att barnet är iven mer känslomässig beroendestälkning till föräldern som förälder vs sexuslpsrtner.
Citera
2018-08-14, 06:47
Medlem
Tycker precis som de flesta andra att det är genomvidrigt. På ett sätt skulle jag ändå kunna se att det ändå är lagligt för myndiga personer, det skadar ju ingen annan. MEN att de ens vill ligga med varandra och gör slag i saken tyder väl på att allt inte står rätt till i huvudet på dem, knappast så att två vuxna friska familjemedlemmar vaknar upp en dag och får idén att det vore trevligt att ligga med varandra. Förmodligen har det ju föregåtts av sexuellt utnyttjande/våldtäkt på barnet när det var minderårig. Eller att övrig psykisk sjukdom drabbat minst en av dem. Så även om jag är rätt liberal av mig så tycker jag inte att detta borde vara lagligt då det som sagt med all säkerhet ligger en hel del skelett begravda om detta sker...

Sen tänk alla andra problem som skulle uppstå... Graviditet till exempel, inget barn ska behöva födas som ett jävla inavel. Men även om det är förbjudet att skapa barn så OM kvinnan blir gravid, ska hon då tvingas till abort? Det skulle inte vara genomförbart i Sverige. Nej usch, låt det förbli olagligt. Sen bryr sig väl de som verkligen gör dessa saker knappast om vad lagen säger.
Senast redigerad av babymonkey 2018-08-14 kl. 06:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in