Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 01:11
  #1
Medlem
https://www.jp.se/article/man-hittad...ar-sparrat-av/

Någon som vet något om denna händelse? Vem kan offret vara? Är detta ett otryggt område i Huskvarna?
Citera
2018-08-10, 03:39
  #2
Medlem
Skulle inte direkt kalla Huskvarna ett problemområde, men det är ganska rikt på blattar. Finns dock andra områden som nästan bara består av blattar tex Råslätt och Öxnehaga.

Dock finns det en hel del löst folk i Huskvarna.
Citera
2018-08-10, 06:55
  #3
Medlem
PaulPaljetts avatar
Finns lite löst folk som sagt. Just där finns väl något kommunalt stödboende? En del romer också, men det låter inte som det i det här fallet.
Väldigt mycket turister precis vid platsen sommartid. Många tyskar med husbil.

Mina pengar sätter jag på någon knarkare eller a-lagare som bott kommunalt i närheten och som fimpat sig själv på något vis.

Står ju tydligt att brottsrubriceringen bara finns för att möjliggöra lite utredning. De har inte hittat något som tyder på dråp i övrigt.
Citera
2018-08-10, 11:40
  #4
Medlem
Lokala medier skriver att det finns omständigheter som gör att man inte kan utesluta ett brott och att ett stort område ska ha spärrats av för polisens tekniker. Någon som känner till området som kan länka bilder?
Citera
2018-08-10, 18:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Finns lite löst folk som sagt. Just där finns väl något kommunalt stödboende? En del romer också, men det låter inte som det i det här fallet.
Väldigt mycket turister precis vid platsen sommartid. Många tyskar med husbil.

Mina pengar sätter jag på någon knarkare eller a-lagare som bott kommunalt i närheten och som fimpat sig själv på något vis.

Står ju tydligt att brottsrubriceringen bara finns för att möjliggöra lite utredning. De har inte hittat något som tyder på dråp i övrigt.

Så här skrivet jnytt ”Dödsfallet ska enligt polisen inte ha några naturliga orsaker eller annan självklar anledning. Men om det ligger något brott bakom det hela är något som förundersökningen får visa. Ett område i närheten av Smedbyn fick spärrats av tidigare under dagen.

– Vi har haft tekniker på plats och har spärrat av området. Under förmiddagen har vi fortfarande haft kvar en polispatrull som jobbade på platsen. Vi har undersökt området där kroppen hittades, men jag kan inte svara på om något hittats på platsen, berättar Monica Bergström.

Vid 11.11 uppges avspärrningarna från platsen ha hävts och tagits bort och när teknikerna lämnade platsen uppges de inte ha hittat något som tydligt pekade på att ett brott begåtts.”

Jag tolkar det som att det sannolikt kan handla om ett dråp. Konstigt att detta inte intresserar nån lokalbo. Ligger detta område i ett rikt eller fattigt område? Landsbygd eller centralt? Ligger nära Jönköping tydligen. Kan de handla om nån uppgörelse i undre världen?
Citera
2018-08-10, 19:25
  #6
Medlem
PaulPaljetts avatar
50-årig man som är EU-medborgare... alltså en av de tiggande romerna eller liknande.

Polisen har inte hittat någonting på brottsplatsen, och avvaktar den rättsmedicinska undersökningen. Men offret visar ju inga tecken på våld så...

https://www.jp.se/article/polisen-om...t-i-huskvarna/
Citera
2018-08-10, 21:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
50-årig man som är EU-medborgare... alltså en av de tiggande romerna eller liknande.

Polisen har inte hittat någonting på brottsplatsen, och avvaktar den rättsmedicinska undersökningen. Men offret visar ju inga tecken på våld så...

https://www.jp.se/article/polisen-om...t-i-huskvarna/

Det finns som sagt vissa frågetecken kring detta enligt Jnytt. ”Vållande till annans död
– Det är en död man av okänd ålder som hittats utomhus. Det är ett oklart dödsfall och vi har inlett en förundersökning om vållande till annans död, berättar Monica Bergström, polisens presstalesperson.”

Tråkigt att de flesta verkar utgå från att det är orsakat av offret själv alternativt att man inte värderar ett liv som denna man levde så högt så man intresserar sej för att ta reda på sanningen. Lagen bör vara lika för alla anser jag.
Citera
2018-08-14, 12:38
  #8
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hboy
Det finns som sagt vissa frågetecken kring detta enligt Jnytt. ”Vållande till annans död
– Det är en död man av okänd ålder som hittats utomhus. Det är ett oklart dödsfall och vi har inlett en förundersökning om vållande till annans död, berättar Monica Bergström, polisens presstalesperson.”

Tråkigt att de flesta verkar utgå från att det är orsakat av offret själv alternativt att man inte värderar ett liv som denna man levde så högt så man intresserar sej för att ta reda på sanningen. Lagen bör vara lika för alla anser jag.
Ja, absolut. Men occams razor du vet.. När tecknen pekar mot att det inte direkt hänt något så har det kanske inte det. Det får vi se med tiden.
Citera
2018-08-14, 13:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Ja, absolut. Men occams razor du vet.. När tecknen pekar mot att det inte direkt hänt något så har det kanske inte det. Det får vi se med tiden.

Jag personligen tror att det ligger ett brott bakom detta men att man inte lägger nån energi på att lösa det då denna kategori av människor inte anses tillföra något positivt i samhället utan enbart ses som en utgift... Har en känsla av det bara. Men obduktionen borde vara klar relativt snart och då bör vi få svar på detta. Med tanke på årstid finns ingen risk för att personen frusit ihjäl iaf. Kan vara en uppgörelse mellan missbrukare ang pengar mm eller ett rån och misshandel av ungdomsgäng.
Citera
2018-08-15, 10:35
  #10
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hboy
Jag personligen tror att det ligger ett brott bakom detta men att man inte lägger nån energi på att lösa det då denna kategori av människor inte anses tillföra något positivt i samhället utan enbart ses som en utgift... Har en känsla av det bara. Men obduktionen borde vara klar relativt snart och då bör vi få svar på detta. Med tanke på årstid finns ingen risk för att personen frusit ihjäl iaf. Kan vara en uppgörelse mellan missbrukare ang pengar mm eller ett rån och misshandel av ungdomsgäng.
Jag tror att polisen gärna tar fast en gärningsman som dräpt en annan, oavsett etnicitet och bakgrund. Men jag tolkar allt som att det inte finns något spår av handgemäng eller liknande. Nu är jag inte medicinskt utbildad, men nog fan bör det synas på ett lik om det varit misshandel inblandat?
Citera
2018-08-15, 14:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Jag tror att polisen gärna tar fast en gärningsman som dräpt en annan, oavsett etnicitet och bakgrund. Men jag tolkar allt som att det inte finns något spår av handgemäng eller liknande. Nu är jag inte medicinskt utbildad, men nog fan bör det synas på ett lik om det varit misshandel inblandat?


https://www.jnytt.se/article/mystisk...-utreder-mord/
Citera
2018-08-15, 14:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Jag tror att polisen gärna tar fast en gärningsman som dräpt en annan, oavsett etnicitet och bakgrund. Men jag tolkar allt som att det inte finns något spår av handgemäng eller liknande. Nu är jag inte medicinskt utbildad, men nog fan bör det synas på ett lik om det varit misshandel inblandat?


Jo det fanns ju som sagt omständigheter som inte var vanliga vid en naturlig död
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback