2006-02-06, 10:03
Medlem
Hittade en Videoaffr i Gteborg som slde ut hela sitt Porrsortiment i helgen.

Kpte p mig massa snusk,d priset endast var 30kr per film

Fick med 7 Vhs med Traci Lords,som jag nu undrar om DEt kan vara lagligt att

hemma i hyllan?
2006-02-06, 10:08
Medlem
Jag vet att vissa porr-forum inte tillåter hennes material att finnas där. Förmodligen för att vara på den säkra sidan om lagen, hon spelade väl in sin första film när hon var rätt ung. Men i USA är det väl 18 årsgräns tror jag? Om hon var 17.5 år (el. hur gammal hon nu var?) är väl det inte olagligt i Sverige väl? Här får man väl sätta på allt som fyllt 15 och har puls. Aja, det finns säkert ngn. som kan detta bättre än mig.

Edit: Är det förresten ngn. som vet ngn. sida där det finns Traci-material? Det är lite ont om det faktiskt, tro't el. ej...
2006-02-06, 11:14
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbe1
Jag vet att vissa porr-forum inte tillter hennes material att finnas dr. Frmodligen fr att vara p den skra sidan om lagen, hon spelade vl in sin frsta film nr hon var rtt ung. Men i USA r det vl 18 rsgrns tror jag? Om hon var 17.5 r (el. hur gammal hon nu var?) r vl det inte olagligt i Sverige vl? Hr fr man vl stta p allt som fyllt 15 och har puls. Aja, det finns skert ngn. som kan detta bttre n mig.

Edit: r det frresten ngn. som vet ngn. sida dr det finns Traci-material? Det r lite ont om det faktiskt, tro't el. ej...

Tror inte det r ngra problem att inneha Traci Lords-rullar. Visst fr man frvrigt stta p ngon som fyllt 15, dock fr man inte spela in det och slja ngot som portrtterar ickemyndiga personer i sexuella situationer.
2006-02-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Tror inte det r ngra problem att inneha Traci Lords-rullar. Visst fr man frvrigt stta p ngon som fyllt 15, dock fr man inte spela in det och slja ngot som portrtterar ickemyndiga personer i sexuella situationer.
Va? r det s? Tja, dr ser man hur lite man vet.
2006-02-06, 12:05
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbe1
Jag vet att vissa porr-forum inte tillter hennes material att finnas dr. Frmodligen fr att vara p den skra sidan om lagen, hon spelade vl in sin frsta film nr hon var rtt ung. Men i USA r det vl 18 rsgrns tror jag? Om hon var 17.5 r (el. hur gammal hon nu var?) r vl det inte olagligt i Sverige vl? Hr fr man vl stta p allt som fyllt 15 och har puls. Aja, det finns skert ngn. som kan detta bttre n mig.

Edit: r det frresten ngn. som vet ngn. sida dr det finns Traci-material? Det r lite ont om det faktiskt, tro't el. ej...

Jag r inte heller sker p den saken. Du fr va med i porr nr du r ver arton men du r inte myndig frens du r 21
2006-02-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Jag r inte heller sker p den saken. Du fr va med i porr nr du r ver arton men du r inte myndig frens du r 21
I USA menar du? Men i s fall kan vl det knappast glla hr? Det faktum att en film r olaglig i USA innebr vl knappast att den per automatik r olaglig hr?
2006-02-07, 08:17
Medlem
Filmer med Traci Lords r lagliga i Sverige trots att hon bara var 16 nr hon brjade spela in porr och du mste vara 18 enligt lagen.

Det beror p att den nuvarande svenska lagstiftningen riktar in sig p hur vl utvecklad tjejen rr, INTE hennes egentliga lder, dvs en film med en fullt utvecklad 16-ring som ser ut att vara myndig r inte olaglig.

Har varit flera fall i Sverige dr folk talats fr barnporrbrott men friats eftersom de omyndiga tjejerna p bilderna/filmerna varit fullt utvecklade och sett ut att vara ver 18
2006-02-07, 08:50
Bannlyst
Under 18r. Lser trden hr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in