Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 07:03
  #1
Medlem
Hej.

Jag har några frågor angående vilka kvalifikationer min utbildning skulle motsvara i Storbritannien. Har försökt att hitta information utan någon tur.

Jag har planer på att studera till elektriker och sedan flytta till England för jobba som det. De kräver ett så kallat NVQ LEVEL 3-diplom av mig för att jag skall få jobb.

Ifall jag går en yrkesutbildning på cirka 1 år samt APL i cirka 3 månader, vilken yrkeskvalifikationsnivå (NVQ) motsvarar det då i Storbritannien?
Jag borde väl hamna på nivå 1 eller 2 då jag endast har lärlingstiden kvar?

Och ifall jag även slutgör hela min lärlingstid (ca 1600 timmar) i Sverige, vilken nivå motsvarar det i Storbritannien? I Sverige är jag ju då en kvalificerad elektriker med fullt certifikat.
Exakt vad motsvarar NVQ-LEVEL 3 i Sverige, och uppnår mina studier och/eller min lärlingstid det?

Är tacksam för information och svar, samt även vart jag kan vända mig för mer information.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback