2018-08-09, 01:01
Medlem
MelPoomenes avatar
Så sant som det var sagt, och mycket hemskheter har hänt Sveriges döttrar som har försökt tala till döva öron.

Ja. Det största brottet var att vara ute själv.
Utan klan ...
Citera
2018-08-09, 01:09
Medlem
Rysstrollets avatar
Att någon värdelös popgrupp gjort en "kupp" mot SD är nyhetsvärde. 500 artiklar från Pride är nyhetsvärde. Så jävla mycket relativt oviktig skit har tydligen nyhetsvärde? Är det någon som tycker nämnda ämnen är viktiga och bör täckas så hör det inte hit, det var helt enkelt de saker jag personligen tänkte på. Det finns ju otvivelaktigen oräkneliga exempel på oviktiga ämnen som täcks, som definitivt är mer oviktiga än detta, kan man tycka!

Varför har jag inte sett en enda artikel i tidningen som återger pappans ord? Kanske ge han rätten att uttrycka sig om sin älskade dotter? Men nej, när en åsikt kanske råkar vara kontroversiell så ska det tystas, ÄVEN när det gäller saker som dessa? Så jävla osmakligt och respektlöst att jag inte vet vad jag ska säga.

När någon kändis får näthat på internet så ska det minsann pratas om det! Det finns en jävla massa journalister och chefsredaktörer där ute som jag hoppas skäms och sover illa om natten!
Citera
2018-08-09, 01:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Lyssnade precis på Ebbas pappas sommarprat:
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=2071

Har varit alldeles för lite uppmärksamhet kring detta tycker jag. Sökte men hittade inga trådar om detta specifikt.

"Stefan, pappa till 11-åriga Ebba Stefansdotter Åkerlund som den 7 april 2017 blev ett av offren för terrorattacken på Drottninggatan i Stockholm, berättar i sitt Sommar om det värsta som kan hända en förälder. Han beskriver den 7 april: det sista samtalet med sin dotter Ebba innan de skiljs åt. Den sista sms-konversationen, som utspelas medan hon sitter på bussen på väg mot Drottninggatan. Oron efter att han har fått höra om lastbilen, när Ebbas mamma inte får tag på henne, en oro som under de kommande 26 timmarna ska eskalera i skräck. Samtalen till sjukhusen som framhärdar att de avlida är vuxna. Poliserna som kommer till Stefan senare på kvällen i sällskap med en präst – de har hittat Ebbas ryggsäck. De ska göra ett DNA-test. Klockan fem dagen därpå kommer det slutgiltiga beskedet om att hans dotter är död."

"Han pratar om sin syn på statens reaktion efter attentatet och hur stödet till offer och anhöriga sett ut. Han är kritisk till samhällsdebatten efter terrordådet, som han tycker har varit för lite inriktad på vad som borde ha gjorts för att förebygga en attack."

I programmet säger han mycket kortfattat att Akilov inte skulle ha varit i Sverige. Han skulle ha utvisats. Ebbas pappa riktar kritik mot hur lättvindigt migrationsverket tycks skicka ut ett brev till Akilov att han bör lämna landet, som han struntar i och hur han obrytt rör sig på Stockholms gator, bland annat Drottninggatan. Ebbas pappa driver nu också en process mot staten för att den inte gjort sitt jobb.

Vad han säger är i klartext att hans dotter skulle ha levt om Sverige haft en annan invandringspolitik. Om vi skickade ut dem som inte har här att göra.

Istället har Sverige gjort allt för att underlätta det för illegala invandrare att befinna sig i Sverige. Tandvård, sjukvård, kontakt med sociala myndigheter, skola för barnen med mera, allt finns att tillgå.

Har ni lyssnat på programmet? Det är ett otroligt starkt program som jag tycker borde få mycket större spridning. Jag har nästan aldrig varit så arg och ledsen som när jag lyssnade på det. Jag rekommenderar alla att lyssna på det och skicka det till alla ni känner.

Alla ni som drivit en hård massinvandringslinje/humanistisk linje: förstår ni att dagens politik leder till sånt här? Ebba dog pga det vi gjort i Sverige. Vi har inte tagit itu med dem som ska ut, vi har bara låtit fler och fler komma och vi har inte resurser att hålla koll på ens 1/1000-del av dem som kan vara ett hot.

Fattar ni PK-människor att en elvaårig flicka dog på grund av Sveriges invandringspolitik? Erkänner ni detta faktum? Hur förklarar ni det annars? Jag är genuint nyfiken. Var Ebba 'collateral damage'? Lite spill får man räkna med?
Förstod Ebbas pappa detta innan terrorn? Är han månne själv delaktig i förstörelsen genom att ha röstat för massimporten? Är det politikerna eller dårarna som röstar fram dem som ska ha skulden? När uttalade sig Ebbas pappa om massinvandring och utvisning innan den svenska sjukan dödade hans dotter?
Citera
2018-08-09, 01:17
Är nog detta folk menar med "politiskt slagträ". Vi måste glömma Ebba, hon är en martyr för ett framtida progressivt samhälle.

Jag hoppas bara någon godhetsknarkare får smaka på den bittra verkligheten. En dag inom en snar framtid kanske du ligger där, 6 fot under, Herr och Fru (och Hen) Vänsterpartist. Vem ska gråta för dig?
Citera
2018-08-09, 01:20
Medlem
Rysstrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Förstod Ebbas pappa detta innan terrorn? Är han månne själv delaktig i förstörelsen genom att ha röstat för massimporten? Är det politikerna eller dårarna som röstar fram dem som ska ha skulden? När uttalade sig Ebbas pappa om massinvandring och utvisning innan den svenska sjukan dödade hans dotter?

Din jävla imbecill. Visa lite respekt.
Han nämner ju redan tidigt i radioinslaget att han brukade varna Ebba för terrordåd och suspekta människor. Så någon grad av "woke" som du och dina kompisar skulle uttrycka det var han nog.

Inte för att det är viktigt. Eller hade han på något vis förtjänat att få sin dotter massakrerad om han hade råkat vara informerad me dkonstig information? Låt oss säga att han bott i ett Svenskt område, levt ett stressigt liv med jobb, och helt enkelt inte kommit i kontakt med något som skulle fått honom att se att Sveriges invandringspolitik skapar lidande. Gör detta någon skillnad?
Nej. Som sagt, visa lite respekt.
Citera
2018-08-09, 01:21
Citat:
Ursprungligen postat av Rysstrollet
Att någon värdelös popgrupp gjort en "kupp" mot SD är nyhetsvärde. 500 artiklar från Pride är nyhetsvärde. Så jävla mycket relativt oviktig skit har tydligen nyhetsvärde? Är det någon som tycker nämnda ämnen är viktiga och bör täckas så hör det inte hit, det var helt enkelt de saker jag personligen tänkte på. Det finns ju otvivelaktigen oräkneliga exempel på oviktiga ämnen som täcks, som definitivt är mer oviktiga än detta, kan man tycka!

Varför har jag inte sett en enda artikel i tidningen som återger pappans ord? Kanske ge han rätten att uttrycka sig om sin älskade dotter? Men nej, när en åsikt kanske råkar vara kontroversiell så ska det tystas, ÄVEN när det gäller saker som dessa? Så jävla osmakligt och respektlöst att jag inte vet vad jag ska säga.

När någon kändis får näthat på internet så ska det minsann pratas om det! Det finns en jävla massa journalister och chefsredaktörer där ute som jag hoppas skäms och sover illa om natten!

Håller i princip med, men nu framgår det inte så klart från trådstarten att sommarpratet sändes den 10 juli. Verkar finnas en hel del recensioner på det, om man googlar "stefan åkerlund", exempelvis. Här är en ur DN:

https://unv.is/dn.se/kultur-noje/som...s-pappa-stefan

Titeln är förvisso lite provocerande -- "Rörande men lite rörigt av Ebba Åkerlunds pappa Stefan" -- men annars är väl texten rätt harmlös och refererande.
Han går hårt åt politikens hantering av terrordådet, den kritiken är intressant att lyssna på. Efter att en lastbilsburen terrorist hade kört in i en folksamling i Berlin vintern 2016 förstärkte danska myndigheter skyddet kring Köpenhamns gågata Ströget – varför gjorde inte Sverige likadant? I Frankrike har terrorattackernas offer fått generös ekonomisk ersättning och bjudits till möte med presidenten – i Sverige upplever Stefan ett kompakt politiskt ointresserade för de efterlevandes mående.
Även Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/ebb...nte-att-hejda/

Spelade tydligen en Zara Larsson-låt i programmet.
Citera
2018-08-09, 01:24
Det är lätt att se varför folk har gått på PK-humanismens mantra om öppenhet och tolerans. Man kan förstå dragningskraften i det ytliga budskapet. Ingen vill ju vara den som är den och inte bejakar människors frihet och strävan efter ett bättre liv. Ur ett snabbt perspektiv är det lättare att vara för än emot.

Men det har en väldigt ful och mörk baksida, som svenskarna sent omsider börjar bli varse om. Massinvandring & mångkultur som ledstjärnor inom alla politikerområden orsakar enorma samhällsproblem. Det går inte att komma ifrån det hur hårt man än blundar. Regimen har grundlurat svenska folket och byggt landet på ett par väl valda lögner och upprepat dessa både som en belöning och som ett straff.

Ebba blev en i raden av onödiga offer. Hon kommer tyvärr passera som en trasdocka i vinden hos de förment goda. Någon de helst vill glömma fortast möjligt. Hon, och alla andra som offrats i det nya Sverige, är blott ett störningsmoment för utopins våldsamma och respektlösa fortsättande. Det visade de med den genomvidriga festen en dag efter terrordådet.

Ebbas pappa är arg och ledsen - med all rätt. Staten kan inte kräva någonting av oss längre, inte när de har övergett sin enda uppgift.

Fuck PK.
Vila i frid, Ebba.
Senast redigerad av GenesisP 2018-08-09 kl. 01:33.
Citera
2018-08-09, 01:27
Medlem
Rysstrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Håller i princip med, men nu framgår det inte så klart från trådstarten att sommarpratet sändes den 10 juli. Verkar finnas en hel del recensioner på det, om man googlar "stefan åkerlund", exempelvis. Här är en ur DN:

https://unv.is/dn.se/kultur-noje/som...s-pappa-stefan

Titeln är förvisso lite provocerande -- "Rörande men lite rörigt av Ebba Åkerlunds pappa Stefan" -- men annars är väl texten rätt harmlös och refererande.
Han går hårt åt politikens hantering av terrordådet, den kritiken är intressant att lyssna på. Efter att en lastbilsburen terrorist hade kört in i en folksamling i Berlin vintern 2016 förstärkte danska myndigheter skyddet kring Köpenhamns gågata Ströget – varför gjorde inte Sverige likadant? I Frankrike har terrorattackernas offer fått generös ekonomisk ersättning och bjudits till möte med presidenten – i Sverige upplever Stefan ett kompakt politiskt ointresserade för de efterlevandes mående.
Även Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/ebb...nte-att-hejda/

Spelade tydligen en Zara Larsson-låt i programmet.

Jo, jag misstänker dock att detta är medias klassiska subversions-taktik vi ser.
Redaktörerna prioriterar ju vissa typer av artiklar högst upp. Vissa blir bara notiser. Vissa är i princip osynliga!
Men om någon påpekar att media inte belyser ämnet, så kan de säga "jodå", eftersom resultat kommer upp när människor söker på Google. Tänk på det i framtiden. Mycket ser man inte i tidningen, men visst visar det sig att tidningen i fråga skrivit om det om man gör en sökning...
Misstänker starkt att detta är vad som gjorts här, då jag läser ganska mycket nyheter och inte sett ett ord.

Jämför med när valfri moské brunnit, och Achmed, moskébesökare, 34 år gammal intervjuas, ackompanjerat av en sorglig rubrik och ledset ansikte långt upp på sidan.
Citera
2018-08-09, 01:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Din jävla imbecill. Visa lite respekt.
Han nämner ju redan tidigt i radioinslaget att han brukade varna Ebba för terrordåd och suspekta människor. Så någon grad av "woke" som du och dina kompisar skulle uttrycka det var han nog.

Inte för att det är viktigt. Eller hade han på något vis förtjänat att få sin dotter massakrerad om han hade råkat vara informerad me dkonstig information? Låt oss säga att han bott i ett Svenskt område, levt ett stressigt liv med jobb, och helt enkelt inte kommit i kontakt med något som skulle fått honom att se att Sveriges invandringspolitik skapar lidande. Gör detta någon skillnad?
Nej. Som sagt, visa lite respekt.
Jag har ingen respekt för massinvandringsröstare som vänder kappan när de väl själva drabbas.
Jag anklagar var individ, pappan inklusive, som röstat på denna politik
Att anklaga politiker för att de gör precis det de gått till val på, är urbota löjligt om man själv röstat på skiten.
Vill du respektera en sån person får du göra det. Men jag måste fråga varför?

Editor: Ebba har aldrig röstat på skiten och förtjänade att leva. Det förhindrades effektivt av 87 % av väljarna. Något säger mig att såväl mamma som pappa röstade för redigera wellcome. Men jag kan ha fel. Vad tror du?
Senast redigerad av Japhy 2018-08-09 kl. 01:36.
Citera
2018-08-09, 01:35
Citat:
Jo, jag misstänker dock att detta är medias klassiska subversions-taktik vi ser.
Redaktörerna prioriterar ju vissa typer av artiklar högst upp. Vissa blir bara notiser. Vissa är i princip osynliga!
Men om någon påpekar att media inte belyser ämnet, så kan de säga "jodå", eftersom resultat kommer upp när människor söker på Google. Tänk på det i framtiden. Mycket ser man inte i tidningen, men visst visar det sig att tidningen i fråga skrivit om det om man gör en sökning...
Misstänker starkt att detta är vad som gjorts här, då jag läser ganska mycket nyheter och inte sett ett ord.

Jämför med när valfri moské brunnit, och Achmed, moskébesökare, 34 år gammal intervjuas, ackompanjerat av en sorglig rubrik och ledset ansikte långt upp på sidan.

Håller med. Hade inte heller läst något om detta, även om jag dock mest slökollar på Expressen typ varannan dag. Expressen recenserade nog alla sommarprat, så det var ju följdriktigt att det blev en kort artikel om honom också.

Sen kanske han inte är helt ok med massiv medial exponering, annars funnes det nog en del som skulle vilja intervjua honom.

Men du har helt rätt vad gäller hur de lägger tyngdpunkten, angående moskébesökaren Achmed osv. Var nått inslag på Rapport för några dagar sen om påstådda rasistattacker i Italien, vilket till stor del var Fake News.

Ebba Åkerlunds död (och de andra också, förstås) var en skamfläck i svensk nutidshistoria.
Citera
2018-08-09, 01:38
Medlem
Rysstrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har ingen respekt för massinvandringsröstare som vänder kappan när de väl själva drabbas.
Jag anklagar var individ, pappan inklusive, som röstat på denna politik
Att anklaga politiker för att de gör precis det de gått till val på, är urbota löjligt om man själv röstat på skiten.
Vill du respektera en sån person får du göra det. Men jag måste fråga varför?

För att människor agerar och röstar utifrån den information de har till godo, och den begränsade livsupplevelsen som format just dom, och inte utav ondo. Du vill bestraffa människors ignorans vilket gör dig väldigt obehaglig.
Jag har själv drabbats på många olika vis av mångkulturen då jag är uppväxt i den. Jag må bli upprörd när jag debatterar meningsmotståndare som aldrig sett den på samma avstånd som jag har. Men skulle jag relativisera deras lidande om deras familj drabbas av en tragedi, bara för att de röstat på ett vis? Nej, bara en person med låg intelligens, alternativt en psykopat skulle det.
Dessutom har du ingen aning om hur han röstat, så det kanske är läge att stänga käften även enligt din egen logik. Men vi båda vet att du enbart är djupt bitter och därför kände behovet att spy ur dig lite skit.
Citera
2018-08-09, 01:51
Citat:
För att människor agerar och röstar utifrån den information de har till godo, och den begränsade livsupplevelsen som format just dom,....

Jovisst, men nu är snart ursäkterna slut även för svenskarna. Informationen finns tillgänglig om man orkar och vill leta efter den. För MSM kommer inte att berätta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in