Tack för era svar! Verkligen uppskattat att ni är positiva och ser möjligheterna. Hoppas också att det kan bli något.
Efter att ha läst på lite om en eventuell karriär så verkar det viktigt att bygga upp ett litet "bibliotek" med egna artiklar och saker man skrivit, hur ställer ni er till det? Upprätta en enklare hemsida där man har olika texter, arbeten och saker man utfört så att man kan visa upp det för att locka uppmärksamhet.
Det skulle jag gärna göra, men jag är tyvärr inte intresserad av det som verkar vara mest populärt nu för tiden (ekonomi, fastigheter och teknologi), tror ni det kommer vara ett problem? Hälsa och relaterande vetenskap, träning, filosofi, språk och resor är mina främsta intressen, är det möjligt att bygga ett "textbibliotek" efter dessa intressen? Och översättning såklart, men där kan jag ju mer eller mindre översätta vilka texter som helst, oberoende av ämne.
Vad mer är viktigt i början? Satsa pengarna på rätt häst håller jag med om, men då kan det vara bra att veta vilka hästar som finns att satsa på och vilka som ni satsat på tidigare och fått utdelning. Pratar metaforiskt såklart, men vill få reda på vart man ska rikta sin energi och tid i början. Skrivandet av texter man kan visa upp eller marknadsföring, skicka runt CV och intresseanmälan? Vad säger ni?
Superstort tack igen för era svar! Gjorde en verkligen mer inspirerad och sugen på fortsätta på detta spår