Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-07, 06:07
  #1
Medlem
Dankosoflys avatar
Som rubriken lyder så har jag länge haft en dröm om att bli framgångsrik inom youtube, men då jag känner att jag saknar både fantasi och kreativitet har jag börjat fundera på om youtube verkligen är rätt bransch för mig och om jag kanske borde fokusera på något annat.

Så min fråga är hur stor vikt dessa 2 egenskaper spelar för att man ska lyckas med youtube? Är det möjligt att bli framgångsrisk trots att man helt saknar fantasi och kreativt tänkande eller är det ett dött lopp?

Hade tänkt mig något inom skräck och dark themed då jag älskar kanaler som mr nightmare, dark5, mrcreepypasta och top15unknown och känner för att göra något liknande, dock inte kopiera de eftersom att jag som sagt vill lyckas.

Ett annat mål jag har är att gå i samma fotspår som Exploring with Josh och This is Dan Bell. Dvs åka till olika och intressanta platser i världen och filma, dock hålla mig inom dark themed och bara besöka platser med någon form av dark/creepy eller disturping bakgrund och andra platser inom ämnet. Dock inte i nuläge då ekonomin ej tillåter det.
Citera
2018-08-07, 06:30
  #2
Medlem
Alla kan börja med Youtube. Men bara de som gör kreativt fantasifulla videos med ambition och finess kan leva på det.
Det är svårt att "lycka". Men måste ju kunna klippa och klistra, lägga till effekter och dylikt.
Att ha en bra röst och ett attraktivt ansikte är ju ett stort plus också.
Citera
2018-08-07, 07:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Alla kan börja med Youtube. Men bara de som gör kreativt fantasifulla videos med ambition och finess kan leva på det.
Det är svårt att "lycka". Men måste ju kunna klippa och klistra, lägga till effekter och dylikt.
Att ha en bra röst och ett attraktivt ansikte är ju ett stort plus också.

För visso, har du sett Finnländaren med sin hydrauliska press som bara filmar när den mosar diverse saker? Han har säkert tjänat multum då hans videos får många visningar alltså miljoner. Det ändå han säger i sina videos är typ satan perkele.
Citera
2018-08-07, 07:30
  #4
Medlem
Deckard-Cains avatar
Om du inte har någon fantasi kan du väll bara sno något någon annan redan gör men gör det ”roligare” eller mer intressant.

Behöver ju inte komma på Något nytt.
Men en ny twist kan bara vettigt
Citera
2018-08-07, 08:24
  #5
Medlem
Millediablos avatar
Börja med att vårda språket, ditt "lackar" är svengelska i bästa fall, ordet du söker är saknar.
Men du kanske ska köra på "rinkebysvenska", då är det ju skit i samma.

Lacka https://www.synonymer.se/sv-syn/lacka
__________________
Senast redigerad av Millediablo 2018-08-07 kl. 08:26.
Citera
2018-08-07, 08:41
  #6
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dankosofly
Som rubriken lyder så har jag länge haft en dröm om att bli framgångsrik inom youtube, men då jag känner att jag saknar både fantasi och kreativitet har jag börjat fundera på om youtube verkligen är rätt bransch för mig och om jag kanske borde fokusera på något annat.
1 Youtube är ingen bransch , det är en internetsajt

2 Vad är framgångsrik enligt dig ? att tjäna pengar ? att ha visst antal besökare/ likes?

Vad vet jag, låt bli youtube tills du kommer på nåt.
Citera
2018-08-07, 10:01
  #7
Avstängd
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Börja med att vårda språket, ditt "lackar" är svengelska i bästa fall, ordet du söker är saknar.
Men du kanske ska köra på "rinkebysvenska", då är det ju skit i samma.

Lacka https://www.synonymer.se/sv-syn/lacka

Lacka är också svenskt slang för att flippa.
Eller ett ord för att måla.
Citera
2018-08-07, 10:04
  #8
Medlem
Denoms avatar
Gör lite vlogs så länge tills du lärt dig hur det funkar att göra bra videos.
Citera
2018-08-07, 10:07
  #9
Medlem
Vad är det som lockar med att bli framgångsrik på YouTube? Att du kan sitta hemma framför datorn och "jobba"? Det är minst lika stressigt och själsdödande som alla andra jobb, du lär inte heller lyckas då marknaden är för mättad. "Listvideos" finns det gott om. Utbilda dig istället.
Citera
2018-08-08, 07:25
  #10
Medlem
Dankosoflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Vad är det som lockar med att bli framgångsrik på YouTube? Att du kan sitta hemma framför datorn och "jobba"? Det är minst lika stressigt och själsdödande som alla andra jobb, du lär inte heller lyckas då marknaden är för mättad. "Listvideos" finns det gott om. Utbilda dig istället.


Det som lockar mig är att få chansen att hitta på något som även är givande för min egen del. Men med det sagt så har jag redan ett jobb men skulle vara kul att ha något på sidan om.

Och som någon annan sa med "vårda språket" så kan jag säga att det inte spelar sån särskilt stor roll, min kanal kommer att vara på engelska då det är språket jag till mestadels använder för att kommunicera och har därför blivit mer van vid det.

Och som någon frågade med vad jag menar med framgångsrisk. Kan säga att det till största del har att göra med att få många följare, få ett känd ansikte inom youtube osv men även att tjäna pengar.
Citera
2018-08-10, 13:56
  #11
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dankosofly
Det som lockar mig är att få chansen att hitta på något som även är givande för min egen del. Men med det sagt så har jag redan ett jobb men skulle vara kul att ha något på sidan om.

Och som någon annan sa med "vårda språket" så kan jag säga att det inte spelar sån särskilt stor roll, min kanal kommer att vara på engelska då det är språket jag till mestadels använder för att kommunicera och har därför blivit mer van vid det.

Och som någon frågade med vad jag menar med framgångsrisk. Kan säga att det till största del har att göra med att få många följare, få ett känd ansikte inom youtube osv men även att tjäna pengar.
Du måste komma på något som roar tittarna - helt över hela världen (och då bör du tala lite engelska).

Du skrev att du gillade "creepy" tex.
Men det är inte så viktigt.
Det viktigaste är att Tittarna får uppleva det Genom Dig, om du förstå vad jag menar.

Tex du måste "utsätta dig" för saker & ting.


Ett bra tips är tex "olaglig bi-odling."

Du ska alltså gå ut i naturen och leta reda på en bikupa.
Sen ska du Raida bikupan på all honung - och filma dig medans du gör det.

Eller smäll upp en bikupa på din balkong, och filma din progress som biodlare.
Citera
2018-08-10, 15:04
  #12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Lacka är också svenskt slang för att flippa.
Eller ett ord för att måla.
Stämmer men det är definitivt inget ord som ersätter "sakna". Så som tidigare sagts snälla TS vårda det svenska språket annars kan du lika gärna skriva på engelska.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback