Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-14, 18:22
  #13
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Är det någon som testat crossfit skorna, och om de är bra? Tänker mig det t ex Reebok Nanon eller Nike metcon 4? Båda är ju ganska dyra som skor
Jag har Reebook Powerlift. Bra, men inte värda priset. Vanliga Converse-kopior fungerar förmodligen minst lika bra.
Citera
2018-08-15, 14:03
  #14
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jo, skor ska på. Det är svinäckligt med en massa svettiga fötter som kladdar ner och luktar, inte minst i rådande sommarvärme. Dessutom lär det vara krav på skor för att träna på gymmet, åtminstone de större kedjorna. Och inga utomhusskor som drar in en massa grus, rena inomhusskor ska det vara.

Jag använder inte heller skor när jag tränar på gymmet. Mycket bekvämare utan. Har inte fått några anmärkningar för det heller och jag tränar på en större kedja. Visserligen kan det skilja en del mellan lokala gym, men även när jag tränar på gymmet där de flesta är svenskar och många pensionärer håller till, och folk är mer noggranna med att t.ex. torka svett från maskiner och bänkar brukar ingen anmärka eller slänga arga blickar på mig.
Citera
2018-08-15, 14:44
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag använder inte heller skor när jag tränar på gymmet. Mycket bekvämare utan. Har inte fått några anmärkningar för det heller och jag tränar på en större kedja. Visserligen kan det skilja en del mellan lokala gym, men även när jag tränar på gymmet där de flesta är svenskar och många pensionärer håller till, och folk är mer noggranna med att t.ex. torka svett från maskiner och bänkar brukar ingen anmärka eller slänga arga blickar på mig.

Du har väl åtminstone strumpor på dig. Eller marktofflor. Att träna barfota är inte ok, du kan inte gå efter eventuella tillsägelser/arga blickar. Det ska mycket till innan det sker. Räkna med att folk tycker du är äcklig.
Citera
2018-08-15, 14:53
  #16
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Du har väl åtminstone strumpor på dig. Eller marktofflor. Att träna barfota är inte ok, du kan inte gå efter eventuella tillsägelser/arga blickar. Det ska mycket till innan det sker. Räkna med att folk tycker du är äcklig.

Jag använder strumpor, ja. Kommer inte att använda skor om inte personalen tvingar mig till det för att det är ett krav, men tvivlar på att det kommer att ske. Har slutat använda skor sedan över ett år tillbaka och har tränat i snitt ca 4ggr/vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback