Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-06, 18:51
Medlem
Kaustis avatar
Jag funderar på att sälja vår Nikon Coolpix B500. Hela storyn bakom är rätt bisarr så den påverkar nog värdet (negativt skulle jag tro). Det var nämligen som så att vi tappade vår gamla kamera när vi var i Cusco, Peru... Därför fick vi försöka leta reda på en kamera i stan där och köpte den här kameran där på deras Nikon-butik (ni kan läsa om hela Sydamerika-resan i min signatur om ni är väldigt nyfikna!).
Ärligt talat är vi inte helt säkra på att kameran faktiskt är äkta, men såvitt jag kunnat se verkar den vara det. Den såldes även i ett av dom finare kvarteren, inne i en butik på innergården av ett femstjärnigt hotell, så jag antar att det i alla fall ökar chanserna. Om ni har nåt tips på hur man verifierar den så mottages det tacksamt.

Kameran funkade fint för oss och allt har varit bra fram tills idag, men vi har inte längre något behov av den och funderar på att sälja den.

Självklart har vi inte kvar vare sig boxen, några papper eller liknande (äkthetsbeviset eller vad det kallas kanske kan ligga nere i förrådet om vi har tur, påverkar det värdet starkt så kan det kanske vara värt att kolla).

Kameran går på vanliga AA-batterier så nån laddare följer inte med.

Länk till kameran: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3557264

Vad kan värdet för eländet tänkas ligga på (om den ens är värd något)?
Citera
2018-08-06, 19:37
Medlem
4yoonlys avatar
Fast sidan du länkar till, säger att det är Li-Ion batteri...
Kanske du har en kopia ändå?
Citera
2018-08-06, 20:31
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Fast sidan du länkar till, säger att det är Li-Ion batteri...
Kanske du har en kopia ändå?

Nja, det står ju på Nikons hemsida att den går på AA-batterier så tror inte det säger vare sig bu eller bä

Citat:
Battery / Batteries

AA (Alkaline, NiMH, Oxyride or Lithium)

https://www.nikonusa.com/en/nikon-pr...lpix-b500.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här