Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-07, 17:09
  #25
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Detta talar sitt tydliga språk. Vilken snedvriden syn nassarna har på verkligheten. Det går inte att se på ett får vilka skador den har direkt. Den har nämligen ull. Efter man sett skador frän hund är det konstatera så. Ända kan ni inte inse fakta.


Du vet inte vad du pratar om.

Man kan gott se om ETT får har skador på analöppningen eller fittan. Där finns ingen ull sörru, bara två öppningar som svartskallar älskar att penetrera.
Citera
2018-08-07, 17:19
  #26
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Du vet inte vad du pratar om.

Man kan gott se om ETT får har skador på analöppningen eller fittan. Där finns ingen ull sörru, bara två öppningar som svartskallar älskar att penetrera.
Men då har de för tusan blivit misstänkta för tidelag. Nu var de misstänkta för djurplågeri då de hade blod på sig idiot. Senare när fåret undersöks ser man att den har skador från en HUND!! Hur jävla korkad får man vara????
Citera
2018-08-07, 17:46
  #27
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Naturligtvis har du rätt. Det är väl ganska självklart att man i en sådan situation direkt förklara för både polis och bonde vad som hänt eftersom de behöver se till att fåret får veterinärvård och hunden behöver fångas in. Eller i alla fall försöker förklara om man nu kan det...
Det är väl ganska självklart att de tillkallade veterinär och denne såg skador från hund.
Citera
2018-08-07, 21:11
  #28
Medlem
luftkonditionerings avatar
Varför just får?
Citera
2018-08-07, 22:17
  #29
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är väl ganska självklart att de tillkallade veterinär och denne såg skador från hund.

Men den intressanta frågan är vad som hände direkt när personerna upptäcktes vid fåret med blod på sig. Hade dessa personer förklarat direkt för bonde och polis att det var hundattack så hade detta aldrig blivit en nyhet. Så var det deras hund och de ville mörka vad som hänt? Eller visste de inte att det var en hundattack?
Citera
2018-08-07, 22:52
  #30
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men då har de för tusan blivit misstänkta för tidelag. Nu var de misstänkta för djurplågeri då de hade blod på sig idiot. Senare när fåret undersöks ser man att den har skador från en HUND!! Hur jävla korkad får man vara????

Det där betyder ingenting i Sverige längre. Invandrarbrottslighet tonas ner rejält över hela rättsväsendet. Det finns ingen vilja från åklagare, domare, nämndemän osv och det är därför man läser om att invandrare som tex våldtar barn frikänns eller får bagatellartade straff och ingen utvisning. Inrikesministern talade om om invandrare som skapar kravaller, bränner bilar och kastar molotovcocktails mot polisen för "strulpellar". Viljan finns inte och det kommer garanterat slå tillbaka stenhårt mot både invandrare och politikerna.

Läser jag hovar så tänker jag på hästar och inte zebror. Läser jag "blodigt får och ett gäng unga killar" så tänker jag MENA.
Citera
2018-08-16, 13:49
  #31
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det där betyder ingenting i Sverige längre. Invandrarbrottslighet tonas ner rejält över hela rättsväsendet. Det finns ingen vilja från åklagare, domare, nämndemän osv och det är därför man läser om att invandrare som tex våldtar barn frikänns eller får bagatellartade straff och ingen utvisning. Inrikesministern talade om om invandrare som skapar kravaller, bränner bilar och kastar molotovcocktails mot polisen för "strulpellar". Viljan finns inte och det kommer garanterat slå tillbaka stenhårt mot både invandrare och politikerna.

Läser jag hovar så tänker jag på hästar och inte zebror. Läser jag "blodigt får och ett gäng unga killar" så tänker jag MENA.
Det är inte ett dugg ovanligt att hundar attackerar får. Du är inte frisk En farlig människa som bör uppsöka närmaste akut psyk omgående.
Citera
2018-08-16, 13:56
  #32
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Men den intressanta frågan är vad som hände direkt när personerna upptäcktes vid fåret med blod på sig. Hade dessa personer förklarat direkt för bonde och polis att det var hundattack så hade detta aldrig blivit en nyhet. Så var det deras hund och de ville mörka vad som hänt? Eller visste de inte att det var en hundattack?
Du vet att polisen inte alltid tror på vad folk uppger har hänt och tur är väl de. Antagligen blev de inte trodda då man inte kan se hundbett genom en massa ull de hade blod på kläderna och bonden gapar om djurplågeri. Inget konstigt. Efter att veterinär undersökt fåret så kunde det konstateras att det var skador från en hund.
Citera
2018-08-16, 16:57
  #33
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Detta talar sitt tydliga språk. Vilken snedvriden syn nassarna har på verkligheten. Det går inte att se på ett får vilka skador den har direkt. Den har nämligen ull. Efter man sett skador frän hund är det konstatera så. Ända kan ni inte inse fakta.
Vad snackar du om? snedvriden syn(?), jag tror det är DU som är verklighetsfrånvänd.

Det är vanligt att MENA-män stjäl får & getter för att kunna hallalslakta, det är även vanligt att invandrarpack tränar sina "kamp"-hundar på boskap samt att vissa dårar även utövar tidelag med dessa djur så att man inledningsvis spekulerade i dem banorna är inget konstigt alls...

Och jag vet att även etniska svenskar kan göra sådana saker men det är "hos oss" väldigt ovanligt till skillnad från i MENA kulturer där det nästan är normalt att knulla geten sin/någon annans.
Huruvida det var svenskar eller invandrare denna gång vet jag ju förstås inte, kan ju även varit en olyckshändelse, oavsett härkomst på de inblandade.
__________________
Senast redigerad av Tuvtramp 2018-08-16 kl. 17:02.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback