Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-07, 04:22
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Frågan är väl om människa eller maskin kan se något mönster i variationen om du använder samma varierade språk överallt? Alternativt, hur lätt är det att hålla isär de olika språk man ska använda vid olika tillfällen, ett språk för varje Flasbackkonto, Twitterkonto... som man har? Sedan kan man kolla vad olika konton skriver om. Bland annat.

Du menar mönstret att byta mönster? Nja, är inte tillräckligt insatt i algoritmen för att svara på det men rent instinktivt tror jag inte den kan det i nuläget. Är inte särskilt programmeringskunnig men något säger mig att den koden hade varit extremt komplicerad att implementera, om det inte gäller extremt tydliga, konsekventa mönsterbrytningar som storlek på text och annat.

Unabombern Ted Kaczynski skrift identifierades av en kvinnlig psykolog. Kaczynski skrev utpressningskrönikor (något i den stilen) tills han blev identifierad. Sättet han blev identifierad i skrift var dock inte särskilt sofistikerat och hade kunnat göras av vilken lekman som helst. Kaczynski hade nämligen en isolerad fras som kändes igen, som var ganska distinkt.
Citera
2018-08-07, 04:32
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Du menar mönstret att byta mönster? Nja, är inte tillräckligt insatt i algoritmen för att svara på det men rent instinktivt tror jag inte den kan det i nuläget. Är inte särskilt programmeringskunnig men något säger mig att den koden hade varit extremt komplicerad att implementera, om det inte gäller extremt tydliga, konsekventa mönsterbrytningar som storlek på text och annat.

Unabombern Ted Kaczynski skrift identifierades av en kvinnlig psykolog. Kaczynski skrev utpressningskrönikor (något i den stilen) tills han blev identifierad. Sättet han blev identifierad i skrift var dock inte särskilt sofistikerat och hade kunnat göras av vilken lekman som helst. Kaczynski hade nämligen en isolerad fras som kändes igen, som var ganska distinkt.

Officiellt var det hans bror som kände igen den monotona sinneslöa förklaringarna - teddy blev angiven av den närmastefamillien.
Citera
2018-08-07, 04:33
  #27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Frågan är väl om människa eller maskin kan se något mönster i variationen om du använder samma varierade språk överallt?
Jag har vid flera tillfällen utan att ens leta bla hittat flashbackare på facebook och även smurfkonton på flashback så nog går det, bla udda ord, meningar eller delar av meningar som upprepas och ämnen kommer man långt med men ska man ha hög träffsäkerhet för dom som inte sticker ut så mycket så tror jag det krävs stora mängder data att arbeta med.

Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Unabombern Ted Kaczynski skrift identifierades av en kvinnlig psykolog. Kaczynski skrev utpressningskrönikor (något i den stilen) tills han blev identifierad. Sättet han blev identifierad i skrift var dock inte särskilt sofistikerat och hade kunnat göras av vilken lekman som helst. Kaczynski hade nämligen en isolerad fras som kändes igen, som var ganska distinkt.
Ted avslöjades av sin bror som bla hittade papper från 70-talet med meningar, ord och ämnen som hade stora likheter med det manifest unabombaren hade skrivit
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2018-08-07 kl. 04:35.
Citera
2018-08-07, 04:37
  #28
Moderator
Psilosophers avatar
Länge sedan jag slutade bry mig, självoutad typ.

Men vill man kan man luras genom att formulera sig bakvänt via ett trollkonto, no probs.
Citera
2018-08-07, 08:19
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Du menar mönstret att byta mönster? Nja, är inte tillräckligt insatt i algoritmen för att svara på det men rent instinktivt tror jag inte den kan det i nuläget. Är inte särskilt programmeringskunnig men något säger mig att den koden hade varit extremt komplicerad att implementera, om det inte gäller extremt tydliga, konsekventa mönsterbrytningar som storlek på text och annat.

Unabombern Ted Kaczynski skrift identifierades av en kvinnlig psykolog. Kaczynski skrev utpressningskrönikor (något i den stilen) tills han blev identifierad. Sättet han blev identifierad i skrift var dock inte särskilt sofistikerat och hade kunnat göras av vilken lekman som helst. Kaczynski hade nämligen en isolerad fras som kändes igen, som var ganska distinkt.


Alltså, varför skriver du en massa blaska om och om igen på ett sätt som om du har stenkoll på saker och ting?

Den kvinnliga psykologen du pratar om är James R Fitzgerald så nej det var ingen kvinna och nej det var ingen psykolog till yrket.

Du är den största Flashback-tomten jag någonsin skådat. Det som gör det ännu mer sorgligt är att du verkligen försöker spela viktig och se ut som att du har kunskap om saker men det är ju snarare tvärt om.
Citera
2018-08-07, 09:56
  #30
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Du menar mönstret att byta mönster? Nja, är inte tillräckligt insatt i algoritmen för att svara på det men rent instinktivt tror jag inte den kan det i nuläget. Är inte särskilt programmeringskunnig men något säger mig att den koden hade varit extremt komplicerad att implementera, om det inte gäller extremt tydliga, konsekventa mönsterbrytningar som storlek på text och annat.

Unabombern Ted Kaczynski skrift identifierades av en kvinnlig psykolog. Kaczynski skrev utpressningskrönikor (något i den stilen) tills han blev identifierad. Sättet han blev identifierad i skrift var dock inte särskilt sofistikerat och hade kunnat göras av vilken lekman som helst. Kaczynski hade nämligen en isolerad fras som kändes igen, som var ganska distinkt.
Tänk på att datorerna, till skillnad från människor, snabbt blir snabbare, vilket gör att större och större datamängder kan analyseras.
Sedan är ju frågan vad man ska använda sammankopplingen till. Bevis i rättegång, skoja med en kompis, hitta någon att mörda...
Citera
2018-08-07, 12:48
  #31
Medlem
Själva anledningen till att man kom UNA bombaren på spåret var UNA bombarens krav att få publicera sina förvirrade texter i 3 stora amerikanska tidningar.

UNA bombarens bror satte nog kaffet i halsen när han läste Washington Post och direkt kände igen texten.
Citera
2018-08-07, 12:53
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Själva anledningen till att man kom UNA bombaren på spåret var UNA bombarens krav att få publicera sina förvirrade texter i 3 stora amerikanska tidningar.

UNA bombarens bror satte nog kaffet i halsen när han läste Washington Post och direkt kände igen texten.

Jag föreslår att du ser dokumentären på Youtube där en kvinnlig psykolog först gjorde kopplingen till Kaczynski utifrån en isolerad fras som hon kände igen. Om hon sen var tillsatt för fallet är en annan femma
Citera
2018-08-07, 13:30
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Jag föreslår att du ser dokumentären på Youtube där en kvinnlig psykolog först gjorde kopplingen till Kaczynski utifrån en isolerad fras som hon kände igen. Om hon sen var tillsatt för fallet är en annan femma

Källa - dokumentär på youtube. Där finns dokumentärer på youtube som säger att jorden är platt och att folk ska gå med i IS för att ta sig till paradiset via terrordåd.

Årets tomte 2018 - Subzero1
Citera
2018-08-07, 16:13
  #34
Medlem
Egentligen betyder det att matematiker bör observeras extra mycket av säpo - dessa matematiker haha - man kan inte släppa dem loss i nauren.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback