2018-08-04, 15:00
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag har noterat en ökning av retorik på Flashback, där om man inte håller med den rådande uppfattningen, oftast blir kallad för invandrare, arab, rom, neger osv, som en del av den rådande samhällsdebatten i Sverige där migrationsfrågan har stort fokus.

Det hela blir ju en smula bisarrt att man misstänkliggör användare genom att använda sig av denna smaklösa retorik för att man inte kan argumentera på ett konstruktivt vis.

I en annan tråd för att par månader sen har man blivit kallad spännmuskel- arab, och nu neger haha för att man inte håller med den gängse uppfattningen.

(FB) "THC ger hallucinogena effekter" - Läkemedelsverket

Det är ironiskt, och nästan ett sjukligt klimat att det blivit såpass polariserat att man inte vet om man skall ens bemöta att det är irrelevant om man är en invandrare eller ej, men samtidigt blir det ju relevant pga man vill undvika att bli misstänkliggjord och på så vis behöver poängtera att man inte är en invandrare, för att diskussionen skall flyta på utan friktion och att fokuset inte börjar handla om invandrings-frågan, utan på ens topic.

Det blir liksom guilt-by-association argumentet, vilket skapar en väldigt giftig och otrevlig atmosfär.

Hur man än vrider på saken, blir det bisarrt, därför att man måste först påvisa att man inte är en blatte, för att sedan inse det sjukliga i att man försöker påvisa att man inte är det.

Bara det faktumet att jag tar upp detta och beskriver detta cirkelresonemang är nog skäl för att jag skall bli misstänkliggjord som blatte av vissa paranoida i forumet.

"Om han vore svensk, så skulle han inte ta åt sig" - en ungefärlig och genomsyrande mentalitet med subtila övertoner överallt.

Det existerar liksom inte ens på världskartan att personen ifråga är svensk och tycka detta vara riktigt weird och osmakligt, och om man då är det, då blir man oftast kategoriserad som feminist, PK, globalist och what-not.

Jag finner att alltmer av Flashback, och även i kategorier utanför I&I, politik börjar anamma denna polariserande kultur, som en reflektion av det samhällsklimat som råder inom riket.

Så, börjar detta bli alltmer utbrett om att man automatiskt associeras till att vara en blatte om man inte håller med om någonting, och börjar denna kultur alltmer genomsyra alla forum-kategorier på Flashback?

Anar Flashbackarna ugglor i mossen om man avviker ifrån de rådande värderingarna på forumet?

Citera
2018-08-04, 15:03
Medlem
Älskade flashback, så mycket bra görs här.

Men samtidigt, 85% av inlägg (mina inkluderade) är paj-kastning, inte ämnade att diskutera utan just som du säger att polarisera. Det blir tyvärr en ande-fattig kallops av det hela.
Citera
2018-08-04, 15:04
Medlem
Lösningen är nog att se trollen för vad de är, ignorera dem, och i de 15% när man bemöts av saklighet och intelligens, besvara de inläggen istället.

Acceptera att idiotin är epidemisk här.
Citera
2018-08-04, 15:20
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Det är väl likadant åt andra hållet. Den som framför kritik mot den rådande migrationspolitiken kallas alla möjliga saker som "brunskjorta", "flashbackrasist" osv av folk i PK-fållan.

Sedan är det förstås fler "högertroll" än "vänstertroll" på just FlashBack så det blir naturligtvis fler personangrepp från "högertroll". Kvalitativt är det dock ingen skillnad. Argumentationsförmågan är lika bristfällig.
Citera
2018-08-04, 15:20
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag är sluppit bli kallad osvensk. Jag har bara fått höra att jag är en cuckifierad, kulturmarxist avlönad av Soros. Rasförrädare och sånt där. Men inte har jag blivit kallad utlänning ännu.
Citera
2018-08-04, 15:52
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag har noterat en ökning av retorik på Flashback, där om man inte håller med den rådande uppfattningen, oftast blir kallad för invandrare, arab, rom, neger osv, som en del av den rådande samhällsdebatten i Sverige där migrationsfrågan har stort fokus.

Det hela blir ju en smula bisarrt att man misstänkliggör användare genom att använda sig av denna smaklösa retorik för att man inte kan argumentera på ett konstruktivt vis.

I en annan tråd för att par månader sen har man blivit kallad spännmuskel- arab, och nu neger haha för att man inte håller med den gängse uppfattningen.

(FB) "THC ger hallucinogena effekter" - Läkemedelsverket

Det är ironiskt, och nästan ett sjukligt klimat att det blivit såpass polariserat att man inte vet om man skall ens bemöta att det är irrelevant om man är en invandrare eller ej, men samtidigt blir det ju relevant pga man vill undvika att bli misstänkliggjord och på så vis behöver poängtera att man inte är en invandrare, för att diskussionen skall flyta på utan friktion och att fokuset inte börjar handla om invandrings-frågan, utan på ens topic.

Det blir liksom guilt-by-association argumentet, vilket skapar en väldigt giftig och otrevlig atmosfär.

Hur man än vrider på saken, blir det bisarrt, därför att man måste först påvisa att man inte är en blatte, för att sedan inse det sjukliga i att man försöker påvisa att man inte är det.

Bara det faktumet att jag tar upp detta och beskriver detta cirkelresonemang är nog skäl för att jag skall bli misstänkliggjord som blatte av vissa paranoida i forumet.

"Om han vore svensk, så skulle han inte ta åt sig" - en ungefärlig och genomsyrande mentalitet med subtila övertoner överallt.

Det existerar liksom inte ens på världskartan att personen ifråga är svensk och tycka detta vara riktigt weird och osmakligt, och om man då är det, då blir man oftast kategoriserad som feminist, PK, globalist och what-not.

Jag finner att alltmer av Flashback, och även i kategorier utanför I&I, politik börjar anamma denna polariserande kultur, som en reflektion av det samhällsklimat som råder inom riket.

Så, börjar detta bli alltmer utbrett om att man automatiskt associeras till att vara en blatte om man inte håller med om någonting, och börjar denna kultur alltmer genomsyra alla forum-kategorier på Flashback?

Anar Flashbackarna ugglor i mossen om man avviker ifrån de rådande värderingarna på forumet?

Ja det gör då jag. Men egentligen spelar det ingen roll om du är av svensk etnicitet, neger, jihadist "whatever" för om du stödjer massmigration så stödjer islamism Sverige.

Fyi islam är världens största pest för kvinnor. För det finns inga människor i hela världen som vill flytta till islamiska länder..så låt oss för guds skull inte skapa fler såna där ruttna hålor.

Du ÄÄÄR oavsett vem du än är en kvinnohatare när du stödjer islam aka mångkultur.
Senast redigerad av Feministerna 2018-08-04 kl. 15:54.
Citera
2018-08-04, 15:55
Medlem
I den tråden du länkar till skulle jag inte kalla det för guilt-by-association utan en helt vanligt förolämpning.

Är inte direkt förvånad över att folk lessnar på dig heller. Du argumenterar ju som ett riktigt mongo.
Citera
2018-08-04, 16:02
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
I den tråden du länkar till skulle jag inte kalla det för guilt-by-association utan en helt vanligt förolämpning.

Är inte direkt förvånad över att folk lessnar på dig heller.
Du argumenterar ju som ett riktigt mongo.

Trevligt med ytterligare ad hominem och ironiskt att det kommer i en tråd som just behandlar epitet som retoriskt angrepp.
Citera
2018-08-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Trevligt med ytterligare ad hominem och ironiskt att det kommer i en tråd som just behandlar epitet som retoriskt angrepp.
Det ironiska här är att du inte vet vad ad hominem är. Men det är alltid lika komiskt med folk som skriker "ad hominem" så fort man använder en förolämpning.

Har dock sett just detta ett flertal gånger. Om det är ett retoriskt grepp eller bara dumhet vet jag inte alla gånger, men det är ju onekligen bekvämt att skrika "ad hominem" och strunta i hela inlägget bara för att det inte räknas som "trevligt".
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2018-08-04 kl. 16:21.
Citera
2018-08-04, 16:21
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Det ironiska här är att du inte vet vad ad hominem är. Men det är alltid lika komiskt med folk som skriker "ad hominem" så fort man använder en förolämpning.

Pfff.....
Påstår att jag inte vad vad ad hominem är, kan själva inte ens definiera det.

Du är en vandrande självmotsägelse.

Resterande som du redigerade nyligen är ytterligare ett försök att förringa ad hominem och Flashbacks utveckling där detta florerar alltmer bl.a.
Citera
2018-08-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag är sluppit bli kallad osvensk. Jag har bara fått höra att jag är en cuckifierad, kulturmarxist avlönad av Soros. Rasförrädare och sånt där. Men inte har jag blivit kallad utlänning ännu.
Är du dessa saker då? Om inte varför bry sig?
Citera
2018-08-04, 16:24
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Är du dessa saker då? Om inte varför bry sig?

Bara för att någon inte berör en själv innebär det väl inte att man inte skall påpeka och föra en diskussion kring det.

I fallet med Flashback, har kvalitén alltmer sjunkit och där detta alltmer utgör ett diskussionsunderlag, så att det inte accelererar, och med stor sannolikhet lett till allt färre besöker sidan, vilket leder till en minskad mångfald av åsikter och intressanta perspektiv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in