Citat:
Ursprungligen postat av
svartekaptenen
Tja ingen rök utan eld, vid något har du troligen försvarat massinvandringen, globaliseringen och kulturmarxismen eller hur?
Varför är det ens relevant om jag har gjort det eller inte, på vilket sätt påverkar det frågan om att epitet används som ett retorisk angrepp?
Du ställer frågan på ett sådant sätt att man hamnar i en sits där man måste svara på frågan för att undvika misstänkliggörande och
guilt-by-association.
Just exakt det jag beskriver i ingångsinlägget, manifesteras i det du skriver.
Det har aldrig slagit dig att man inte vill besvara dessa frågor då de är ledande och vinklade, alternativt att man värdesätter att inte diskutera dem pga av olika skäl?
Men juste.. Då blir man ju misstänkliggjord för att man
inte vill svara på dessa frågor, och associeras automatiskt för att vara
pro-globalism, kulturmarxism, massinvandring.
Någon annan orsaksförklaring existerar inte.
Nu är detta ett par perspektiv man kan ta och fundera på, men generellt sett så är min ståndpunkt att Sverige har en problematik med integrationspolitiken, skeva arbetsmarknader, samt en ökad multikulturell nation som består av över-import av islamska kulturer som leder till gigantiska slitningar, då det är ett annat universum en västerländska värderingar.
Nedan kommer ett exempel på en tråd där jag diskuterar detta.
(FB) 8.1% av Sveriges befolkning är muslimer
Innebär det att jag då är på SDs sida eller om jag inte vore av denna ståndpunkt, på vänsterns sida?
Jag tycker man kan ha dessa uppfattningar utan att behöva ta någon politisk ställning till olika falanger.
Nu har jag beskrivit den skeva cirkeln av argument som i det initiala inlägget, och på så sätt "
urskuldat " mig själv genom att mina åsikter är i enlighet med
Flashbacks-normer.
Bisarrt, men det är såhär det blir när det blir politisk polarisering av olika läger