• 1
  • 2
2018-08-04, 23:32
Medlem
Ranndalls avatar
Jag tycker man kan lära sig ett och annat från psykologen Jordan Peterson: https://www.youtube.com/watch?v=M8GSf5cYCvE

Börja där kanske.
Citera
2018-08-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Kanske kan du ta ett slappt år på en folkhögskola för att komma in socialt, du kommer inte vara ensam som ensamvarg. Det finns många unikum på folkhögskolorna.
Sen är det inte dåligt att vara ensamvarg. Jag kände en kille vagt med aspergers som började programmera som 10-årig, han pluggar till civilingenjör men jobbar extra som konsult. Sen var det just att han inte är sugen på att umgås och är 10 år mentalt, han tror att ironi är mobbning och klär sig som en femåring då han enl egen utsago inte bryr sig om utseendet, men jag tror inte han lider över att leva framför datorn i sin ensamhet. För honom är det värre att vara social och framförallt att sitta på en tråkig middag och dricka vin med tråkig medelklass. Hans nyckel till ett gott liv är att gå all in för sitt intresse som han lär kunna tjäna bra pengar på och ge fan i vad andra tycker om honom.

En Folkhögskola? Det känns som att det är ett sådant ställe jag ska hålla mig borta ifrån. jag har för mig att dom flesta där är skumma typer, Aah typ som jag och de lär bli svårt att utvecklas på det sättet jag vill.
Citera
2018-08-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Bryt dina vanor är mitt svar.
Fullfölj saker och sluta inte bara för att något känns lite jobbigt.
Stanna på det där jobbet i den där staden.
Prata med människor. Om du bara visste hur lite energi människor lägger på att tänka på andra så skulle du våga bra mycket mer. Alla går mest runt och fokuserar på sig själv. Likaså du! Kasta dig ut! Våga!!!

Jag har detta som ett delmål och huvudmål just nu att klara av och bo kvar nu i minst 6 månader och jobba på mitt nya jobb i minst 6 månader. Klarar jag av att fokusera på bara detta så lär det bli enklare för mig att skita i allt annat ett tag
Citera
2018-08-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Jag tycker man kan lära sig ett och annat från psykologen Jordan Peterson: https://www.youtube.com/watch?v=M8GSf5cYCvE

Börja där kanske.

Tack ! Jag ska kika på något klipp 🙂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här