Citat:
Ursprungligen postat av
TobiasBeecher
Kanske kan du ta ett slappt år på en folkhögskola för att komma in socialt, du kommer inte vara ensam som ensamvarg. Det finns många unikum på folkhögskolorna.
Sen är det inte dåligt att vara ensamvarg. Jag kände en kille vagt med aspergers som började programmera som 10-årig, han pluggar till civilingenjör men jobbar extra som konsult. Sen var det just att han inte är sugen på att umgås och är 10 år mentalt, han tror att ironi är mobbning och klär sig som en femåring då han enl egen utsago inte bryr sig om utseendet, men jag tror inte han lider över att leva framför datorn i sin ensamhet. För honom är det värre att vara social och framförallt att sitta på en tråkig middag och dricka vin med tråkig medelklass. Hans nyckel till ett gott liv är att gå all in för sitt intresse som han lär kunna tjäna bra pengar på och ge fan i vad andra tycker om honom.
En Folkhögskola? Det känns som att det är ett sådant ställe jag ska hålla mig borta ifrån. jag har för mig att dom flesta där är skumma typer, Aah typ som jag och de lär bli svårt att utvecklas på det sättet jag vill.