• 1
  • 2
2018-08-02, 23:44
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Ta några djupa andetag. Räkna till tio och ta det lugnt.

Har du tidigare haft ett Apple-id med ett kort kopplat till det? Om inte så slappna av och gå vidare.

Har du haft ett sådant så går du till https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid och ser om du kan byta lösenord den vägen.

Tack, så hyggligt, det värsta är att jag inte vet om jag haft något kort knutit till det. Men jag ska testa din länk, du räddar kanske alla mina kort

Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Men du har väl ett Apple-id?Meddela Apple att spärra dina id:n. Är det betalkortet du har nu samma som det du använt när du skapat Apple-id? (De går ju ut efter ett par år). Om inte så bör det vara safe. Tror jag.

Det är inte så länge sedan jag hade Apple, några månader sedan kanske.. Betalkorten är samma sedan ett år tror jag, får titta efter.. Jag får försöka lite olika grejer här, den saken är klar. Ja, det kortet jag spärrade kan jag häva i morgon, hehe, bara jag får tag Apple eller lyckas byta lösen..

Nu ska jag ringa till Apple och berätta att de försöker lura av mig mina pengar och jag gick nästan på det
Senast redigerad av why123 2018-08-02 kl. 23:48. Anledning: .
Citera
2018-08-02, 23:51
Medlem
why123s avatar
Tack så hemskt mycket alla som hjälpt till, jag hade faktiskt inte tänkt på att titta på adressen. Inte nog med det så istället för att spärra Apple så sitter jag och spärrar mina kort.

Jag skulle så klart andats djupt som någon skrev, men det gjorde jag så klart inte...
Citera
2018-08-03, 05:59
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hej, jag kollade nyss min email. Där låg ett "giftcard" från Apple på 100 dollar som jag ska betala.

Jag har 24 timmar på mig att "cancel the order". När jag skulle göra det då kommer jag in på Apples hemsida där de frågar om mitt Apple-id. Saken är att jag har inte en Iphone längre utan har en annan smartphone.

Jag är inte ens säker på vilket Apple-id jag hade. Har någon varit med om detta? Det känns extremt olustigt att betala för något jag inte beställt och inte vill ha. Dessutom kan det bli en vana om jag inte tar tag i det nu att de skickar massa grejer till mig och räknar med att jag ska betala.

Hur kan folk falla för sånt här?
Citera
2018-08-03, 15:07
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Hur kan folk falla för sånt här?

Säg det, det är helt obegripligt. Det är det som är det lustiga, jag fattar det inte själv.
Citera
2018-08-04, 01:05
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Tack, så hyggligt, det värsta är att jag inte vet om jag haft något kort knutit till det. Men jag ska testa din länk, du räddar kanske alla mina kort

Det är inte så länge sedan jag hade Apple, några månader sedan kanske.. Betalkorten är samma sedan ett år tror jag, får titta efter.. Jag får försöka lite olika grejer här, den saken är klar. Ja, det kortet jag spärrade kan jag häva i morgon, hehe, bara jag får tag Apple eller lyckas byta lösen..

Nu ska jag ringa till Apple och berätta att de försöker lura av mig mina pengar och jag gick nästan på det
Har du spärrat ett kort kan du inte häva det utan antingen skickas ett nytt kort ut automatiskt eller också behöver du aktivt beställa ett nytt (lite olika vad det rör sig om för kort).
Citera
2018-08-04, 02:56
Medlem
Har också fått sådant mejl. Gick in på mitt AppleId och såg att inga beställningar har gjorts, så jag raderade och gick vidare i livet. Om du kommer in på ditt AppleId så kan du alltid kolla beställningar, om inget har gjorts så borde det vara lugnt.
Citera
2018-08-04, 08:29
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Har du spärrat ett kort kan du inte häva det utan antingen skickas ett nytt kort ut automatiskt eller också behöver du aktivt beställa ett nytt (lite olika vad det rör sig om för kort).
Lite OfT, det beror på vad du har för bank.
Jag kan spärra mina kort och häva spärren via deras hemsida. Jag kan tom välja att bara spärra ett land om jag tex är på resa. Sen när jag eventuellt hittat kortet så kan jag häva spärren via hemsidan.
Länsförsäkringar Bank har jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in