• 1
  • 2
2018-08-02, 22:14
Medlem
cmdQs avatar
Har inte lyckats sova mer än 2 timmar i följd någon natt pga värmen, som längst har jag sovit 6 timmar men vaknade ungefär 3 gånger under den natten, det här har pågått dom senaste 3 veckorna.

Inga receptfria läkemedel har fått mig att somna, en "kompis" gav mig 4mg Circadin och sa, svälj dom här med en god öl ca 2 timmar innan du vill somna så kommer du sova 8 stabila timmar. (med risk för viss dagen-efter känsla) som enda biverkning.

Körde intaget exakt kl 22:00 tror ni det kommer fungera, kommer jag vara sömnig vid midnatt?

Hoppas att forumvalet blev rätt nu, jag kunde inte hitta något bättre alternativ för "droger man tar för att somna".
Flytta gärna tråden istället för att radera den om den ändå inte passar just här.
MVh Trött
Citera
2018-08-02, 22:29
Medlem
”Ta Circadin efter mat. Drick inte alkohol innan, medan eller efter det att du tar Circadin, eftersom det minskar effekten av Circadin.”
Citera
2018-08-02, 22:36
Bannlyst
Circadin är en bluff, så jag satsar på nej,.
Citera
2018-08-02, 22:46
Medlem
borrizs avatar
Varför inte prova att sova på golvet, nu när det är så varmt?

Glöm inte att (om man nu får tro på DMI) att de värsta hettan är över
Citera
2018-08-02, 23:40
Medlem
Haha ta en circadin och drick lite öl så somnar du... Hade någon sagt så till mig när jag inte kan sova så hade jag nog hoppat på personen och bitit av han/hon örat....
Don't mess with a sleep-deprived me...

Nämen allvarligt så är melatonin kanske det sämsta eller snarare bara helt verkningslöst när det kommer till insomning.. Äter du däremot melatonin varje dag så blir dina drömmar vildare och du får eventuellt lite jämnare sömn men detta är långtids effekter och inte på stört sova nu läge
Citera
2018-08-03, 01:30
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Circadin är en bluff, så jag satsar på nej,.

Riktig skit, indeed. Åt 10 mg vid ett tillfälle. Hjälpte det? Neeeej... Skitpreparat.
Citera
2018-08-03, 07:03
Medlem
cmdQs avatar
Dagen efter:
Var det Placebo eller kanske var det den perfekta mixen för mig Kände mig väldigt trött vid 23:00, låg i sängen max 10 minuter, vaknade 06:40 helt utvilad!
Jag fick 7 timmars sömn på en natt utan avbrott!Det är ett rekord för mig i modern tid
Citera
2018-08-03, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Dagen efter:
Var det Placebo eller kanske var det den perfekta mixen för mig Kände mig väldigt trött vid 23:00, låg i sängen max 10 minuter, vaknade 06:40 helt utvilad!
Jag fick 7 timmars sömn på en natt utan avbrott!Det är ett rekord för mig i modern tid
Placebo är det ju bara om det är just Placebo (dvs förväntanseffekt). Förväntade du dig att du skulle somna? Om inte, ingen placebo. För att avgöra om detta preparat faktiskt funkar för dig behöver du ta det under en längre tid dagligen och funkar det ofta (eller alltid) så fungerar det ju faktiskt i verkligheten för dig.
Citera
2018-08-03, 09:44
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Dagen efter:
Melatonin fungerar skit bra för att somna på och sova om man aldrig tagit det innan eller är pundarer

va snackar alla andra om placebo? Pundare.
Citera
2018-08-03, 09:45
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Placebo är det ju bara om det är just Placebo (dvs förväntanseffekt). Förväntade du dig att du skulle somna? Om inte, ingen placebo. För att avgöra om detta preparat faktiskt funkar för dig behöver du ta det under en längre tid dagligen och funkar det ofta (eller alltid) så fungerar det ju faktiskt i verkligheten för dig.
Melatonin funkar skit bra att somna på. Läkare skriver ut det hela tiden.
Det funkar på vanliga människor inte pundare som du.
Citera
2018-08-03, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Melatonin funkar skit bra att somna på. Läkare skriver ut det hela tiden.
Det funkar på vanliga människor inte pundare som du.
Vet INGEN med seriösa sömnstörningar som Circadin har någon som helst effekt på. Spelar mindre roll om läkare skriver ut det hela tiden eller inte, det är inte ett seriöst läkemedel.
Citera
2018-08-03, 12:44
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Vet INGEN med seriösa sömnstörningar som Circadin har någon som helst effekt på. Spelar mindre roll om läkare skriver ut det hela tiden eller inte, det är inte ett seriöst läkemedel.
det är en medicin för lättare sömnstörningar.... Det är därför den fungerar för de som har svårt att somna av värmen

och det är därför den inte fungerar för seriösa sömnstörningar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in