Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Den är väldigt medveten. Till skillnad från Forsbergs snedsteg efter flera minuters vilda västern utan avblåsning så var det powerbreak 10 sekunder innan Ohlsson hoppade in denna armbåge i huvudet på Själin. Rätt stor skillnad i adrenalin-nivåer. Ren tur att det verkar ha gått bra.
Vad menar du med att Forsberg konfronterar? Såg inte matchen live men det enda man såg i sändning var att han åkte mot Ohlsson och sa "va fan" ungefär. Intressant att du tycker det är komiskt att hockeyspelare som gjort fel en gång lärt sig något av det.
Om detta inte blir 9 matcher blir jag väldigt förvånad. Djurgårdaren Thoresen fick 7 matcher för en tackling som inte ens träffade.
Var skrev jag att tacklingen i sig inte är medveten? Syna "
medveten uppsvingad armbåge". Alltså anser jag att JFs mordförsök är betydligt fulare. Att du sen försvarar Forsberg är ju ja, aja släpper det det är ju trots allt 4 år sedan som många brukar komma med som argument.
Du ser inte helheten i att en spelare som gjort en av de fulaste "tacklingarna" i SHLs historia själv ifrågasätter en ful tackling? Att han sedan är en erkänt ful spelare i skuggan i de matcherna jag sett mot Luleå är ju uppenbarligen något som undgått dig men jag kanske inte är rätt människa att tala om hockeyspelaren Johan Forsberg.
Till tacklingen hoppas jag avstängningen blir rejält kännbar, den är ju ruskigt ful som sagt men vad kan man förvänta sig av en norrlandsråtta? Thoresen fick väl inte 7 matcher förresten om du tänker på avstängningen uppe i Luleå, den var väl bara 3?
Citat:
Ursprungligen postat av
JoshTee
Idag var det faktiskt parodi av det värre slaget. Höll på kosta oss segern. Tycker annars det inte varit så farligt i år.
Men jävlar vilket go det finns i detta lag. Ingen match är förlorad förrän fettobruden sjunger.
Jag älskar verkligen att man kan sitta i lugn och ro när DIF spelar och bara tänka, det här löser sig.