2018-10-10, 19:30
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tur att jag förmodligen åker 8r runt dig på isen då. Trots att jag är lite avdanckad.

Tror den situationen får ett abrupt avslut medelst vacker cross checking to the head (rent metaforiskt alltså).
Citera
2018-10-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Tror den situationen får ett abrupt avslut medelst vacker cross checking to the head (rent metaforiskt alltså).

Ja, skulle inte förvåna mig alls. det är ju så ni lirar hockey där uppe. Inte finlir direkt.

Du vinner i svenska. Jag vinner i hockey. 1-1

Happy? Eller vad ville du egentligen säga med din post om abbottarnanana?

Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Varför skulle de det bara för att han tackla Händemark ifjol i semin ? Ny match nya förutsättningar.

Återstår helt enkelt att se. Se om Rahimi sätter tonen i första bytet eller om Malmö är för bra för tillfället.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-10 kl. 19:39.
Citera
2018-10-10, 19:34
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ja, det är ju så ni lirar hockey där uppe. Inte finlir direkt.

Vi skriver väl bara kärleksbrev till varandra nu? Jo, Luleå har verkligen utmärkt sig som ett grislag senaste åren.
Citera
2018-10-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Det ser ut som att Luleå kan ta 3 lätta poäng mot oss i morgon.
På dagens träning saknades hela första-kedjan, sedan gammalt är 4 spelare skadade samt vår näst bästa back avstängd. :-(

Ekbom är väl matchredo?
Sen tror jag minst en av Lasch, Lundqvist och Purre spelar.
Ska bli intressant och se Raymond igen. Kan Fagemo följa upp gårdagen?

Tror det kan bli en intressant match. Vi behöver lite islossning nu .

Luleå saknar väl åtminstonde Gustafsson och Cehlin
Citera
2018-10-10, 22:22
Medlem
Lite ny intressant statistik på SHL.se

https://www.shl.se/statistik/lag/extendedmetrics?season=2018&gameType=regular&count =25
Citera
2018-10-10, 23:02
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Lite ny intressant statistik på SHL.se

https://www.shl.se/statistik/lag/extendedmetrics?season=2018&gameType=regular&count =25

Har varit uppe i nästan en månad. Men tror de lanserar det idag i samband med hockeylabbet(inte hunnit se än) har premiär. Jag hittade det av en slump när jag scrollade bland statistiken.

Postade också länken då. Roligt att corsin/fenwick/pdo också finns för de senaste 3 säsongerna.
Linus Hultström är rätt dominant i corsistatistiken. Topp-3 alla säsonger de har loggat den statistiken!
Citera
2018-10-11, 00:04
Medlem
Tror Linköpings HC kan bli farliga om de fortsätter så här och inte får massa skador till SM-slutspelet. Underskatter inte serieledning även i oktober.
Citera
2018-10-11, 12:35
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Tror Linköpings HC kan bli farliga om de fortsätter så här och inte får massa skador till SM-slutspelet. Underskatter inte serieledning även i oktober.
All statistik visar dock att det kommer gå betydligt sämre om det inte sker några förändringar i spelet. Men visst kommer de nog hamna bättre i tabellen än vad många trodde inför säsongen.
Citera
2018-10-11, 14:24
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
All statistik visar dock att det kommer gå betydligt sämre om det inte sker några förändringar i spelet. Men visst kommer de nog hamna bättre i tabellen än vad många trodde inför säsongen.

När jag såg Malmö och Linköping spela i början på september var jag övertygad att det var två bottenlag som mötes i den träningsmatchen. Nu ligger de 1a och 2a men är övertygad båda kommer rasa ex antal placeringar innan det är dags för slutspel dock imponerande öppning endå.
Citera
2018-10-11, 15:06
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21

Statistiken är inte den bästa för cluben som det ser ut just nu, det är helt klart. Man måste ha lite distans till det hela såhär i början på säsongen, Cluben har gjort både 1-0 och 2-0 ganska tidigt i många matcher vilket såklart betyder att man kommer få större tryck mot egen bur.

Skulle det statistiken hålla i sig så pekar det neråt, vi har dock spelat ganska bra och inte släppt till så många farliga lägen så vem vet...
Citera
2018-10-11, 18:06
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Rögles bekymmer fortsätter iaf. Matt Anderson skadad så pass att operation krävs och lång rehabilitering efter det.

Rögle väljer att värva en spelare som va skadad 2/3 av förra säsongen och gick sönder så fort nån petade på han. Hur genialiskt är det?
Känns som Matt kommer ge sig efter denna säsong, först vill han håva in några härliga Rögle miljoner.
Citera
2018-10-11, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
När jag såg Malmö och Linköping spela i början på september var jag övertygad att det var två bottenlag som mötes i den träningsmatchen. Nu ligger de 1a och 2a men är övertygad båda kommer rasa ex antal placeringar innan det är dags för slutspel dock imponerande öppning endå.
Passa på att njut! :-)
Såg ju själv matchen mellan MIF och FHC och senare Växjö mot FHC. Klasskillnad mellan lagen måste jag säga, tyvärr för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in