Citat:
Ursprungligen postat av
JT63
Jag har tidigare hört om fusket i Luleå, upplevde det själv idag!
Att döma bort det första målet (det andra var rätt att döma bort) är helt horribelt! Det är en Luleå klubba som stör målvakten medan pucken glider mellan benen på honom. Sedan totalt uppåt väggarna när Söderlund blir klart crosscheckad av nr 36 så FHC bara har 4 man tillbaka medan Luleå kan göra 1-0.
Efter en jämn första period (då det borde stått 0-1) ser jag att skottstatistiken märkligt nog är 13-6. Som "skotträknare" i J20 superelit under 2 år samt tidigare roade jag mej med att räkna giltiga skott i period 2, det blev 3-14. Luleåa räknare fick det till 5-9..... Johan Gustafsson tackar och tar emot för bättre statistik!
Även kommentatorn där uppe är ju ett jävla skämt! Frölunda spelar glimrande då kommentatorn efter 15 min i andra perioden säger att det är en intetsägande match....
Så jävla gott att slå packet med deras fusk på sin egen hemma-arena!
Att slå sig på bröstet för att ha jobbat med statistik i J20 SuperElit är inget jag hade gjort, den statistiken är otroligt misskött, det är nästan mer regel än undantag. Allt från skott till poäng kan bli totalt felaktigt, speciellt i vissa arenor. Däremot är det ingen direkt nyhet att det fuskas/slarvas med statistik även i SHL, Scandinavium är väl det mest kända hallen när det kommer till sånt. Speciellt i slutspelet så fuskas det rejält, i alla fall gjordes det det för några år sedan.
Kommentatorn är för övrigt SAIKare, tyvärr får vi dras med honom i brist på annat.