2019-04-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Problemet med hans gnäll förra matchen är att det var ett korrekt mål. Om han hade förstått sig på hockey lika bra som Bulan hade han inte sagt något om det. Senast Bulan klagade var efter FHCs 0-1 mål i semifinal 1. Ett mål som man inte ens ringde på, trots att domaren uppmärksammades. Ett mål som dessutom var 200% solklart felaktigt då kontakten skedde inne i målgården och inte att som flera av de senare bedömningarna - utanför målgården där målvakten har utstickande kroppsdelar.

Bulan kan hockey och säger ifrån när han har på fötterna.

Sen är du inte rätt person att klaga på att någon spårar med tanke på att Växjö och Evertsson i bar överkropp är den mest absurda urspårning som skett inom svensk hockey senaste åren.

Tror evertsson är missnöjd med den aktionen och lärde sig något.

Bulan verkar ju inte lära sig något.
https://m.youtube.com/watch?v=NxsWFPYWE5A
Citera
2019-04-12, 23:40
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp

Menar du att han hade fel om Frölundas 0-1 mål i semifinal 1?
Citera
2019-04-12, 23:41
Medlem
Citat:

Hur länge sedan var det Evertsson var ute och vevade?

Vilket år sa Bulan det i klippet?
Citera
2019-04-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Menar du att han hade fel om Frölundas 0-1 mål i semifinal 1?

Jag menar att han ska ta ett chill pill och tänka igenom vad han säger speciellt efter förluster. Finns ingen anledning att gnälla efter varje förlust i slutspelet.
Citera
2019-04-12, 23:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Jag menar att han ska ta ett chill pill och tänka igenom vad han säger speciellt efter förluster. Finns ingen anledning att gnälla på efter varje förlust i slutspelet.

Du svarar inte på frågan, så varför ens bemöda dig med att skriva dina blogg-åsikter?
Citera
2019-04-12, 23:57
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Helt sjukt att laget spelar så bra att du är "rädd" för att spelare som Ante, Josefsson och Davidsson skall komma in.

En annan rolig grej med matchen som föll i glömska efter målbedömningen var Norells nickpass. Han säger i periodpausen att de kraschar nätet och att allt bara går så bra, sen gör han något sådant.
Jag vet, det är galet.
Samtidigt har vi en stabilitet i spelet (vi håller samma nivå genom hela matchen) som vi inte har haft på hela säsongen och det utan våran bästa spelare. Så att kasta in honom halvskadad när vi ändå vinner matcher känns som hål i huvudet och riskerar att rubba dynamiken.
Flummigt men med korn av sanning
Citera
2019-04-13, 07:28
Medlem
Score123s avatar
Statistiken talar sitt tydliga språk, Luleå måste komma 1a för att vinna guld igen, det sitter i skallen på spelarna, inget guld denna gång heller, alltid fått intrycket att det aldrig riktigt funnits någon vinnarkultur där uppe i Lulä.

Trean mot Fyran i Final, redan bokat och klart!
Luleå och FBK kommer gästa resterande utslagna lag på golfbanan inom 1 respektive 2 matcher
Citera
2019-04-13, 07:43
Medlem
De där lägena där plocken är utanför målgården ska givetvis vara mål. Står det inte så i regelboken så bör det ändras omgående, allt annat är hockeymördande.
Citera
2019-04-13, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund
De där lägena där plocken är utanför målgården ska givetvis vara mål. Står det inte så i regelboken så bör det ändras omgående, allt annat är hockeymördande.

Självklart måste man få skymma målvakten utanför målgården. Annars blir det inga mål i den här sporten.

Sen har man ju ändrat regeltolkningen under slutspelets gång. Domarchefen hade möjlighet att tala om vad som gäller, men han babblade bara om domarnas magkänsla. Är det så man dömer är det ju fan inte konstigt att ingen fattar vad som gäller.
Citera
2019-04-13, 10:35
Medlem
Det är ju i vanlig ordning mycket snack om domarna och jag väljer att inte uttala mig om huruvida det var rätt eller fel att döma bort Färjestads 3-2 igår, men om Djurgården gjort mål i samma situation, hade det godkänts då tror ni?
Citera
2019-04-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är ju i vanlig ordning mycket snack om domarna och jag väljer att inte uttala mig om huruvida det var rätt eller fel att döma bort Färjestads 3-2 igår, men om Djurgården gjort mål i samma situation, hade det godkänts då tror ni?

Ja, självklart. Då hade man skyllt på att han blev "knuffad". Magkänslan hos domaren ska ju avgöra...
Citera
2019-04-13, 10:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nej

Pucken går in på sidan där spelaren står. Hade den suttit i andra krysset hade det varit mål.

Säga vad man vill men det är rätt enkelt denna gång.

Det är inte så att DIF har domsluten med sig varje match under säsongen kan jag lova.

Vi har haft marginalerna med oss nu. Så är det. Men i grunden ganska korrekta beslut.

Offsiden var åt helvete givetvis. Men den kan de ju inte dömma bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in