2019-04-14, 21:47
Medlem
Bartman777s avatar
Jag tror inte kvällens match kommer ha någon som helst betydelse inför game 6.

Djurgården på hemmaplan, med det massiva publikstödet, och antagligen stor revanschlust efter kvällens match blir mycket tändvätska för djurgårdarna gissar jag.

För Färjestads del gäller det att fortsätta på samma sätt tror jag. Men dom ska vara väl medvetna om att det inte kommer blir samma walk in the park som idag. Det gäller att verkligen ge allt i nästa match för att pressa fram en sjunde avgörande.

Det som kan tala emot DIF i nästa match är att självförtroendet fått sig en törn, samtidigt som FBK's självförtroende antagligen har ökat, samt att Ryno kanske tror lite mer på sig själv och kan leda mer än vad han gjort hittills i semifinal-serien.

Men egentligen tror jag det jag skrev i sista stycket är av mindre betydelse i nästa match.
Jag tror djurgårdarna kommer sopa av sig det här, ladda om, och ge allt på Hovet.
Färjestad måste vara på tårna och kriga minst lika mycket för att det ska gå deras väg.

Jag drar absolut inga stora växlar av denna match. Jag hoppas bara inte Färjestad fått vattenskallar och spelar som skit igen, kommande match.
Citera
2019-04-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Fan vad det kommer firas om FBK torskar på hemmaplan ikväll
Fan vad ägd du blev
Citera
2019-04-14, 22:10
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fan vad ägd du blev
Varför det? Jag hoppades bara på att DIF skulle slå ut nollorna från Karlstad. Hejar inte på DIF på något sätt, vill bara att de ska vinna deras möte. För det finns inget lag i SHL som jag hatar mer än FBK.
Citera
2019-04-14, 22:51
Medlem
Ingenting har förändrats, Djurgården har fortfarande världens chans att avgöra på hemmaplan. Det är i nästa match förutsättningarna i matchserien kan förändras.

För övrigt ganska pinsamt av domarna att kompensera och snygga till statistiken när matchen redan är avgjord. Finns ju inte en chans att Dick fått Game om det stått 2-2, exempelvis.
Citera
2019-04-14, 23:23
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Ingenting har förändrats, Djurgården har fortfarande världens chans att avgöra på hemmaplan. Det är i nästa match förutsättningarna i matchserien kan förändras.

För övrigt ganska pinsamt av domarna att kompensera och snygga till statistiken när matchen redan är avgjord. Finns ju inte en chans att Dick fått Game om det stått 2-2, exempelvis.
Nej, egentligen inte. Nu kan de avgöra på hemmaplan och tysta ner FBK. Deras slakt kommer inte betyda ett piss om de förlorar nästa.
Citera
2019-04-15, 08:28
Medlem
Vill bara passa på att säga detta till samtliga djurgårdare... jävlar va överkörda ni blev igår och jävlar va jag njöt av att se det efter all otur färjestad haft genom slutspelet. Jag tror färjestad kommer vända på detta och vinna sm-guld efter en lika tuff matchserie mot Frölunda, nu kör vi!!
Citera
2019-04-15, 10:19
Medlem
Nihennas avatar
Får hoppas att Frölunda lärt sig något sen sista möet i Luleå, och att vi inte faller i samma fälla som Djurgården gjorde, där man förmodligen slappnade av lite av att veta att man leder serien med 3-1.

Hoppas verkligen att vi vinner ikväll, mina nerver kommer inte klara av serien annars
Citera
2019-04-15, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Får hoppas att Frölunda lärt sig något sen sista möet i Luleå, och att vi inte faller i samma fälla som Djurgården gjorde, där man förmodligen slappnade av lite av att veta att man leder serien med 3-1.

Hoppas verkligen att vi vinner ikväll, mina nerver kommer inte klara av serien annars
Dom har garanterat lärt sej att det krävs samma insats som i 1a kvarten.
Tror dock att Luleå ändå vinner och vi tar hem serien på onsdag, vi är ju något bättre ön Luleå.
Citera
2019-04-15, 11:28
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Vill bara passa på att säga detta till samtliga djurgårdare... jävlar va överkörda ni blev igår och jävlar va jag njöt av att se det efter all otur färjestad haft genom slutspelet. Jag tror färjestad kommer vända på detta och vinna sm-guld efter en lika tuff matchserie mot Frölunda, nu kör vi!!

Måste vara ännu jobbigare att slå Djurgården med 8-2 men ändå inte lyckas gå vidare

Tänk dig, en 1-0 seger på övertid imorgon för dif, vad är er 8-2 seger värd då?
Citera
2019-04-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Måste vara ännu jobbigare att slå Djurgården med 8-2 men ändå inte lyckas gå vidare

Tänk dig, en 1-0 seger på övertid imorgon för dif, vad är er 8-2 seger värd då?

Håller med. Stora segrar är helt orellevant i slutspel. Speciellt om man skulle råka åka ut.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-04-15 kl. 11:49.
Citera
2019-04-15, 11:55
Medlem
Irrelevant, en 8-2-seger? Knappast, för en med lite stolthet i sig åtminstone. Iofs kanske just stoltheten som vacklar för fjollträskarna när de blandar och ger så förbannat
Citera
2019-04-15, 11:57
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Håller med. Stora segrar är helt orellevant i slutspel. Speciellt inte om man skulle råka åka ut.

Man ska se varje vinst i slutspelet som en 1-0-match, risken för fbk imorgon är att de blir totalt överkörda då dem går in i matchen med helt fel tänk. Att vinna med mycket mål är bra kan man tänka, men det beror helt på i vilket läge i slutspelet man tar en storseger.

Jag tror dock det är lätt hänt som supporter till ett lag som ligger under att dra alla möjliga positiva vinklar av en storseger...Ähh imorrn kommer verkligheten ikapp fbk, va så säker..Eller så kan det vara jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in