2019-04-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Man ska se varje vinst i slutspelet som en 1-0-match, risken för fbk imorgon är att de blir totalt överkörda då dem går in i matchen med helt fel tänk. Att vinna med mycket mål är bra kan man tänka, men det beror helt på i vilket läge i slutspelet man tar en storseger.

Jag tror dock det är lätt hänt som supporter till ett lag som ligger under att dra alla möjliga positiva vinklar av en storseger...Ähh imorrn kommer verkligheten ikapp fbk, va så säker..Eller så kan det vara jag

Ja. Kommer så väl ihåg serien mot LHC för några år sedan. De slutade högt upp i serien. Fick oss i sista omgången vann stort och överlägset i första, tog även andra matchen. De trodde det var klart :P BOOM 4 raka och de var ute.

Tror snarare det är en fördel att fördel att förlora stort i ett slutspel förutsatt att det bara händer i enstak match. Man blir mer revanschsugen och motståndarna tror att de är mycket bättre och går kanske ner sig någon procent.

Ungefär som att gå som mästare i serien. Alla motståndarlag höjer någon procent mer.
Citera
2019-04-15, 12:24
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ja. Kommer så väl ihåg serien mot LHC för några år sedan. De slutade högt upp i serien. Fick oss i sista omgången vann stort och överlägset i första, tog även andra matchen. De trodde det var klart :P BOOM 4 raka och de var ute.

Tror snarare det är en fördel att fördel att förlora stort i ett slutspel förutsatt att det bara händer i enstak match. Man blir mer revanschsugen och motståndarna tror att de är mycket bättre och går kanske ner sig någon procent.

Ungefär som att gå som mästare i serien. Alla motståndarlag höjer någon procent mer.

Det är märkligt det där, hur slutspelet kan vara, hur orättvist det kan se ut fast det egentligen inte är orättvist, varför lägga energi på en match som redan är förlorad? Jag tror man måste tänka så i matcher där man ligger under så grovt, typ som matchen igår, då är det bara att spara på krafterna till nästa match. Handlar mycket om att skaka av sig matchen direkt, oavsett resultat.

Apropå LHC, den klubben känns så avtrubbad, kanske Robertsson kan lyfta de till sitt första sm-guld?
Känns så konstigt ändå att en klubb som LHC aldrig blivit svenska mästare, Sveriges största klubb utan sm-guld måste de vara va?
Citera
2019-04-15, 12:30
Medlem
En annan sak som kan hända när många spelare gör mål är att självförtroendet växer. Särskilt hos dem det gått lite trögt innan. Men vi får se imorgon. Kan bli vilken typ av match som helst.

Globen känns intressant också. Sämre tryck och ingens riktiga hemmaplan.
Citera
2019-04-15, 12:45
Medlem
Citat:
Apropå LHC, den klubben känns så avtrubbad, kanske Robertsson kan lyfta de till sitt första sm-guld?
Känns så konstigt ändå att en klubb som LHC aldrig blivit svenska mästare, Sveriges största klubb utan sm-guld måste de vara va?

LHC sålde Mårtensson och Weinhandl till Ryssland och har sedan dess försökt köpa sig ett SM-guld med tjecker och nordamerikaner. Det är de dock inte lika skickliga på som Växjö.
Citera
2019-04-15, 13:49
Medlem
Citat:
Måste vara ännu jobbigare att slå Djurgården med 8-2 men ändå inte lyckas gå vidare

Tänk dig, en 1-0 seger på övertid imorgon för dif, vad är er 8-2 seger värd då?

Då är den inte värd något särskilt förutom att det var kul att se när ni skämde ut er fullständigt 😁 1-0 på övertid lär dock inte hända då färjestad kommit igång offensivt nu! Menar inte att det redan är avgjort att FBK kommer gå vidare men ni har all anledning att vara oroliga...
Citera
2019-04-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Håller med. Stora segrar är helt orellevant i slutspel. Speciellt om man skulle råka åka ut.

Orellevant vet vi väll alla att stora vinster i ett slutspel är, har aldrig sagt något annat? De förnekar inte det faktumet att ni blev överkörda och att vi i Karlstad njöt av att se det!
Citera
2019-04-15, 14:09
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Alltså, jag fattar fortfarande inte hur folk här på FB men även allmänt inte fattar skillnad på grundserie och slutspel.
Med din logik skulle Luleå köra över Frölunda i denna semi, då de gjorde det under grundserien (1-5 på bortaplan bland annat). Men slutspel är en HELT annan grej och det gäller att toppa formen rätt. Det har Frölunda gjort.
Jag tror definivt inte att DIF skulle "städa av" Frölunda lätt i en final. Men säger väl något om djurgårdsfans också, helt verklighetsfrånvända. Slutspelet 15/16 städade vi av er väldigt enkelt.

Vi får väl se helt enkelt. Frölunda blir noll problem för DIF. 4-1 i matcher tror jag.
Citera
2019-04-15, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vi får väl se helt enkelt. Frölunda blir noll problem för DIF. 4-1 i matcher tror jag.
Kanske lite tidigt att utse final-lagen innan det är klart.
Dock så har vi ju en hemma-match mer och vi har nu 14 raka hemmasegrar. Luleå har ju inte ens lyckats göra ett ända mål....
Citera
2019-04-15, 14:30
Medlem
RobertoSavianos avatar
Ja, jag säger bara att OM det blir Frölunda - DIF i final så vinner DIF. Blir det Luleå - DIF vinner Luleå. Blir det Färjestad - Luleå vinner Luleå och blir det Färjestad - Frölunda vinner Frölunda.
Citera
2019-04-15, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ja, jag säger bara att OM det blir Frölunda - DIF i final så vinner DIF. Blir det Luleå - DIF vinner Luleå. Blir det Färjestad - Luleå vinner Luleå och blir det Färjestad - Frölunda vinner Frölunda.

Hahah, DIF vinner lätt mot Frölunda i final? Låt mig skratta.
Om något så blir det 4-0 till Frölunda.
Gör inte samma sak som Luleåfansen o underskatta Frölunda.
Citera
2019-04-15, 14:45
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hahah, DIF vinner lätt mot Frölunda i final? Låt mig skratta.
Om något så blir det 4-0 till Frölunda.
Gör inte samma sak som Luleåfansen o underskatta Frölunda.

Du har inte sett många matcher i år hör jag!
Citera
2019-04-15, 15:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Utsålt Globen. Kärnan på 6000 är där - plus 6000 till. Vinner vi mot IFK i fotbollen blir det än mer råg i ryggen.

Alla Färjestad bör hålla sig borta. Men.. gör som ni vill..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in