2019-01-02, 18:22
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Kiiskinen, helvete vad fet han ser ut.
Kan inte va alls i form. Verkar som han käkat och slöat ordentligt nu när han vart skadad.
Fast när det vankas slutspel så börjar han väl avgöra varje match lik förbannat.

Kiiskinen och Pesonen har varit skadade mycket så har nog blivitt endel folköl och kebabpizza. Men två fantastiska spelare när de kommer i form. Vilken gammal gubbe tycker det är roligt att spela i mörka december när domaren visar ut spelare som som får klubban uppkörde i facet av egen bror och lagkompis.

Bättre att vänta till februari mars innan man börjar komma iform!

Räknar kallt med att de blir farliga framåt våren såvida inte ryno är ut på allmänhetensåkning alla Bambi på hal is
Senast redigerad av MitchRapp 2019-01-02 kl. 18:25.
Citera
2019-01-02, 21:48
Medlem
Det är att jävligt märkligt i SHL. Kvinnomin filmar, slänger sig på isen, skäller på domare och lever fan. Slår sönder klubbor så funktionärer blir träffade av delar från klubban.

Och vad händer från SHLs sida? Jo noll.
Ryno kör ihop med en finsk fitta i Fjollsjö som slänger sig och filmar. I detta så skadar sig fittan. Ryno stängs av.

Är inte detta märkligt?
Citera
2019-01-05, 17:08
Medlem
Vanstertrollets avatar
Hur fan leder Frölunda SHL? Riktigt skitlag varje gång jag ser dom. Timrå överlägsna idag och att det står 4-4 är smickrande för göteborgarna.

Edit: Där kommer 4-5
Citera
2019-01-05, 17:53
Medlem
MitchRapps avatar
Äntligen 3 poäng på bortid! Jämn match men kanske kan vårt flyt vända nu!
Citera
2019-01-05, 18:07
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Äntligen 3 poäng på bortid! Jämn match men kanske kan vårt flyt vända nu!

Mycket skön bortavinst, speciellt mot Luleå! Två raka hemmamatcher, Timrå och Brynäs sedan Skellefteå borta. Blir nog tuffa matcher men hoppas självklart på vinst.
Citera
2019-01-05, 18:41
Medlem
IceEyess avatar
Solid insats (förmodligen säsongens bästa därtill), enastående vändning och tre välförtjänta poäng. Ikväll finns det inte mycket att kritisera.
Citera
2019-01-05, 20:30
Medlem
MitchRapps avatar
Kul för tabellen att de fem sämsta lagen vann idag!
Citera
2019-01-05, 21:35
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Skönt med 3 poäng, men spelet ser ändå inte bättre ut. Fick knappt nåt vettigt tryck på Håkan Loobstad under hela matchen. Däremot så tyckte jag mig se ett högre tempo än vad jag tidigare sett under säsongen.
Citera
2019-01-05, 21:45
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Skönt med 3 poäng, men spelet ser ändå inte bättre ut. Fick knappt nåt vettigt tryck på Håkan Loobstad under hela matchen. Däremot så tyckte jag mig se ett högre tempo än vad jag tidigare sett under säsongen.
Tur att ni vann, Färjestad hade ju kunnat passera topplaget Luleå om man vann. Fast domarna var tydligen på Skelllefteås sida sägs det men det gör det ju alltid när vissa lag torskar. Jag tycker domarna är bra.
Citera
2019-01-05, 21:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tur att ni vann, Färjestad hade ju kunnat passera topplaget Luleå om man vann. Fast domarna var tydligen på Skelllefteås sida sägs det men det gör det ju alltid när vissa lag torskar. Jag tycker domarna är bra.
Domarna var värdelösa. Tog en 4a på Jocke Lindström för high sticking när Håkan Loobstadsspelaren kommer bakifrån och gör en slewfoot så Jocke ramlar med klubban uppåt. Tog en 2a på Tim Söderlund sekunder in i matchen när Håkan Loobstadsspelaren tar fast Söderlunds klubba under armen. Tog också en 2a precis innan målet där jag tror det var Granberg som trycker fast Håkan Loobstadssspelaren mot sargen och denne börjar tipptappa med skridskorna i full fart för att förstärka situationen. Och det här vara bara under första perioden.

Nä, domarna sög kuk.
Citera
2019-01-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Domarna var värdelösa. Tog en 4a på Jocke Lindström för high sticking när Håkan Loobstadsspelaren kommer bakifrån och gör en slewfoot så Jocke ramlar med klubban uppåt. Tog en 2a på Tim Söderlund sekunder in i matchen när Håkan Loobstadsspelaren tar fast Söderlunds klubba under armen. Tog också en 2a precis innan målet där jag tror det var Granberg som trycker fast Håkan Loobstadssspelaren mot sargen och denne börjar tipptappa med skridskorna i full fart för att förstärka situationen. Och det här vara bara under första perioden.

Nä, domarna sög kuk.
Vilken tur att ni vann då ni hade 4st domare emot i er 60 min.

Färjestad i sin tur behöver ta in ersättare för Sallinen, Åslund och Johansson då troligen 2 av dem inte kommer tillbaka och en har lämnat pemanent.

Sedan borde ligan bantas med 2-4 lag. Ut med Linköping, Örebro, Mora, Växjö.
Ligan är helt jävla urholkad. Att AIKs, DIFs, och KHKs rundningsmärke David Printz får nu över 20 min speltid säger allt om klassen på SHL idag.
Alla dessa jävla skitlag plus expanderingen av NHL kommer göra spelare som Lundqvist, Roy, Printz, Åslund mfl till stjärnor i en ålder över 40 om detta spektakel ska fortsätta.
Citera
2019-01-06, 14:07
Medlem
MitchRapps avatar
Färjestadspelare verkar aning veka. Inte konstigt att de försöker skada ej-puckförande spelare från blindside. Men nu får de smaka på lite rättvisa...Brukar som sagt var jämna ut sig. Bättre att de spelar som män och smäller på ordentligt i närkamperna istället för fega tilltag!

Tim söderlund verkar sugen på att visa upp sig i SilverAIK! många bra aktioner. Skulle han bara lära att släppa pucken skulle han vara ett riktigt hot. Men han ska forfarande gör att själv verkar det som. synd!
Senast redigerad av MitchRapp 2019-01-06 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in