Citat:
Ursprungligen postat av
AutumnInNewYork
Domarna var värdelösa. Tog en 4a på Jocke Lindström för high sticking när Håkan Loobstadsspelaren kommer bakifrån och gör en slewfoot så Jocke ramlar med klubban uppåt. Tog en 2a på Tim Söderlund sekunder in i matchen när Håkan Loobstadsspelaren tar fast Söderlunds klubba under armen. Tog också en 2a precis innan målet där jag tror det var Granberg som trycker fast Håkan Loobstadssspelaren mot sargen och denne börjar tipptappa med skridskorna i full fart för att förstärka situationen. Och det här vara bara under första perioden.
Nä, domarna sög kuk.
Vilken tur att ni vann då ni hade 4st domare emot i er 60 min.
Färjestad i sin tur behöver ta in ersättare för Sallinen, Åslund och Johansson då troligen 2 av dem inte kommer tillbaka och en har lämnat pemanent.
Sedan borde ligan bantas med 2-4 lag. Ut med Linköping, Örebro, Mora, Växjö.
Ligan är helt jävla urholkad. Att AIKs, DIFs, och KHKs rundningsmärke David Printz får nu över 20 min speltid säger allt om klassen på SHL idag.
Alla dessa jävla skitlag plus expanderingen av NHL kommer göra spelare som Lundqvist, Roy, Printz, Åslund mfl till stjärnor i en ålder över 40 om detta spektakel ska fortsätta.