Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-02, 18:57
  #25
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
För att BB:en ligger på kaloriunderskott? Hittills är det du som verkar sönderknarkad, varför skulle mitt förtroende försvinna?....

Ja, så då är vi överens. Kosten är A och O. En styrkelyftare kan se ut som en riktig köttbulle trots att han lyfter både mer och oftare än motsvarande BB.
Citera
2018-08-03, 01:45
  #26
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Ja, så då är vi överens. Kosten är A och O. En styrkelyftare kan se ut som en riktig köttbulle trots att han lyfter både mer och oftare än motsvarande BB.
Fast du har inte bevisat att träningen skulle vara sekundär, för BB:en skulle se ut som skit utan träning. Han skulle vara smal visst, men smal =/= rippad.
Citera
2018-08-03, 02:10
  #27
Medlem
Om man inte trycker dunderhonung så är mat väldigt viktigt.

För att vara lean och ha kvar muskler så gäller mycket träning och mycket näringsrik mat i kombination. Det gäller att orka träna och det kan bli svårt med mycket skräpmat.
Citera
2018-08-03, 10:51
  #28
Medlem
Kan bara instämma med dom flesta i tråden och alla tänker vi olika med lean/ripped. Men i min bok så snackar vi hyfsat mycket muskler på oxå och har samma extremt jobbiga ”åkomma” som Muscleshark.

Min Akilleshäl har alltid varit lite nedanför midjan så plufsas det på väldigt fort av väldigt lite och sen när man ska skala av det så tar det 6 mån av tävlingsdiet typ!🤣

Sen lever många i en konstig bubbla som aldrig testat att gå ner tillräckligt för att i mina ögon va stenhårda , kan dra mig som ex, under sista 3 åren av träning ligger mellan 89-93 kg/187 cm.

Hamnade på en dålig plats i livet för ca 10 mån sen, började ofrivilligt slarva med kalorierna och jobbade hårt/tränade hårt och märkte att jag droppade vikt men började se hårdare ut så efter ett tag fortsatte jag på inslagna vägen med lite taktik ist för high chapparall.

6 mån senare så har jag för första gg i min träningskariär fått fram ådror på magen och ser poco loco ut i spegeln om man säger så, hade jag gissat innan hade jag väll sagt att jag skulle ner till 87 för att vara i hyfsat hård för låg på ca 92 innan men krävdes betydligt mer neråt, vågen stannade på 83pannor innan jag vände lite uppåt igen.

Nu kanske många tänker att 83kg på 187 inte är så grymt men då var jag nere på scen form och nästan lite till, så var inte 9% vi snackar om utan snarare ner mot 7% men utan tjack och ett psyke av stål så pallar man inte många dagar så långt ner om man ska palla träna och jobba så ligger lite högre nu men fortfarande 4 ådror synliga vid midjan och ser bra hård ut.

Nu vart det värsta jävla boken och ber om ursäkt för det men ville visa på att ”lean” är väldigt olika i folks ögon och alltför ofta är Justin Bieber stenhård läser man och för den formen krävs det inte direkt nån dush efter gymet om du frågar mig.
Citera
2018-08-08, 12:23
  #29
Medlem
70 procent är kost och 30 procent träning. En sund uppdelning av proteiner och kolhydrater så är du hemma 👍
Citera
2018-08-08, 14:22
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Om man inte trycker dunderhonung så är mat väldigt viktigt.

För att vara lean och ha kvar muskler så gäller mycket träning och mycket näringsrik mat i kombination. Det gäller att orka träna och det kan bli svårt med mycket skräpmat.


Håller med.

--------------

Det märks att många av oss ser olika saker framför oss. Vissa tror TS är Lee Priest och grundar svaren efter detta. Läs hans tidigare trådar...

Men det är som med allt annat. Ju större satsning man gör, ju bättre resultat. Har man tränat seriöst och byggt upp en mängd muskelmassa så kan man gå ner i vikt på vilket sätt som helst för att få fram musklerna. Sen att ett visst antal gram försvinner, visst. Men symmetrin och storleken är i stort sett kvar.
Hur man ska äta för att gå upp och ner i vikt på ett bra sätt bör alla veta vid det här laget. Annars står det i var och varannan tråd på forumet.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-08-08 kl. 14:42.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback